Examen week 1 & 2. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Examen week 1 & 2. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Examen week 1 & 2.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Mei 2009 | Australië, Broken Hill

Eindelijk weer wat tijd voor een blog! Sorry dat het allemaal zo lang duurt maar wie leest ze nu toch in deze drukke tijden?

Hello iedereen.
het aftellen is dan toch echt wel aan het gebeuren nu. Mensen om me heen blijven eht maar vragen en de andere exchange student hier wrijft het ook maar in. dus om eht even duidelijk te krijgen, nog maar 6 weken!

na vrijdag avond maar 2 uurtjes geslapen te hebben werden we om 5 uur 's ochtends wakker gemaakt om onze tassen in te pakken en op de bus te stappen terug naar Broken Hill. Bushtrek was dan toch echt afgelopen. op de terug weg viel iedereen inslaap wat de reis erg kort maakten. Eenmaal terug gekomen in Broken Hill was het tijd om afscheid te nemen van de groep naar Adelaide. Zeker geen leuk deel van de week maar de andere helft van de groep zou voorlopig nog even wat tijd in mijn huis besteden voordat hun op de bus naar Sydney konden. het was best verdrietig om afscheid te nemen maar het ging nog bijzonder vlot. De rest van de dag hebben we films gekeken en vooral geslapen. We eindige met een klein groepje in mijn bed, half slapend en af en toe even wat actie. Nog veel gekletst en na het eten zijn we met ze alle naar de videotheek gelopen om even uit het huis te gaan en frisse lucht te krijgen. De films die we hadden gehuurd [lees, the jacket, burn after reading & madagascar 2 die we uiteindelijk niet hadden gezien] waren echt crap dus we waren na de eerste allemaal in slaap gevallen. En toen was het tijd om afscheid te nemen van de sydney kinderen. Wat wel erg moeilijk was en zeker niet leuk om te doen. Het moeilijkste was thuis komen en alleen in mijn kamer te zitten. Na een week met allemaal mensen om je heen te zitten, 24/7 is het heel erg wennen om weer op jezelf te zijn.

De komende dagen waren best heftig voor me en is er veel gebeurd, maar dat is iets wat hier zou blijven.

Op dinsdag ben ik naar een ander gezin gegaan voor een dagje om te 'leren' maar ik en die vriednin hebben uiteindelijk alleen maar lol lopen trappen.

Woensdag was het dan zo ver, mijn eerste exam zou beginnen. Om 9 ur zaten we allemaal braaf in de zaal en begon ons eerste engelse examen. Na twee uur bikkelen was het tijd voor een pauze en we hadden een paar uur vrij voordat we naar onze tweede engelse examen moesten, een essay. Deze duurde maar een uur en was dan ook snel over. Het ging allemaal erg goed!
Mijn volgende examen was op vrijdag en was textiles. Een vak dat niet zo interressant was maar het ging allemaal wel okey. Daarna met een klasgenoot wat rond gehangen voordat ik weer bij een ander gezin ging eten.
Zaterdag gingen we met AFS ergens werken wat heel erg leuk was omdat we dan met zijn alle veel lol hebben!
Zondag bestond uit studeren voor mijn wiskunde examen later die week omdat ik het voor de rest erg druk zou hebben!
Maandag bij ee nvriendin gegetenen dinsdag weer bij hetzelfde gezin als vorige week dinsdag en vrijdag!

Mijn volgende examen was wiskunde en ging naar mijn gevoel best goed. het was niet makkelijk maar ik heb mijn best gedaan. De volgende dag was mijn food tech. examen en dei duurde 3 uur en het was zooooo saai. We hebben daar echt met zijn alle uit ons neus zitten te eten want na 1 uur waren we allemaal al klaar maar meosten daar 3 uur zitten. Het was echt hell!

Net voor mijn food tech examen ging Line terug naar Denemarken want haar tijd hier zat er al weer op. Het is echt snel gegaan en maakte me nog meer realiseren hoe weinig tijd ik heb!

Over het algemeen gingen mijn examens goed en heb ik er een goed gevoel over. Ze zijn niet belangerijk maar het is wel leuk om als exchagne student toch goede cijfers te halen of gewoon je best te doen!

ik schrijf in een paar minuten ook meteen een tweede blog om mijn andere blog in te halen. Hopelijk heb ik er niet eentje overgeslagen want heb echt geen idee waar ik ben in deze massa, at the moment!

Dikke kus en veel leifde vanuit Aussie-land, Anna.

  • 14 Mei 2009 - 11:58

    Bianca:

    Hoi hoi Anna!

    Wat grappig dat je toch die examens doet, ben benieuwd naar je cijfers :). en whoow he, nog maar 6 weekjes! Het gaat inderdaad rap! Times flying when you're having fun ;)

    Succes met al je drukte!

    Groetjes,
    Bianca

  • 14 Mei 2009 - 20:17

    Gaatske En Marcel. :

    Toppie dat je een goed gevoel hebt over de uitslag van je examens. Hopenlijk zijn ze ook goed en idd meer dan je best kun je niet doen :).
    Ja meissie nog maar 6 weekjes. Haha als je dan bedenkt dat een ander twee weken vakantie heeft en dan alweer naar huis moet....je hebt NOG 6 weken. Geniet er lekker van en ga de dingen doen die je nog echt wilt doen.
    Dikke ksu vanuit DE HOFSTAD XXX

  • 14 Mei 2009 - 20:18

    Gaatske:

    Geen ksu maar een KUS ;)
    haha

  • 22 Mei 2009 - 23:10

    Stijn:

    Hee zus, en, heb je nou al je examens al gehad? Wanneer hoor je de uitslag? Ja, toch wel leuk als je cijfers dan ook enigszins prettig zijn...

    Dikke x!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 48217

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: