Wie niet springt. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Wie niet springt. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Wie niet springt.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik denk dat iedereen die zin wel zelf af kan maken.

Hallo mooie mensen,

Hier weer eens een bericht uit het verre zuiden. Wat gebeurt er de laatste tijd veel en wat begint de tijd op te raken. Nog een kleine twee maanden te gaan voordat ik alweer met jullie aan de biertjes zit, terug ben op de opleiding en weer mooie mensen om mij heen heb. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk.

Twee weken geleden alweer was ik met een collega van mij naar een wijn festivalletje gegaan. De deal was dat je 150 rand betaalde (ongeveer €11) waarvoor je binnen kwam, een glas kreeg en ONBEPERKT wijn van de beste wijn boerderijen in de western cape. Ik gok dat iedereen wel kan voorspellen in wat voor staat ik daar weg ging. De wijn was gewoon zo intens lekker. Ook heb ik even mijn charmes in de strijd gegooid zodat Jackie haar visite kaartje lekker kon verspreiden. Soms is sociaal zijn zo leuk. De zaterdag heb ik een nieuwe tatoeage laten zetten. Alweer eentje? Ja alweer eentje. Zoals ik al eerder had gemeld vind ik de bergen hier machtig mooi dus heb ik de uitlijning ontworpen om die vervolgens te laten zetten. Het is super strak gezet en ik ben echt intens blij. Het was ook in 2 minuten klaar dus dat ging ook absurd snel. Op zondag ben ik met Kevin, Isa en haar vriend Taku naar het aquarium gegaan. Het was heel erg leuk en Kevin heeft even lekker staan kletsen met zijn mede pinguïn genoten. Voor de rest was het eigenlijk een vrij klein en oninteressant aquarium, mocht je er naartoe willen.

Op donderdag hadden we op de dag van de WK opening een pot luck lunch op werk. Iedereen moest een land kiezen waar ze voor zouden gaan op het WK en iets te eten mee brengen uit het land. Het was zeer geslaagd en we hebben heerlijk veel gegeten. Op vrijdag was het dan eindelijk tijd voor de eerste wedstrijd van Nederland! Na werk ben ik naar Isa gegaan waar we heerlijk hebben gegeten en onze zenuwen maar moeilijk onder controle konden houden. Wat hebben we genoten zeg. De eerste helft trokken we bijna niet en stonden we soms echt op de bank te gillen. Ergens halverwege de tweede helft ben ik mijn stem kwijt geraakt door al het schreeuwen en springen en juichen en huilen van gelijk. Het duurde een paar dagen maar de stem is weer terug.

Het weekend heb ik weer allemaal leuke dingen gedaan. Zaterdag nog even rustig aan gedaan aangezien de week best wel slopend was op werk. Lekker koffietje gedaan en natuurlijk de wedstrijden gekeken. Op zondag ben ik weer een stuk om de berg gelopen. Dit keer klom ik iets hoger op. Het weer was intens lekker en ik stond me een partij te zweten in mijn T-shirt. Halverwege mijn spannende tocht kom ik een belg tegen die even doodleuk mededeelde dat het hem werd afgeraden om de berg op te gaan en of mij dat ook was afgeraden. Ik stond daar zo.. eeehm.. Toch maar stukje verder gegaan om op een rots met uitzicht over heel Kaapstad, de Tafelberg en de zee. Zulke momenten is het enige wat je kan doen intens genieten van het leven. Ik ga die bergen missen kan ik je zeggen. Op maandag was ik vrij omdat het Youth Day was. Ik ben met Kevin naar Boulder Beach gegaan om pinguïns te kijken. Helaas konden we niet bij het gedeelte komen waar je tussen ze door kan lopen omdat het seks seizoen is. Wel kon je op het uitkijk deck waar er allemaal kleintje rondliepen die nog zo fluffy waren! Echt heel cute. Toen ik over het pad liep stond er een pinguïn daar te chillen dus vond ik dat het perfecte moment voor Kevin om ermee op de foto te gaan. Nou op het moment dat ik Kevin neerzetten kreeg die pinguïn een of andere spasme aanval en ging daarna Kevin proberen af te pakken. Ik was oprecht bang dat die me zou bijten. Gelukkig zijn we allebei heel huid terug gekomen na een aparte trein reis terug. Je maakt hier echt elke dag wel wat mee.

Woensdag had ik een workshop in Strand. Deze plek is 1,5 met de trein van Kaapstad vandaan en ik moest super vroeg op. Ik was al rond 7:15 op het station waar iemand mij probeerde te beroven. Niet gelukt gelukkig. Nou wat een aparte reis. De trein ging opeens een stuk achteruit, we gingen op random plekken stoppen terwijl er niks was. Ik kwam zeer beduusd aan. De workshop zelf was echt intens gaaf. Het is deel van World Design Capital en zeer interessant. Het ging over de Ikwhezi Kliniek waar mensen uit townships komen om medische zorg te ontvangen. Dit gaat van HIV patiënt tot andere dingen. Er waren medewerkers van de kliniek, mensen die voor de stad werken, ontwerpers en WDC’s vertegenwoordigers. Samen gingen we problemen analyseren, oplossingen zoeken en toneel spelen. Ik vond het zelf vooral heel gaaf om een keer tussen de donkere mensen te zijn en ze van alles vragen. Het waren stuk voor stuk lieve mensen en ik zal deze herinnering niet snel vergeten. Hierna snel terug naar Kaapstad (gelukkig kreeg ik een lift met de auto) om Aus - Ned te kijken in een cafe met Isa. Wat een spanning en sensatie weer! Toevallig was Bas daar ook en we hebben samen onder het genot van biertjes ook nog Spanje gekeken. Al met al een super lange maar super gave dag!

Op werk weer wat gave dingen gemaakt dus dat is altijd fijn. Ik ga lekker mensen. Ik ga zwaar goed. Ik ben stiekem beetje trots op mezelf. Hoop dat dat mag.

Oh ik geniet zo intens van het WK. ELKE DAG VOETBAL KIJKEN. Kan een lesbienne zoals ik nog gelukkiger zijn? ZO nou poeh he het was weer een lang verhaal, mijn excuus.

Ik ga een biertje pakken.
Met een glimlach op mijn gezicht zeg ik,

Ciao,
Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 48169

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: