Too close to realise. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Too close to realise. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Too close to realise.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

23 Mei 2009 | Australië, Broken Hill

Sorry dat het allemaal op zich heeft laten wachten!

Hello iedereen.

Het spijt me dat het allemaal wat langer duurt dan beloofd mmaar heb het nu opeens heel druk en ben veel van huis.

Ik heb mijn examnes terug hoor mar eerst even over de footy trip naar Adelaide!
Op vrijdag 8 mei ging ik naar Adelaide met de jaar 11 en 12 kinderen die sport doen om footy [australische vorm van rugby] te bekijken. De heen reis ging eigenlijk best snel dus dat was mooi megenomen. De eerste dag meteen al een uurtje om te shoppen maar dat was niks en was ook alleen op zoek naar schoenen en een nieuwe portomenee die ik daar niet kon vinden. Er waren mar 8 meisjes in de 30 kinderen die kwamen maar het was leuk dat 4 andere meiden van ons jaar mee gingen die neit sport doen. maar dat maakte het even iets leuker omdat we met hun veel gelachen hebben.
Op de zaterdag gingen we na wat shoppen en met iemand van AFS even een kopje koffie te hebben gedronken na onze eerste wedstrijd. Deze was niet de officiele AFL league maar de daaronder. De eerste was niet zo heel idnrukwekkend en er was weinig tot geen publiek. Toen de volgende wedstrijd aan de beurt was kwamen er heel veel mensen, het was dan ook de league net onder de groote. Dit was wel een leuke wedstrijd en we kregen allemaal erg veel zin in de AFL wedstrijd. Die avond gingen we naar glenelg om te eten en met de andere meiden gingen we naar een heel lief italiaans restaurantje en hebben we lekker gegeten. de rest van de avond was niet heel boeiend.
Op zonadg was het dan eindelijk tijd voor de grote wedstrijd. na gelunched te hebben gingen we naar het stadion en dat was toch wel hel gaaf. Alemaal supporters en je kreeg echt zo'n sport vibe in daar, logisch I know maar toch! De wedstrijd zelf begon heel goed en nek aan nek maar toen het thuis team begon te verliezen ging de stemming toch wel weg en was het veel minder. maar het was nog steeds erg gaaf!
Maandag was het alweer tijd om terug te gaan in een naar pis-stinkende bus. Deze reis leek wel voor eeuwig te duren maar het was niet zo erg.

Dinsdag was het weer tijd om terug naar school te gaan en dat betekende, tijd om mijn uitslagen terug te krijgen! En ja hoor het was allemaal goed, ik moet nog steeds eentje terug krijgen maar ja. Mijn engelse examen was een van de beste. Ik ben 1ste in de klas geworden met mijn essay en in totaal 17de van het jaar. ergens waar ik toch wel trots op ben. In wiskunde en food tech ben ik 3rde in de klas geworden. Resultaten waar ik toch wel trots op ben!

De rest van de week was vooral bijkomen van de week. Woensdag was een loud-tshirt day mufti day. Mufti days houd in geen school uniform voor een dag! En deze hield in dat je een 'loud' t-shirt aan moest trekken. Leuk want het is te koud om alleen in een t-shirt te gaan! ben nog een tijdje ziek geweest. Gewoon erg verkouden en voelde me gewoon kutje met een hoofd vol snot!

Ik heb veel dingen gemist met dagen overslaan en alles. Ik zal dus meteen de blog van vorige donderdag maken zodat dat wel allemaal up-to-date is!

Veel liefde vanuit Aussie-land, dikke kus, Anna.

  • 23 Mei 2009 - 10:44

    Stijn:

    Gefeliciteerd met je goede resultaten :D Is wel leuk he! En dat je de beste bent met je Engelse essay als exchange student is natuurlijk helemaal stoer!!!

    Geniet er nog even van!

  • 23 Mei 2009 - 13:59

    Andel:

    Wajooooh ben fettrots op je slimmerd:D idd echt fet dat je met je ENgels essay gewoon 1ste was, bikkel!!:D Aaah is je hoofd weer vrij van snot? Wel kut zeg, maaruhm.. hoe koud ist daar dan nu:O?? Hier is wel lekker warm naemlijk:P daar begint de winter alweer te komen ofzo of hoe zit dat? Australian rugby is hetzelfde als americaanse toch? Klonk wel gezelllig idd! Nog veel plezier, al kom je alweer bijna terug.. echt leip:P nog iet smeer dan een maand, tgaat nog best wel snel eigenlijk:P al zit je er wel lang voor me gevoel, gek he:P;)
    Enjoy en have fun en gniet en doe je ding lieve schat!!!
    Kusjes your WIFE(H)

  • 23 Mei 2009 - 15:06

    Gaatske:

    Twee dikke duimen omhoog voor je schoolprestatie's :)
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 48222

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: