Bushtrek 2. Vol. 1. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Bushtrek 2. Vol. 1. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Bushtrek 2. Vol. 1.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 April 2009 | Australië, Broken Hill

Wauw, een weekje weg en alles is veranderd bij waarbenjij.nu. Ik heb sirieus 20 minuten lopen zoeken hoe ik een nieuw bericht kan plaatsen, waar is dat handige knopje gebleven waar gewoon stond nieuw bericht plaatsen? Snap er echt geen hol van!

Hello iedereen!

Sorry dat het allemaal zo lang duurde voor en nieuwe blog maar ik heb het een beetje druk + ik ben een beetje al-over-the-place. Ik weet echt even niet waar mijn hoofd zit en waar ik wel en niet aan moet denken, het is een grote brei daarboven..

Maar okey, vorige week was het dan eindelijk tijd voor BUSHTREK!!!! Een van de beste weken die exchange students kunnen hebben vanuit mijn ogen en ook deze was zeer geslaagd!

Op vrijdag was het vroeg op om de laatste dingen klaar te maken. Tassen voor AFS pakken en in de auto doen maar ook mijn eigen tas pakken. Snel wat t-shirts en alles in mijn backpack gepleurd en klaar was ik. Snel even lunch van Mc Donalds oppikken voordat we onze weg naar Silverton maakten. Samen met mijn nichtje en Line ging ik in de auto van mijn gastmoeder opweg naar mijn tweede bushtrek!
Eenmaal aangekomen in Silverton begon de pret pas, tafels klaar zetten, schoonmaken en de 'shed' klaar voor gebruik maken, daarna salades maken voor bij het eten en dingen koken. Rond het middag uur kwam de bus vanuit Adelaide aan. Het is zo leuk om ze de bus uit te zien lopen en om dan die eerste indruk die je van ze krijgt volledig de kop in douwt als je ze beter leert kennen. Op deze bus zaten ook de drie nederlandse meiden, Paulien, Fleur en Madelon. Het was erg leuk om ze weer te zien maar het bracht ook gevoelens naar boven van toen ik ze voor het laatst zag, erg apart!
En nu was het wachten op de kids van Sydney die pas veel later aan zouden komen. Met de AFS mensen hebben we May I gespeeld, een kaart game die we erg veel op de houseboat hebben gespeeld en met de kids hebben we gepraat en gevoetbalt enzo. Zelf zijn ze even rond het tterrein gaan lopen, we dachten bijna dat ze waren verdwaald, hoe moeilijk dat daar ook is. Toen hun aan het lopen waren kwamen twee kids die op vorige bushtrek waren aan, Hanne en Saga, het was zo leuk om ze weer te zien en herinneringen op te halen met elkaar! We hebben ook de hele week dingen vergeleken, wat uiteindelijk erg moeilijk is met twee totaal verschillende groepen maar toch leuk om te doen ;)
Rond 11-12 uur kwam de Sydney bus eindelijk aan. Doodmoe kwamen ze allemaal de bus uit maar toch moesten we de kleding en badges geven om daarna snel onze swags, oh wat heb ik mijne gemist!, in te springen en te slapen. Wat uiteindelijk niet erg lang was omdat we al erg vroeg op moesten!

Zaterdag was Silverton dag. Omdat we dit keer niet meer studeten waren maar volunteers deden we we veel dingen niet met de andere. Zo gingen we niet mee naar de kamelen en de day dream mine. Met en groepje vrijwilligers gingen we naar de Silverton Pub om te zien hoe iedereen de pub-test did. Met natte broeken liepen ze naar buiten maar gods wat hebben we gelachen. Daarna zijn we naar de gallerieen gegaan voordat het tijd was om terug naar de 'shed' te gaa nvoor lunch. Na lunch ging iedereen naar de day-dream mine maar bleven wij in de shed en speelde een andere ronde van May I?. De avond was erg rustig en er werd veel gepraat en we proberde iedereen klaar te maken voor karaoke maar omdat niemand echt zat te springen hadden we het maar niet gedaan!

Zondag was het bye bye Silverton en tijd om naar Tirlta te gaan, ons verblijf voor de rest van de week!
Voordat het tijd was om ons daarnaartoe te begeven was het tijd om wat dingen van Broken Hill te laten zien. Als eerst gingen we op de hill met de big bench en legde we uit waar alles zo'n beetje was. Daarna was het tijd om ons richting de silvermint te begeven waar de big picture is. Snel even naar foodland om inkopen te doen voordat het tijd voor lunch was. In sturt park zaten we allmeaal lekker meat pies en pasties te eten. Hoe australisch kan het ook. Voordat het tijd was om naar de station te gaan hadden we nog een laatste stop bij de Sculptures. Een aantal beelden net buiten Broken Hill die een heel mooie view geven. Dit was, min de reis terug naar Broken Hill, de enige keer dat ik met de studenten in de bus ben gegaan en jezus wat duurde de reis lang. Omdat we een kleinere bus hadden deden we er dubbel zo lang over en het durrde echt for ever!
Op deze Bushtrek ben ik erg close geworden met een meisje die in Jaunari terug is gekomen van Exchange. We konden al erg goed met elkaar opschieten na de houseboat maar deze week deed het hem echt voor ons. Deze nacht hebben we ongeveer 3 uur gepraat toen iedereen in bed lag en ik denk dat het voor ons beide erg prettig was. Het is in ieder geval goed om een met iemand te kunnen praten en we zijn nu erg goede vrienden wat altijd leuk is!

De rest van de week schrijf ik zo snel mogelijk om jullie nu even wat leesrust te geven!
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik echt een top week heb gehad, een van de beste van mijn exchange!

Oh btw, ik had gister mijn eerste exam en morgen is mijn volgende, blegh! Maar daar meer over in een andere blog!

Veel liefde en dikke kus vanuit Aussie-Land, Anna.

  • 01 Mei 2009 - 11:36

    Bianca:

    hoi hoi

    top man dat je zo´n super week hebt gehad! ook leuk dat je iemand hebt waarmee je goed kan praten... en het leukste is dat ook wanneer iedereen behoort te slapen ;)

    succes met je examens!

    groetjes,
    Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 48215

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: