Als de bus niet gaat.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Als de bus niet gaat.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Als de bus niet gaat..

Blijf op de hoogte en volg Anna

04 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

..dan gaat die niet.
Logisch toch?
Kutzooi.

Sorry voor mijn taalgebruik.

Hallo iedereen!

The bus can't swim. Echt het ov hier. Niet te doen. Al heb ik er wel mee leren leven en heb ik een zeer hoog tolerantie limiet opgebouwd voordat ik het hele bushokje als King Kong uit elkaar wil slaan en dan op de bus wil klimmen en dan als de Hulk mijn grote (op dat moment groene) hand door het ga dak slaan. Maar he, natuurlijk doe ik dat niet en stap ik keurig in de (veel te late) bus en betaal ik gewoon. Want zo gaat dat hier. Dat heb ik zo onderhand wel geaccepteerd.

Ik heb een beetje moeite met nadenken wat ik deze week heb gedaan. De tijd gaat nu wel een beetje eng snel. Vorige week vrijdag eerst naar Creative Mornings en in de avond uit eten geweest en drankje gedaan met mijn (Nederlandse) huisgenoot Lotte, Ilka en Bas. Heel gezellig maar was wel heel moe van een lange week. Zaterdag wat rustiger aan gedaan met een knipbeurt, mocht ook wel weer, en daarna een drankje in de tuin. Zondag eerst Ajax gaan kijken en daarna met een hele groep naar een open air concert geweest in Kirstenbosch van een zangeres genaamd Lira. Heel gaaf ook als je bedenkt dat ze uit een township komt en echt een heel mooie stem heeft. Zeker aanrader om eens op te zoeken! Voor de rest een erg rustige week en gister avond heerlijk met Isa en Sabina de zonsondergang bekeken bij Camps Bay. Daarna zijn we heerlijk uit eten gegaan. Oh de kleine maar fijne dingen in het leven. Elke keer denk ik: 'Ja dat neem ik ook even mee in mijn avontuur hier'. Morgen ga ik met Sabina Devil's Peak beklimmen en naar de Old Biscuit Mill. Wens ons geluk want het is een flinke klim en ik heb sinds vertrek niks qua sport gedaan. Nou leuk leuk leuk toch? Ik vind in ieder geval van wel!

Qua werk was het een zeer vermakelijke en drukke week. Maandag hadden we de dag de tijd om een logootje in elkaar te flansen. Snel snel snel, leuk leuk leuk. Dinsdag was het 1 april en gingen we allemaal leuke filmpjes kijken, met de groep, die we moesten insturen. De leukste zou een prijs winnen en dat was ik! Een heerlijke reep chocolade! Yammie! Daarna had ik in de middag met twee collega's een briefing bij het Nederlands Consulaat. Oh wat een geweldige plek. Overal foto's van het koninklijke echtpaar en alles is Nederlands en het voelt heel erg thuis ofzo (want mijn huis hangt natuurlijk VOL met foto's van het koningshuis..). Nou de briefing.. Typisch Nederlands. Meer kan ik er niet echt over zeggen eigenlijk. Woensdag was heel gaaf want ik ging met Sam en Maciek een fotoshoot doen voor stoelen voor een Duits merk. Dan denk je, och hoe moeilijk kan het zijn. Nou ik kan je vertellen aardig. Belichting, natuurlijk licht en hoe positioneer je de hoeken zijn allemaal puntjes die erg in gaan op detail. Het was heel leuk ook om even weg te zijn van kantoor. Was wel kapot want moesten super vroeg op, maar alles is gelukt met maar 30 minuten uitloop! Gister heb ik voor het eerst voor een echte klant gewerkt, als in, het bureau krijgt betaald voor de uren die ik erin stopte. Dit voelde heel gaaf en gaf een soort van machtsgevoel. Iedereen tevreden prima prima. Voor de rest niet veel speciaals. Gewoon lekker zijn gangetje.

Morgen komen de liefste ouders op de wereld naar Kaapstad, MIJNE!! (want ik garandeer dat jullie allemaal dachten: 'Ik wist niet dat mijn ouders naar Kaapstad gingen', nee nee, MIJNE!) Ooh zo een zin in!

Ik hoor dat de gin-tonics worden ingeschonken dus met een moe maar zeer voldaan hoofd zeg ik,

Ciao,
Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 48190

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: