Bushtrek 2. Vol. 2. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Bushtrek 2. Vol. 2. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Bushtrek 2. Vol. 2.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Mei 2009 | Australië, Broken Hill

Sorry dat het allemaal zo lang duurde, heb nog veel te vertellen maar al morgen of overmorgen nog een extra blog plaatsen omdat ik die vorige week heb gemist!

Hello iedereen,

Waar was ik gebleven.
Maandag was de dag met de cattle yard tour. Dat houd in, met zijn alle springen we op de achterkant va nee ngrote truck met een soort kooi eromheen en rijden we rond over de 'station' die mary en Ian Jackson, the hosts of bushtrek, hebben plus het stuk land ernaast die hun zoon en schoondochter ownen. Dit is een van mijn favoriete dagen op bushtrek en bestaad uit veel doen met de studenten en gewoon plezier hebben! Deze group ging niet zo in op het, let's play games in the truck vibe maar het was toch erg leuk om er weer te zijn en hebben we met groepjes spelletjes gespeeld als dat je niet mocht bewegen, terwijl het echt hobbel na hobbel is! De eerste stop was bij een dam waar ze water houden dat wij gebruiken om te douchen. Ian liet ons een soort van meloen dus wij allemaal denk nyam, maar nee hoor, eht was.. zout? Ik weet niet, niet lekker, at all! Op ons volgende stuk zagen we emu's en kangaroo's die sommige mensen nog nooit hadden gezien [vaag, maar waar!] dus die keken hun eyes out! Alle kidneren de watertank op terwijl Micheal en ik een koeienpoep gevecht hadden. Het was geen gevecht maar het vloog wel door de lucht en eindigde op ons! Na nog een stuk rijden kwamen we aan bij de cattleyard! Hier hadden we eerst lunch voordat het tijd was om met stieren te vechten! Ik en Kolbrun kregen hem snel down maar we waren dan ook een van de laatste en de koeien waren een beetje moe! Daarna was het tijd om de hand in de kont te steken maar aangezien ik dat niet echt hoefde te doen zat ik met een ander meisje de hele tijd te lachen om de gezichten de koeien trokken als een hadn in hun kont werd gedauwt! Die avond hebben we ook het onder de sterren zitten gedaan waar je gedropped word en in je eentje in de middle of nowhere sit voor ongeveer 30 minuten, en het was weer geweldig! het is gewoon zo raar de dingen die door je hoofd shieten als je zo op jezelf zit en het helemaal donker is! Ik en het andere meisje hebben toen we terug kwamen mensen laten geloven dat een exchange student die we vorig jaar waren kwijt geraakt weer tegen kwamen, ze geloofde het gewoon!

Dinsdag was best een relaxt dagje voor ons vrijwilligers. Omdat onze bus maar een beperkt aantal seats had konden we niet allemaal mee dus waren we met een groepje achter gebleven. Na de shed te hebben opgeruimd hebben we de banners en vlaggen opgehangen, we zijn in twee groepjes gesplitst, eentje deed de banners en de andere deed de vlaggen. Ik deed de vlaggen en jezus wat een werk was dat! 's avonds deden we pictonoray waar mijn team won omdat we een stratagie hadden uitgesteld en daarom snel woorden raden. Dat was erg leuk! Een rustig maar nog steeds superleuk dagje!

Woensdag was het olymics day! Een dag vol activiteiten in verschillende groejes die in kleur zijn verdeeld. De kleuren zijn. Geel, rood, blauw, groen en oranje. Ik zat weer, als vorig jaar, in geel, dat is mijn team! Onze team naam eindigde in ; Hard Nipples. Je moet op bushtrek zijn geweest om dat te begrijpen. Onze slogan was, touch my nipples, puh-lease. Een, you should've been there, ding! de eerste race was de relay. Dat is een race waar je een parcour moet rennen en de snelste wint. Iemand had onze kleur bordje verkeerd gelegd en ik kwam als 2de binnen maar omadt het bordje verkeerd was rende ik verkeerde en duurde het vet lang. Onze laatste renner was onze Japanse kogel en rende ons naar: Victory!! De volgende was dat je een sinasappel met je nek door moest geven, die verloren we jammer genoeg omdat ik en iemand anders de fout in gingen... Voor de rest ging het allmeaal up and down. we wonnen er een paar kwamen 2de, 3de en ik weet niet what else! Toen kwam het allemaal aan op de tug of war omdat dit 'de' final.. iets was. met onze mascotte, een geel gepimpte ute, reden we naar de groep wat ons natuurlijk groter deed aanzien dan we echt waren maar het was leuk! Het was geel ['duh!!] tegen groen! Maar aangezien wij geen sterke mensen hadden moesten we het doen met een tweede plaats, maar daar waren we trots op want we hadden de relay gewonnen dus in onze ogen hadden we al gewonnen! Na de tug of war waren we allemaal klaar om een mud fight te beginnen wat natuurlijk erg leuk was en met veel plezier eindige in de dam in de buurt waar we allmeaal zwemde voordat we gingen douche om de mud overal uit te halen! Wachtend op de douche lekker ge-ping ponged! Daarna zijn we naar de clay pan geweest omdat er regen werd voorspeld voor de volgende dag! De clay pan houd in, sirieus inde middle of nowhere slapen met een groot kampvuur! Eerst moesten wij, vrijwilligers spelen als animals en aboriginals en daarna waren alle studeten animals en moesten wij aboriginals spelen! Daarna was het tijd voor de anthems! En gelukkig hoefde ik het dit keer niet in mijn eentje te zingen maar met de andere drie meiden! uit volleborst hebben we gezongen! De rest va nde avond wat rond gehangen voordat we in onze swags kropen dicht bij het vuur en ik met een meisje uit norwegen nog uren heb lopen praten over bands!

Donderdag was het vroeg op om de groep naar mutawintje een aborignal park te sturen. Na terug te komen van de clay pan en snel het toilet te hebben bezorgd omdat iedereen op springen stond ginge nde kinderen op de bus en wij snel nog even in onze swags om een langer dutje te doen! Na de shed te hebben opgeruimd, lees, 30 minuten lopen bezemen, no fun. daarna zijn we met een paar mensen naar de groep gegaan om ze lunch te brengen en mee te gaan in de rockhole om te zwemmen. Een lange walk maar leuk gepraat met een heerlijk stukje zwemmen. Het water was echt superkoud maar ik genoot nog steeds! Mensen sprongen van de rotsen en het was gewoon erg veel lachen en plezier hebben met de groep wat ik als vrijwiller toch wel als anders ervaarde, maar daardoor neit minder leuk natuurlijk! Op de terug weg zaten we niet in de bus maar op de achterkant van een ue. We waren zowat op de zelfde tijd aangekomen dus iik en iemand anders snel uit de ute springen en naar de douche rennen, ja hoorde, de eerste douche! En dat was het wel waard want al mijn douche de hele week waren crap! De rest van de dag hadden we niet zo veel gedaan. We speelde nog wat spelletjes inde avond en deden dingen met de groep. Genieten!


Hier is dan mijn beloofde stukje over vrijdag!
Vrijdag is altijd de relax dag op bushtrek waar we allmeaal rond de shed liggen en gewoon genieten van het nog even met elkaar zijn, de omgeving en de gezelligheid. Het enige wat we hoeven te doen is een stukje schrijven over bushtrek itself en de banner maken! Met een groep vrijwilligers hebben we de halve dag kaart spelletjes gespeeld en gewoon veel plezier gehad. Veel foto's gemaakt met de kinderen natuurlijk! Ik ben ze nog steeds aan het uploaden! In de avnod ging ik met twee mensen op zoek naar kangaroos maar omdat we opeens toch een stuk verder bleken te zijn van het kampvuur en de shed dan we dachten gingen we maar terug omdat we toch een beetje bang waren om aangevallen te worden! Toen was het tijd voor de talentshow! Een avond waar iedereen een act moet doen gevarieerd van goed tot slecht! Dit jaar was veel beter dan vorig jaar en went on voor way longer! Er waren een paar heel leuke act, zoals een paar meiden die het australiche volks lied op bierblesjes blaasde en een meisje uit chili die een dans uit haar land deed. En een jongen uit brazilie die iets met vuur deed! Er was natuurlijk veel meer maar daar meot je maar bij zijn geweest! Daarna ging iedereen een beetje zijn eigen weg maar hebben we allemaal nog lang zitten praten. toen we naar het kampvuur gingen hoorde ik mensen praten over voetbal dus ik daar meteen naartoe en eindelijk, eindelijk!! kon ik metmensen over voetbal praten, heb het echt iets van 2 uur lang gedaan! Geweldig! Daarna nog even wat rondgezeten om daarna in een natte swag te gaan liggen om maar voor 2 uurtjes te slapen! Jeeh!

Ik mijn volgende blog zou ik de laatste dag en dagen erna op schrijven!

Dikke kus en veel liefde vanuit Aussie-Land, een vermoeide Anna!

  • 11 Mei 2009 - 13:44

    Gaatske:

    Hoi Anna. Ik heb je verhaal nog niet gelezen:(. We willen eerst Madelon haar belevenissen van de bushtrek lezen, maar daar is ze nog niet aan toegekomen. We hopen dat ze dat nu snel eens doet haha. Maar ja jullie hebben het erg druk daar down under. Dus als Lonnie haar epistel heeft geschreven dan ga ik jouw geweldige verhalen lezen oké? ;)
    Dikke kus uit het Haagje XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 48216

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: