Ritme van de regen. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Ritme van de regen. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Ritme van de regen.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oh die goede oude Rob de Nijs ook. Mocht ik die man ooit ontmoeten krijgt hij de grootste knuffel ooit.

Hoi iedereen,

Over anderhalve week zit ik al op de helft van mijn tijd hier. Zo absurd om te bedenken. Uit ervaring weet ik dat de tweede helft altijd veel sneller gaat voor je gevoel dus ik moet er nog maar even het maximale uit halen. Wat heb ik de laatste tijd zoal gedaan. Nu moet ik even goed nadenken wat eigenlijk doe ik hier vrij weinig. Ik geniet de laatste tijd intens. Ik ben helemaal gewend geraakt aan het leven hier en heb dan eindelijk mijn routine gevonden.

Vorige week zaterdag was ik met een stel meiden uit. We gingen naar een club genaamd 31. Dit houdt tevens ook in dat de club op de 31ste verdieping te vinden is. Je moet je nu voorstellen dat je lekker met een drankje in je hand en goeie muziek in je oren een uitzicht hebt over het merendeel van de stad. Zoals altijd kom je natuurlijk Nederlanders tegen, zo ook hier. Lekker gedanst met al mijn nieuwe homies en gewoon even mijn moves weer uit de kast halen. (ha-ha Anna komt weer uit de kast.. ;)). Uitgaan hier is zo een beleving. Waar ga je wat van te voren drinken? Hoe kom ik daar? Zijn er taxi's in de buurt? Wat is de entreeprijs? Waar is de taxi die me naar huis brengt? Waar woon ik ook al weer? Hoe kom je daar? Och jongens je moet zo veel onthouden.

Het weer is hier echt een beetje schijt de laatste tijd. We hadden vannacht zelfs onweer. En het regent hier echt pleuris hard. In de trant van 'ik sta buiten en ik ben binnen 2 seconden zeik nat.' En dan echt onderbroeken nat. Jullie snappen hem wel. Gelukkig heb ik die buien tot nu toe nog kunnen ontwijken. Excuseer mij even, ik ga dit even afkloppen. Nu moet ik toch maar op zoek gaan naar een jas gok ik zo want ik heb niet echt veel warme kleren mee genomen. OH leuk weetje, afgelopen woensdag was ik vrij omdat ze hier moesten stemmen. Hier krijg je dus gewoon een dag vrij om te gaan stemmen. Dan staan ze wel uren in de rij maar hé, je hoeft niet naar je werk. Ik kijk nu hoe het gaat met de uitslag maar het is niet echt positief. Helaas helaas.

Op werk doe ik veel meer dingen die ook echt nut hebben. Zo ben ik momenteel bijna klaar met een werk dat groot op de muur komt. Zo gaaf om als stagiaire op die manier een stempel achter te laten bij het bedrijf. Nu ik hier al 11 weken zit draai ik gewoon volledig mee. Ik had maandag een interview met mijn baas gedaan voor een stage opdracht. Die man is zo inspirerend voor mij. Hoe hij bepaalde dingen ziet en de hoe hij het bedrijf runt is iets waar veel mensen nog wat van kunnen leren. Er gebeurd de laatste tijd wel veel. We krijgen over twee weken een nieuwe collega. Een andere die er al tien jaar werkt heeft maandag verteld dat ze eind juni stopt en een andere is afgelopen weekend verloofd. Ja ik houd het ook allemaal maar moeilijk bij. Vanaf volgende week is het gedaan met alle vrij dagen en mogen we gewoon weer vijf dagen per week aan de slag. Zwaar leven.

Nu is het weer lekker weekend en gaan we natuurlijk allemaal het song festival kijken. Of niet.
Met een vermoeide glimlach zeg ik,

Ciao,
Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 48204

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: