De albino eekhoorn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu De albino eekhoorn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

De albino eekhoorn

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ola amigos,

Alweer een week voorbij, wat gaat dat snel zeg. Het is echt alsof tijd door je vingers glipt. Ik vind het fijn. Want zo heb ik het gevoel dat ik echt hard bezig ben maar ook dat het niet eeuwig duurt. Je krijgt opeens een heel rare gewaarwording van tijd. Hoe je leven eigenlijk voorbij glijdt zonder dat je er mee bezig bent. Dit kan ook komen door de bespreking die we gister hadden met een klant. Maar ik gok van niet.

Vorige week zaterdag was ik naar het Love en Light festival geweest. Het was van 11 tot 23:59 en drie kwartier rijden buiten Kaapstad. We gingen heen en weer met een bus die speciaal voor het event was en toen we daar aan kwamen geloofde we onze ogen niet. Ten eerste mocht je gewoon eigen consumpties mee nemen, ja wisten wij veel. Dus mensen hadden echt allemaal bier mee en koelboxen, zo slim! Ten tweede was het daar zo idyllisch (Amy, ik gebruik dit woord speciaal voor jou dus beter lees je het). Het was op een kleine heuvel met zwembad en lag heel afgelegen. Het was een wijn boerderij en alles was heel goed geregeld. De toiletten waren wel dixi's maar ze hadden gewoon stromend water en een klep in plaats van een gat. Fijn! De muziek was techno maar begin heerlijk rustig en eindigde heerlijk hard. Het was klein met ongeveer 2000 mensen. Echt perfect. Op de terug weg zou de eerste bus om 23 uur vertrekken. Helaas vond de buschauffeur dat we moesten wachten tot de bs vol zat dus vertrokken we pas rond kwart voor 12. Beetje jammer maar het kon de dag die boven verwachting was niet minder maken. Ik heb de hele dag intens genoten en hij vloog veel te snel voorbij!

Zondag heerlijk rustig wakker geworden, lekker ontbeten ergens en daarna rustig wasje gedraaid en gewoon rust gepakt. Sinds ik de Nederlandse sport bar heb ontdekt ga ik daar elke zondag Ajax kijken. Zo ook deze zondag.

De werk week begon rustig. Paar dingen op eigen initiatief gedaan en die werden zeer positief ontvangen. Ik krijg een glas en zelfs een paar knikkers. Het knikker systeem is iets wat ze recentelijk hebben ingediend en houdt in dat als je iets goeds doet je knikkers krijgt. Wat het voor mij vooral betekende was dat ik echt onderdeel ben geworden van het team, zelfs de andere stagiaire die er sinds januari zit heeft er geen! Muhuahau.

Op woensdag was ik naar het Talking Heads event. Het was heel interessant en leerzaam maar door de hectiek op werk heb ik nog geen tijd gehad er over te schrijven. Ik vind het altijd heel knap hoe het eerst heel rustig is en dan opeens BAM in een uur heb je drie opdrachten. Dus nu is het stress stress stress en dan word je uit je flow gehaald omdat je stomme dingen moet knippen voor een kostuum van je baas. Gelukkig zaten we met een leuke groep en gingen Jackie en ik even iedereen entertainen met mooie duetten.

Mijn eerste twee blogs voor werk zijn gepubliceerd, check ze hier:
http://infestation.co.za/blog-2/

Voor de rest doe ik nu veel om het bedrijf internationaal bekender te maken, ontwerp ik dingen voor het bedrijf zelf en ook voor klanten. Ik word overal goed in mee getrokken en lach me kapot met collega's.

Maar nu moet ik nog even verder met werk voordat we weer een meeting hebben.

Dit keer niet met een gin-tonic maar een biertje en een glimlach zeg ik,

Ciao,
Anna.

P.S: Ik heb eindelijke de albino eekhoorn in het park op camera vast kunnen leggen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 48197

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: