Adelaide. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Adelaide. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Adelaide.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Januari 2009 | Australië, Adelaide

En toen was het bijna over.

Hello iedereen,

Happy Australia Day :]

In het vliegtuig ging alles erg gesmeerd. Ik had meer turbulentie in 20 minuten dan dat ik de hele reis naar Australie had maar het maakte mij allemaal niet zo veel uit vond het stiekem wel leuk. Het vliegtuig kwam tien minuten eerder aan maar na 15 minuten na landing stonden we nog steeds op de zelfde plek naast onze stoelen. Er werd omgeroepen dat de tunnel die zich aan het vliegtuig bevestigd niet wou passen ofzo. Hoe zeg je dat nou.. er waren technische problemen en ze konden beiden eindes niet met elkaar verbinden. We hebben een half uur moeten wachten tot we dan toch eindelijk het vliegtuig konden verlaten.
Toen ik eenmaal uit het vliegtuig was waren Micheal, Line en Ben daar op me aan het wachten en natuurlijk vloog ik in Line's armen. We gingen naar Micehals huis waar ik de komende nachten zou overnachten om mijn spullen te dumpen. Aangezien ik nieuwe schoenen wou gingen we daarna na een winkel centrum maar de schoenen die ik wou hadden ze niet.. Ik heb nog steeds Adelaide niet helemaal uitgevogeld maar ik weet wel dat alles niet dicht bij elkaar is. Na avond te hebben gegeten bij de subway zijn we naar een pub gegaan, Micheal had duitse les dus die kwam later pas, maar Ben, Line en ik hadden veel lol en leuk kaart gespeeld! Aangezien we veel plannen hadden voor de voglende dag en Micheal naat zijn werk moest gingen we terug en haalde Line en ik nog een Mc Flurry.
De volgende ochtend werden we wakker om kwart over 11 oeps.. Snel douche en ontbijten om ons snel naar Rumble Mall te begeven zodat ik en Line een kapper konden vinden. Na lang zoeken hadden we toch besloten dat de eerste toch wel het beste was ook al was het niet goedkoop, wij dachten dat het wel een normale prijs was [was het ook]. Bij deze tijd had Ben ons al gejoined en we gingen lunchen aangezien we 45 minuten hadden tot de afspraak.Onze planning was om daarna naar de Adelaide Zoo te gaan. Je zulthet geloven of niet maar we hebben 3 uur bij de kapper gezeten.. Aangezien ze 1,5 deden om Line's haar te drogen en mijne 40 [en eht was al kort] kan je begrijpen hoe sloom dat haardroogwijf was! Nou geen Zoo dus, dat zou dan maar de volgende dag moeten Omdat we moesten wachten tot Micheal ons kon ophalen gingen we opzoek naar schoenen voor mij en ze hadden nergens de schoenen die ik wou in mijn maat dus had ik heel leuke andere gekocht! Daarna wou Line nog een hempje kopen en leuk als de winkel is heb ik er nog een jurkje gekocht voor maar 24 dollar [12 euro]
Micheal had een tafeltje bij een Organic Pizza restaurantje gereserveerd en nadat Ben, Line en ik lekker bij Boost nog een gezonden milkshake hadden gehaald haalde Micheal ons op. De pizza's waren echt bijzonder lekker. Hij had ook kaartjes geregeld voor een buiten bioscoop die de alleen in de zomer draait en zo zaten we om 8 uur 's avonds in een park met een groep mensen een te wachten tot het donker werd zodat de film zou spelen. De film was Sex Drive een typisch amerikaanse comedie. Micheal en ik waren aan het stoeien wat Line niet echt blij maakten maar ik heb wel gewonnen! Moeha!

De volgende dag zou mijn officiele laatse dag zijn van mijn vakantie en om onze dag niet te verkloten hadden we gevraagd of Micheal ons om 8 uur wou wakker maken. Zo gezegd zo gedaan . We hadden de dag ervoor verf voor mijn haar gekocht en Line had toen mijn haar geverfd waar ik nog steeds erg tevreden mee ben! Om half 10 liepen we naar de tram en we waren mooi op tijd in de Zoo. Ik kwam de hele vakantie al overal metkorting in aagezien AFS mij een studentenkaart heeft gegeven maar zij had dat niet. De vrouw voor ons had 20% korting dingen en gaf Line er eentje, dus ook zij kon met korting erin. En dat was maar goed ook want jezus wat was dat een kut dierentuin. Alle dieren die wij wouden zien waren zich aan het verstoppen en de halve zoo was in verbouwing. Nee wij waren er snel weer uit. Was echt verrot.
Micheal had eerder vrij genomen en hij haalde ons op om te gaan lunchen in het winkel centrum waar ik de eerste keer in Adelaide was omdat dat dicht bij zijn huis is om onze tassen op te halen. Leker noodles gegeten met als toetje lekker ijs. Het is een winkel waar je bepaald wat voor ijs smaak je wilt en dan hebben ze allemaal dingen die je kan kiezen om erin te mengen. Ik had er mini m&ms in en Snicker. Wat ze doen is ze maken het ijs plat, gooien wat je hebt gekozen erin en stampen het allemaal. Dan rollen ze het op in een bolljete en krijg je hetin een backje, heerlijk :] Daarna zijn we naar een speelhal gegaan waar ik dik van Micheal had verloren met airhockey maar van Line had gewonnen [wat ze haat want ze kan niet tegen haar verlies]. Toen was het tijd om onze tassen op te halen en ons richting het vliegveld te begeven. Alles ging gesmeerd en een tijdje later zaten Line en ik in eht vliegtuig. Ik had een heel irritant mens voor me die de hele tijd haar stoel naar achter duwden zodat ik snel mijn koffie moest pakken zodat het niet op me zou vallen. Kut mens.
Zoals jullie wel hebben gemerkt ben ik veilig aangekomen in Broken Hill.

Ik heb echt een geweldige vakantie gehad en heel veel van Australie gezien. Ik heb het meesten genoten van het surfen met Stijn en ik vond alle watervallen ook erg gaaf.

Adeliade was een erg goede en aangename afsluiting. Overmorgen [woensdag] ga ik terug naar Adelaide en vrijdag is Big Day out een muziek festival die door Australie tourt. Check de site voor de line up ;] Ik blijf daar tot zondag dus nog even genieten van mijn laatste daagjes vakantie!

Veel liefde en dikke kus vanuit Aussie, Anna.

  • 26 Januari 2009 - 08:42

    Gaatske:

    Nou ik had werkelijk alles bijelkaar gebibbert als ik in dat vliegtuig had gezeten en dan mocht je er ook nog niet uit. Tjeeeeeeee!! :(
    Maar in ieder geval heb je een super vakantie gehad. Fijn!!! En nu binnenkort weer naar school. Wanneer begint die van jou?
    Hier schijnt zowaar de zon nu.
    Spreek je wel weer op de kwekker.;)
    XXX Gaatske

  • 26 Januari 2009 - 14:52

    Andel:

    Wajoh, fet coole vakantie zeg:P humm, van adelaide naar broken hill en weer terug, chill:P
    Ik wil ook airhockey met je spelen, ik ga je uitdagen(6)!!:D jeeej
    Je had die stoel terug moeten duwen, ofzowiets.. njah, waarschijnlijk kon je er niet tegenop, iig vervelend. Maart maakt je vakantie niet minder leuk, boardchick:D en je had nie zo veel (niks?) gezegd over watervallen, noujaaa!:P Leuheuuukk:D
    Kusszzjes Andel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 48314

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: