De eerste week zit erop. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, poehee.

Mijn eerste stage week zit erop. Waar hij begon met red velvet taart, eindigt die met een gin-tonic. Beter kan je het haast niet wensen.
Dit was de perfecte week om te beginnen. Ik raad jullie ook aan zo af en toe even op mijn stageblog te kijken, hier update ik net wat vaker dingen waar ik mee bezig ben op de stage zelf.
Hier zal het vooral over uitstapjes en dat soort dingen gaan.

http://capewhere.tumblr.com/

Het bureau is echt perfect voor mij. Ik kan echt wel huilen van geluk. De mensen zijn gek en het werk ligt precies in mijn straatje. De main focus hier ligt op branding (identiteiten, logo's, etc en tevens mijn minor als ik terug kom) en publications (magazines, flyers, etc). Twee dingen in de design branch waar ik zelf erg van geniet om aan te werken. Mijn collega's hebben mij eigenlijk heel snel thuis laten voelen. Maandag was nog een beetje wennen (ik had ook niks te doen) maar op dinsdag zat ik al mee te grappen en flauw te doen.
Maandag was heel fijn want de dag begon met een meeting waardoor ik al vrij snel in de gaten had hoe en wat. Het gave is dat het bureau zelf ook in een rijdende trein zit en hard bezig is met zichzelf. Gaaf om hier deel van uit te kunnen maken.
In de meeting ben ik meteen even voor 3 events opgegeven (lees daar meer over op mijn stageblog). Heel gaaf en zeker fijn om zo meteen je baas en collega's beter te leren kennen.

Ik begin steeds meer te wennen aan het leven hier. De regel is dat je tussen 08:30 en 9 op kantoor komt. Het merendeel ziet dat als 9:05 - 09:15. Ik ben meestal een van de eerste.

Ik ben echt gesloopt na deze week. Ik slaap nogal onrustig terwijl ik wel echt moe ben. Ik voel echt in alles dat dit niet beter had kunnen uitpakken. De mensen, het bureau en sfeer in Kaapstad zijn drie dingen die ik op dit moment in mijn leven echt nodig had. Ik voel me zeer welkom. We hadden gister ook een borrel op werk omdat een van mijn collega's vorige week is getrouwd. De champagne vloog erdoorheen! Soms vraag ik mij af hoe ze onder al dit lachen nog werk af krijgen. Het was ook heel gaaf om spontaan meegenomen te worden in een bespreking met een opdrachtgever. Wat je al niet kan leren van zo iets simpels. Ook ben ik woensdag meegenomen naar de printers. Wow, wat een wereld is dat zeg.

Nou ik kan nog uren door schrijven over elk klein detail dat ik hier mee maak maar dat doe ik jullie niet aan!

Morgen is de gay pride en daar ga ik zeker weten naartoe,
Fijn weekend allemaal,

Met een zeer grote glimlach en een gin-tonic in mijn hand zeg ik,

Ciao,
Anna.

  • 28 Februari 2014 - 16:07

    Dieuwer:

    Lieve lieve anna,
    Wat ontzettend fijn dat je daar zo op je plek bent!
    Ik voel me bijna opgelucht voor jou!
    Dat de stad en je stage zo aansluit bij je wensen!
    Zo fijn!
    Nou lieverd, heeeel fijn weekeind! Ik ben benieuwd wat je nog meer te wachten staat!
    Kus

  • 28 Februari 2014 - 18:35

    Siënna:

    Wat heerlijk om te lezen dat je je plekje hebt gevonden. Je hebt hier zo erg naar uit gekeken, fijn dat je de rust kan vinden die het zocht. Geniet lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 48194

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: