Canberra en Sydney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Canberra en Sydney. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Canberra en Sydney.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Januari 2009 | Australië, Sydney

Tijd voor de grote steden.

Hello iedereen.

Ik ben op het moment de enige Exchange student in Broken Hill aangezien er eentje vrijdag voorgoed is vertrokken en er eentje op vakantie is.

Na mijn superleuke dag in Melbourne was het de volgende morgen tijd om ons richting Canberra te begeven, een lange reis van ongeveer 8 tot 9 uur. Na veel reisen, kibbelen en slapen in de auto, met een vage tussen stop [we hadden er naartuurlijk wel meer] bij een of andere onderzeeer die half onder en half boven de grond was.. beetje vaag, kwamen we aan in Canberra. We gingen als eerst even het winkel centrum in en einigde in een bookstore waar ik eindelijk mijn agenda had kunnen vinden [na veel zoeken met Duncan]. daar stelde Stijn ons voor aan zijn Uni vrienden, Greg, Anthony en nog iemand waar ik de naam niet van kan herinneren. Allemaal lieve homotjes waar we mee uit eten gingen bij een.. irish pub iets voglens mij. Een heerlijke salade later gingen we naar Greg en Anthony's huis om daar te overnachten. Lekker buiten zitten met zijn alle en een waterpijp, ja Imme, waterpijp [wees niet bang mensen, niks verslavends erin!] erbij. Stijn had de dvd van Kylie Minogue's tour voor ze gekocht dus die gingen we kijken wat wel gaaf was om te zien.

De volgende ochtend was het dan toch echt tijd om Canberra te bewonderen aangezien we die avond al door zouden rijden naar Sydney. We liepen eerst van het huis dat aan de rand van Stijns campus was naar waar hij woonde. We zagen de keuken, chill ruimte maar we konden helaas zijn kamer niet zien. Toch erg leuk om te zien hoe iemand dan heeft gewoond! vanuit daar liepen we rond over de campus met natuurlijk een tour van Stijn, met natuurlijk de gebouwen waar hij les heeft gehad. Vanuit daar liepen we door naar het winkelcentrum om even iets te luchnen, kopje koffie erbij, ik heb deze vakantie meer koffie gedronken dan in de tijd dat ik in Australie ben, heerlijk! Beetje rond gelopen en toen de auto opgehaald om Stijn's Princess op te halen. Met haar en haar vriend zijn we toen naar het Parlments house gegaan waar we een tour kregen erdoorheen die ik erg leuk vond het was gewoon gaaf om het allemaal van binnente zien. Alles wat er gebeurd in Australie word daar besproken! daarna zijn we naar twee musea gegaan om onze dag te eindige met noodles op een berg met een heel mooi uitzicht over Canberra! Toen was het tijd om afscheid te nemen en ons naar Sydney te begeven.

3 uur later reden we Syndey in en begaven onze naar onze slaapplek. Ik had nog even wat mensen thuis gebeld en toen gingen we nog even uit in een gaybar.

De volgende dag werd ik wakker met een gevoel van Shit ik ben in Sydney! Hell yeah! We gingen naar buiten, ontbeten wat en begaven ons richting, natuurlijk, The Opera House en de Habour Bridge. Onderweg keek ik mijn ogen uit. Sydney is bijna zoals Berlijn, oud en nieuwe gebouwen zijn erg gemengt op sommige plekken. En nee ik vergelijk Sydney niet met Berlijn ;) We kwamen in een soort shopping street waar we een winkel centrum in gingen en een laat ontbijt hadden. Daarna gingen we weer een boekenwinkel in [jezus jongens, wat hebben julile met boeken?] na een stukje verder te hebben gelopen kwamen we terecht in een winkelcentrum met allemaal dure winkeltjes en het zag er allemaal heel mooi uit. we kwamen in een apple store terecht van drie verdieping waar van alles was. Ik dus snel op een vrije iPhone mijn weg vinden het internet op. als je rond keek zag je mensen bellen met de iPhones maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Daarna was het toch tijd om naar de harbour te gaan! We zaten aan het water aan de kant van de bridge en toen hebben Stijn en ik even een geile foto shoot gedaan [een paar foto's ervan staan op Hyves] en na nog even wat zitten begaven we ons naar de andere kant waar The Opera House zich bevond. Eenamaal erin hadden we besloten een tour te nemen en zo gezegd zo gedaan. Een heel leuke en interessante tour gedaan erdoorheen en veel gezien en geleerd over hoe het nou eigen allemaal is gegaan, het maken ervan. Daarna een kopje thee met korting gedronken en toen gingen we een wandeling door de botnaic gardens maken en via daar terug naar het water. Het was niet heel warm maar lekker genoeg en zo begaven we ons naar mijn all-time favorit restaurant de wagamama. Heerlijk en ontzettend genoten van het eten. Ik heb er een wagamama t-shirt gekocht waar ik vandaag trots mee rond loop. We liepen door over de drukken haven waar we een winkelcentrum in liepen [vooral touristen dingen] en ik een trui zocht met I love Sydney maar kon er geen vinden. We gingen nog wat drinken bij Starbucks toen het opeens begon te regen. Niet heel hard maar hard genoeg om je er niet sexy in te voelen. Stug liepen we door naar ons hostel en zagen toch nog wat leuke dingen van Sydney. Eenmaal aangekomen sloten we onze vakantie [bijna natuurlijk] af met de laatste aflevering van Ugly Betty.

De volgende dag was het tijd voor een beetje shoppen en gewoon genieten, de laatste dag van de vakantie was dan toch aangekomen en hun laatste dag in Aussie land. We gingen naar een leuk Italiaans soort van cafe iets in voor ontbijt waar ik lekker een magazine met crap kon lezen. Daarna begaven we ons naar een museum om de tentoonstelling Monet and the Impressionists te bewonderen. Ik vond het echt supermooi en min de alle bejaarden heb ik vond ik het echt heel indrukwekkend. Daarna begaven we ons weer richting de Harbour om naar een ander museum te gaan. Maar dat was meer met moderne dingen gericht. Ik vond eht niet echt super dus Stijn en ik hebben zowat de hele tijd filmpjes gekeken die ze daar draaiden. Daarna was het toch echt tijd om dingen te kopen en vol goede moed ging ik opzoek naar schoenen maar nee, geen succes.. En moe als ik was leipen we weet ik veel hoe lang naar enw Sydney. niet heel indrukwekkend maar wel erg leuk om allemaal te zien. Niet aan te raden als je moe bent en je voeten giga pijn doen.. Daarna heerlijk gegeten en de metro terug naar het hostel genomen omdat het toch echt tijd was voor de mannen om hun tassen uit te pakken, shit weg te gooien en alles weer inpakken. Dat was het dan, de vakantie met Stjin en Duncan.

'S ochtends vroeg op, ontbijten en richting de domantic airport. Daar inchecken en dan is het moment toch daar om doei te zeggen. Dankbaar maar heel moe begaf ik me richting mijn agte waar ik een uurtje heb moeten wachten. Het zou zonden voor de mannen zijn geweest om te wachten aangezien zij nog een halve dag zouden hebben in Sydney. na iets meer dan een uur was het tijd voor mij om me richting Adelaide te begeven en verder te gaan met mijn vakantie.

Veel liefde en een dikke kus vanuit Aussie land, Anna.

  • 25 Januari 2009 - 08:51

    Bianca:

    Ja...stedentripjes kosten veel energie en voetzolen ik weet er alles van :P :P Maar wel de moeite waard dacht ik maar zo ;) Ga je hier ook nog foto's posten?? (A)

    groetjes,
    Bianca

  • 25 Januari 2009 - 10:19

    Marcel En Gaatske:

    Tjonge jonge wat zal jou hoofd vol zijn met al die indrukken.;)
    Knufffffff XXXXX

  • 05 Februari 2009 - 08:33

    Peter:

    Sorry, loop een beetje achter met lezen...

    I love Sydney 2! In 2003 was ik er 2 weken voor een conferentie in het conf. center aan de Harbour. Ik zat in een appartement hotel achter t center en mn 'woonkamer' keek uit over de harbour/snelweg en imax.. Hoe vet was dat zeg.. De opening van de conf was in de opera waar oboriginals een traditionele dans ten tonele brachten en er flink champagne gezopen werd :P Maar geef mij maar een VB :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 48313

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: