He daar vliegt die weer. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu He daar vliegt die weer. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

He daar vliegt die weer.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

06 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat is er aan de hand met de tijd?
Ik zit nu officieel onder de tien weken lijn en dat is ABSURD.

Hallo mooie mensen,

Het verbaast mij elke week weer dat jullie mijn blog lezen, lieve berichtjes sturen en met mij willen skypen. Het maakt mijn tijd hier allemaal veel makkelijker. Behalve alle zon foto's, die hoef ik dus echt niet te hebben.

Vorig weekend was echt heerlijk. Soms is het heel fijn om even een loner te zijn en zelf op pad te gaan. Ik besloot de bus naar Blouberg te nemen wat vanaf mijn huis ongeveer een reis van 1,5 uur is. Als je pech hebt zoals ik op de terug weg moet je ook nog een half uur op elke bus wachten waardoor het 2,5 uur wordt. Dat is helemaal niet erg want niemand hier heeft haast. Mijn bus kaart was bijna leeg en omdat ik met mijn slimme hoofd dacht het wel duur zou worden had ik er 150 Rand op gezet. Soms vergeet ik gewoon even hoe goedkoop het openbaar vervoer hier is. Het kost mij dus 8 Rand heen en 10 Rand terug. Blouburg ligt aan de andere kant van de baai waar Kaapstad in ligt waardoor je vanaf het strand een spectaculair uitzicht op de stad hebt. Natuurlijk kies ik net de dag dat het bewolkt is en je helemaal niets ziet. Maar dat is niet erg. Ik heb heerlijk over het strand gelopen en lekker geluncht.

Omdat ik zo veel geld op mijn kaart had gezet besloot ik de dag erna ook maar een avontuur te beleven met de bus. Dit keer bracht de reis mij naar Hout Bay wat juist een uur de andere kant op is. Het leuke hiervan is dat de bus daarnaartoe maar een keer per uur vertrekt en ik met mijn bus natuurlijk 10 minuten na vertrek aankwam. Dat was dus 50 minuten wachten. Gelukkig kon ik een bus nemen die een groot deel dezelfde route rijdt zodat ik niet op een saai busstation vast zat maar gewoon lekker naar de golven kon kijken! Hout Bay is een baai met aan de ene kant water en strand en aan de andere kant alleen maar bergen. Het is zo mooi en je blijft maar om je heen kijken. Persoonlijk vind ik de bergen echt adembenemend mooi en kijk elke ochtend mijn ogen weer uit als ik de deur uit stap. Het is zo ver van huis dat het je echt doet voelen alsof je ergens anders bent, oh ik ben ook zo logisch. OH NOG IETS. Ik zat dus op de bus terug naar Kaapstad te wachten toen er allemaal vage dingen voor mijn neus gebeurde. Helemaal voldaan zat ik een beetje naar mijn omgeving te kijken toen er mensen voor mij stonden te wachten, er stopt een auto en ze stappen in. Niks geks nee. Alleen gebeurde dit dus de gehele 30 minuten dat ik daar zat. (ja de bus kwam nog even 20 minuten te laat) Het was echt zo raar. Eerst dacht ik nog: 'Nou dat is ook toevallig, zij komen net aan lopen en de bestuurder komt net aangereden!' Na 5 keer wist ik wel beter. Aangezien ik zelf niet van plan was in zo een krakkemikkig autootje te stappen die volgens mij elk moment uit elkaar kon vallen hield ik mijn buskaart goed in het zicht en dat hielp. Oh en de hele reis terug naar het busstation waar ik over moest stappen zaten er stinkende fietsrijders in de bus en ging ik bijna kotsen.

Maandag ben ik naar een meeting gegaan van AFS, de organisatie waarmee ik naar Australië ben gegaan. het was heel leuk om de studenten hier te zien en te kijken hoe het er hier aan toe gaat. Toen kwamen er weer allemaal leuke verhalen voorbij hoe gevaarlijk dingen hier zijn en iets met een auto, klap tegen het hoofd en een bijna verkrachting. (voor het gehele verhaal, stuur mij een bericht) En als een persoon een verhaal verteld weet iedereen er wel een. Och, op een gegeven moment schrik je er nog geen eens meer van op.

Gister met een collega naar een event voor werk gegaan waar we een presentatie kregen over een website waar je stock foto's kan downloaden. Opzich best interessant. Wat nog leuker was is dat sinds binnenkomst we geen leeg glas champagne hebben gehad en een super de luxe high tea hadden met heerlijk taart, quiche, scones, etc etc. We moesten nog terug naar werk waar wij flink aangeschoten hebben zitten giechelen.

Vandaag echt tonnetje rond gegeten omdat we een jarige hadden. Ik ben dus echt aan het aankomen hier! Jeej! Na werk ga ik met mijn collega Jackie naar een wijn festival waar je bij binnenkomst een glas krijgt en dan alle barretjes af gaat op het terrein. Dikke prima dus! Morgen gaan we weer ergens de bus naartoe nemen aangezien dat geld ook op moet en ik ga denk ik de lift de tafelberg op nemen! Zondag met Isa en mijn pinguïn Kevin naar het aquarium om hem weer even onder zijn eigen soort te brengen. Heb er nu al zin in!

Ik ga een biertje pakken,
Fijn weekend lieve schatten.
Met een glimlach op mijn gezicht zeg ik,

Ciao,
Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 48188

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: