De tijd tikt langzaam door.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu De tijd tikt langzaam door.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

De tijd tikt langzaam door..

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

..slapeloze nachten.

Zo, he, tjonge, poeh nou. Hier ben ik weer.
Het waren twee hectische super weken waar ik even zo intens van wou genieten dat ik mijn mooie blog eventjes opzij heb gelegd. Zaterdag avond op 5 april kwamen mijn ouders aan op het vliegveld en begon ons Zuid-Afrikaanse avontuur! Ik zal jullie niet te lang bezig houden dus zal niet alles uitgebreid vertellen, toch vind ik het wel allemaal noemenswaardig(wow mooi woord is dat)!

Zondag begon de dag lekker rustig met een heerlijk ontbijt en een toertje door Kaapstad. Omdat we zin hadden om een strand te bezoeken zijn we naar Hout Bay gereden waar we heerlijk over het strand hebben gelopen en genoten van het weer. Maandag gingen we wat meer dingen in de stad zelf doen, mijn ouders nog naar het district six museum, maar nog niks spannend behalve een super mooie zonsondergang bij Green Point. Toen kwam toch echt die dat, oh jongens, meisjes, mensen ik heb me in lange tijd niet zo intens gelukkig gevoeld als op die dag!!

Het zou een lange dag worden met veel rijden (ja ja ik was chauffeuse de hele week) dus we zaten al vroeg aan het ontbijt. De eerste stop was Boulder Beach. Voor iedereen die geen idee heeft waar ik het over heb, Boulder Beach is het strand waren jaaaaren geleden de eerste twee paartjes pinguïns arriveerde in Z-A. Zij gingen allemaal mini pinguïns maken en zo zijn er nu ongeveer 3000 pinguïns in de omgeving. Ze hebben geen idee wat er met ze gaat gebeuren en verwachten dat ze elke moment weg zouden kunnen gaan. Maar deze dinsdag waren ze er nog! We sloegen onverwachts af en kwamen, blijkbaar, bij de wat minder toeristische ingang. Eerst zagen we allemaal schattige beestjes die ik maar even omschrijf als iets dat tussen en hamster en een wombat zit. Daarna kwam er toch opeens, onverwachts, uit de bosjes: DE EERSTE PINGUIN. Het leek net alsof hij te laat was voor zijn dienst 'Kevin, Kevin you are late again..' 'I know, I know, I'm coming..' Na wat avonturen over rotsen en banjeren door water kwamen we bij een strandje terecht met allemaal pinguïns om ons heen. Een paar waren zichzelf aan het schoonmaken in het water, andere gewoon lekker beetje aan het chillen. Oh en mama en ik zijn bijna onder gescheten door een pinguïn. Hoe gaaf! Maar oke. Wij waren helemaal in extase en de dag was nog maar begonnen!

Na dit avontuur ging onze reis verder naar Cape Point. Het (zogenaamde) zuidelijkste puntje. Niet totaal waar maar och, we doen het er maar mee. Helaas was het bewolkt dus konden we twee oceanen niet zien vanaf het hoogste punt. Waar ik ook blij mee was, was dat we geen bavianen zijn tegen gekomen. Alle waarschuwing borden hebben me flink angstig gemaakt voor die gevalletjes. Daarna even uitgestapt bij Scarborough Beach voordat we doorreden naar Constantia. Een gebied waar super veel wijnboerderijen zitten en wij, spontaan, een kleine wijnproeverij gingen doen bij Groot Constantia. Het was echt een heerlijke dag en het moment dat ik tussen de pinguïns stond zou ik NOOIT meer vergeten. Behalve als ik dement word. Maar dan denk ik zelfs nog dat ik het onthoud.

Woensdag gingen we naar Robben Eiland. Het eiland waar in de apartheid alle gevangen naartoe gingen, waaronder ook de bekende Nelson Mandela. De boottocht is ongeveer 50 minuten voordat je aankomt tussen een stel rotsen met duizenden vogel beesten die stuk voor stuk stinken. Dat mag het moment natuurlijk niet drukken. Robben Eiland is een must voor elke toerist in Kaapstad. Het feit dat het gedeelte van de toer in de gevangenis gedaan wordt door een oud gevangen maakt het erg speciaal. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik die man totaal niet heb verstaan dus eigenlijk gewoon beetje om me heen zat te kijken.

Donderdag heb ik mij ouders zelf op pad laten gaan en ben ik even rustig thuis gebleven tot het eind van de middag. Er was namelijk een event die avond voor mijn werk en mijn ouders mochten gewoon mee. Het was heel leuk en inspirerend en volgens mij vonden mijn ouders het ook heel leuk! Mijn baas was daar ook met zijn jongste dochter (6 maanden) waar mijn ouders even voor gingen zorgen.

Oooh en vrijdag. Dikke liefde voor vrijdag. We hadden een super wijntoer geboekt waar je thuis wordt opgehaald (want ik wilde dit keer ook een wijntje kunnen drinken). Nou om half 10 al aan de champagne. We deden 5 boerderijen aan en dronken ongeveer 25 wijnen. Lunch was inbegrepen ergens in de middle of nowhere wat iedereen erg goed smaakte. Vind je het gek na zo veel wijnen zo vroeg. Daarna deden we de laatste twee boerderijen van de 5 aan voordat we terug gingen en met zijn alle nog een biertje gingen doen. Want op een gegeven moment is het genoeg. Het was een heerlijke dag met goeie wijn, gezellige mensen en nieuwe kennis!

Zaterdag gingen we naar Old Biscuit Mill waar we allllemaal leuke dingen hebben gekocht en lekkere dingen hebben gegeten. Het weer was belachelijk heet maar dat kon onze pret niet drukken. Mijn moeder heeft een super mooie vaas gekocht en de kunstenares kwam toen net de winkel binnen. Dat was heel leuk en het was ook haar favoriete stuk die eigenlijk in een museum zou kopen. Ja mijn moeder heeft wel goede smaak, soms. Grapje mam. Daarna zijn we naar Stellenbosch gereden. Een soort studentenstadje met allemaal wijn boerderijen eromheen. Het was heel warm dus we zijn op tijd weer terug gegaan en in de avond Monopoly gespeeld. Ik kan geen kak van dat spel.

Zondag was alweer de laatste dag en zijn we in de stad gebleven. Eerst even naar Waterfront (soort winkelcentrum aan de haven) waar we heerlijk buiten wat hebben gedronken. Daarna nog snel even naars Camps Bay gegaan om het strand nog een keertje te voelen! Daarna naar het vliegveld en was het alweer tijd voor afscheid. De tijd ging zo snel!!

Maandag tot donderdag hard gewerkt. Ik ben nu vooral bezig met werk van andere aan te passen, wat best vermoeiend is soms, of kleine dingen te maken. Donderdag hadden we een easter egg hunt op werk. Het was geniaal leuk en ik heb er nog chocolade aan over gehouden. Helaas is er een terror krekel in de tuin voor mijn slaapkamer en slaap ik dus al dagen niet goed omdat dat rot ding zijn mond maar niet houd. Ik was dus flink moe aan het einde van de week.

Ik was vrijdag vrij dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik in mijn eentje Lions Head beklommen. Ik heb aardig wat angsten overwonnen maar vooral hoe ik mijn hoogtevrees gewoon niet heb geaccepteerd gaf me zo een boost dat ik bijna als een echte springbok naar beneden huppelde. Daarna bij Waterfront gegeten en naar de film Noah gegaan, zeker een aanrader! Zaterdag ochtend had ik suef les van een of andere wereld kampioen in Muizenberg. Het bleek een prive les te zijn en ik heb nog steeds super erge spierpijn. Het was heel leuk en gezellig en ik heb veel geleerd. Helaas ben ik geen natuur talentje..

Sorry voor het hele verhaal in een keer. Het was echt een top week met mijn ouders en we hadden super erg geluk met het weer. Het is geen een keer onder de 30 graden gegaan!

Ik hoop dat iedereen een hele fijne pasen heeft gehad. Ik zelf heb helemaal niks gedaan wat echt even heerlijk was! Morgen weer aan de slag op kantoor.

Voor nu zeg ik,

ciao,
Anna.

  • 21 April 2014 - 20:36

    Loes:

    Onze week mooi beschreven, Anna. Het was inderdaad een superweek en we hopen in Kaapstad terug te komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 48210

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: