En dan word je wakker.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu En dan word je wakker.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

En dan word je wakker..

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

..in Kaapstad.

Goedemorgen,
De eerste blog volgt altijd wat snel om even duidelijk te maken dat je bent aangekomen. Dit keer is dat dus ook het geval.

Ik begon mijn reis gister rond 3 uur Nederlandse tijd. Ik ging met een superdeluxe Airbus van Emirates richting Dubai. Echt een prima vlucht en ik zat lekker bij het voetpad. De man aan de andere kant van het pad vroeg welk biertje ik had gedronken, er waren namelijk drie opties; Heineken, Amstel light en Budweiser. Dus ik zeg tegen de vriendelijke doch wat oudere meneer dat het een Budweiser is, Heineken drink ik eigenlijk niet. Hij ook niet. Toen ging die aan de Baileys. Ik denk dat mijn hoogte punt toch een andere man op leeftijd was, (ze waren met een grote groep hoor, het was geen senioren vlucht ofzo) hij was namelijk de film Despicable Me 2 aan het kijken en vaak aan het lachen. Oh de fijne momenten in het leven. Nou alles dus prima prima geland in Dubai.

Nou daar is alles ook een avontuur hoor. Moet je eerst weer strippen en dan komt je in een soort mega hal waar gelukkig overal aangegeven staat hoe ver iets lopen is. Omdat ik van zone A naar zone B moest, moest ik met een of andere tram. Want ja, waarom niet in een vliegveld.. Daar weer ergens naar boven (met natuurlijk zo'n muur waar water langs druipt) en toen eindelijk mijn gate gevonden. Aangezien ik nog drie uur moest wachten ben ik maar een boekenwinkel in gegaan en heb even wat magazines door gepluist en boekjes bekeken. De tijd ging fijn snel.

Mijn tweede vlucht was minder spannend. Ik viel al bijna in slaap voor we vertrokken en besloot niet nog een film of iets te kijken. Tussen de muziek stond de band Haim waar ik erg van houd. Dus die opgezet en met een grote glimlach op mijn gezicht deed ik mijn oog klepjes dicht. Het avontuur ging nu toch wel echt beginnen. Na eerst een uur of 3/4 weinig te slapen en op zoek te zijn naar de juiste positie lukte het me toch om langere stukken onafgebroken te slapen. Het eten was in beide vluchten trouwens ook goed.

Eenmaal aangekomen in Cape Town merkte ik toch wel dat ik aardig kapot was. Ik werd gelukkig opgehaald door de man waar ik een kamer bij huur waardoor ik niet hoefde te zoeken naar een taxi of iets. Daarna kwamen even een slopende paar uurtjes. Blijkbaar, en ja noem me dom maar ik wist het niet, blokkeert je pinpas als je niet hebt aangegeven dat je ook buiten Europa gaat pinnen. Ik kon dus geen geld opnemen en snapte eerst niet waar. Ik kon ook niet op internet want daar had je credit card gegevens voor nodig. Nu was daar gelukkig mijn broer, Stijn, redder in nood. Door hem kwam ik er namelijk achter dat die geblokkeerd was (en ik maar denken dat ik geen geld had ofzo) omdat de ING hem had gebeld dat ze dachten dat het fraude was. Nou meteen internet kunnen regelen en zo ook heb ik geld kunnen pinnen. Hallelujah er was weer wat rust in het koppie.

Uiteindelijk heb ik een kennis gecontact die hier momenteel zit voor zijn studie en heb zo met hem en zijn vrienden even iets kunnen eten en een drankje kunnen doen. Het was echt super fijn om even mensen om me heen te hebben maar ik viel al snel zowat in slaap en ben terug gegaan naar huis.

Mijn buurt is goed. Ik heb nog niet veel gezien maar iedereen zegt dat het echt prima is. Ik ga nu lekker op stap opzoek naar een tentje om even te ontbijten en hopelijk nog even wat van de spelen mee te krijgen. Daarna ga ik Kaapstad in lopen en ontdekken waar ik nou eigenlijk terecht ben gekomen! Veel over Kaapstad zelf heb ik dus nog niet te zeggen.

Ik voel me goed en besef me ook heel erg hoe rijk ik mezelf mag prijzen met dit nieuwe avontuur. Ik heb al heel wat van de wereld gezien maar om dan op weer een nieuw deel te komen blijft toch heel speciaal. Ik kijk er erg naar uit maandag mijn stage te beginnen en hou jullie natuurlijk via hier (en facebook en whatsapp) natuurlijk op de hoogte van alles!

Met een lieve groet en grote glimlach,
Anna

  • 23 Februari 2014 - 08:09

    Lisa:

    Dapper Beestje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 48224

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: