Surfen in Torqauy - Reisverslag uit Canberra, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Surfen in Torqauy - Reisverslag uit Canberra, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Surfen in Torqauy

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

23 Januari 2009 | Australië, Canberra

De drukte gaat altijd door.

Hallo iedereen.

Ik ben de laatste week maar een middag thuis geweest en heb totaal geen tijd voor een webblog gehad.

Om bij het eind van mijn vorige blog verder te gaan.
Opweg naar de laatste waterval die ik beschreef waren er allemaal koala's naast de weg, da was echt heel gaaf. Ze zaten, lagen of slaapte hoog in de bomen maar met de zoom op mijn camera heb ik er toch goede foto's van kunnen krijgen!

En de volgende dag was het dan eindelijk zo ver, het grote surf avontuur. Om 10 uur moesten we er zijn en begon het hele gebeuren. We moesten wetsuits aan en we liepen met ee ngroep van ongeveer 12 mensen naar het strand 5 minuutjes verder. Eenmaal daar aangekomen moesten we op, in een rondje gelegde, surfboard gaan zitten en wachten tot iedereen er was. We kregen instructies over hoe en wat we moesten doen en konden daarna het water in. Met goede moed sprongen Stijn en ik net als kleuters in een zandbak het water in klaar om gave, op een been staande, surf stunts te doen. Stijn had het al eens eerder gedaan maar dat was gewoon een surfbord huren. Onder het surfen kregen we veel tips en zo heb ik toch twee keer op het board kunnen staan :D Niet zo goed als Stijn natuurlijk die er meer en langer op heeft gestaan maar ik vond het echt super. Het eerste uur ging vol goede moed maar het tweede uur begon ik toch wel erg moe te worden. Na het 30 minuutjes rustig te hebben gedaan ging ik er weer helemaal voor en op mijn laatste golf stond ik er dus toch nog even op. Mijn tweede keer dus! Wat ik hierbij toe meot voegen, ik vind een wetsuit echt een geweldig ding, het houd je zo warm! het miezerde [regen dus he] maar het was zo lekker en het water was goed, maar toen we hem afdeden was het opeens zo koud!

Daarna waz het dan toch echt tijd om ons richting Melbourne te geven en daar eenmaal aangekomen even iets te lunchen. Ik kreeg allemaal rare gevoelens toen we in het park zaten aangezien ik daar, op mijn eerste volle dag in Australie alleen op het bankje de kaart van Melbourne zat te bestuderen. Ik kreeg flashbacks + gevoelens die ik toen had. Erg vaag maar ook wel erg grappig eingelijk. Daarna zei ik nog iets met het woord k u t tegen iemand en die bleek een nederlandse man te hebben dus daar schrok ik echt dood van maar ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat ze dat wordt niet had gehoord! Daarna gingen we naar het Aqarium om pinguins van dichtbij te zien! Goed dat wij met etenstijd [voor de pinguins dan he] binnen kwamen! Voor de rest was het niet echt heel indruk wekkend in daar maar wel genoten. Toen was het tijd om naar ons hostel te gaan en onze 16 bed kamer te gaan bezoeken. Daar aan gekomen konden we voor de zelfde prijs een 10 bed kamer nemen dus wij vol goede moed ernaartoe [ja ik zat de hele dag vol goede moet mensen!] bleek het een 8 bed kamer te zijn en we zijn beide nachten maar met zijn 3'en in de kamer geweest :D

De volgende dag zou het dan toch eindelijk tijd zijn om mensen van Bushtrek weer te zien! Ik had met Adriano uit Italie op het Southern Cross Station afgesproken waarna we door de stad waren gelopen en daar Hanne, Belgie en Maira, Brazilie, ontmoeten. We hebben echt veel gelopen maar vooral heel veel gepraat over hoe en wat. En het was gewoon een heel gezellige dag. We waren op het Melbourne Observation Deck geweest waar we over heel Melbourne uit konden kijken! Het was gewoon zo leuk weer bij elkaar te zijn en alle herinneringen op te kunnen halen. Plus een dagje zonder Stijn en Duncan kon ik wel even hebben ;] Het was niet leuk om afscheid te moeten nemen gezien Maira en Adriano vandaag allebij terug zijn gevlogen naar hun thuis land.

Na deze meeting ging ik met Stijn en Duncan uit eten en toen naar de film Australia die ze [volgens mij] allebij leuk vonden :D

Ik zou graag verder willen schrijven maar ik moet jullie ook een kans geven het allemaal te lezen en anders wordt het een lange saaie drap. Ik schrijf zo snel mogelijk mijn verhaal over Canberra, Sydney, Adelaide en mijn terug komst in Broken Hill. Shit dat is veel!

veel liefde vanuit Australie! Dikke kus, Anna.

BTW, dank iedereen voor het constant reageren, vind ik echt super!

  • 23 Januari 2009 - 09:38

    Peter:

    Heej Surf Chick..

    mega vet stukkie text weer. Thanks voor de moeite. Je NL begint hier en daar al flink te verengelsen... heel goed :P

    Heb er zelf net 3 Oasis shows op zitten. Lekker. Geen LBT, omdat die shows precies op de 2 Oasis shows zaten.. next time.

    Groetjes

    P

  • 23 Januari 2009 - 09:42

    Marcel En Gaatske:

    Oke als je het echt zo leuk vind reageren we maar weer haha ;).
    Gaaf verhaal weer. Leuk dat je de mensen van bushtrek nog hebt gezien. En idd als je iets in het nederlands zegt kun je mensen tegenkomen die het verstaan. hihi. Weet je wel hoeveel nederlandse mensen daar wonen? Of die nederlandse familie hebben? :):):).
    We kijken weer uit naar het vervolg van je verhaal.
    Dikke kus uit Den Haag XXX

  • 23 Januari 2009 - 09:48

    Stijn:

    Hee zus!! Leuk om je verhalen zo te lezen, zeker nu ik er ook een rol in speel :D Zou je die surf-foto naar mij willen mailen? Ben benieuwd!! Dikke kus!

  • 23 Januari 2009 - 17:50

    Bianca:

    Hoi HOi!

    Whauw surfen!! lijkt me ook wel eens nice om te doen. Je hebt als ik het zo hoor inderdaad nog veel bij te schrijven. Het is in ieder geval niet saai daaro! En de film australia? vind je het zelf wat? ik heb um nog niet gezien maar zou hem wel eens wille bekijken.

    Have fun daaro!

    groetjes,
    Bianca

  • 24 Januari 2009 - 11:53

    Andel:

    Graag gedaan voort reageren, vind et superleuk om te lezen. Wow anna goes surfboardchick:D woohooow (that my wife(H)) wat fet!!! Hmmm, kwil die Australia film ook nog es zien, ji vond em dus wel leuk.. niceee:)
    HAhahahahaha dat die vrouw nederlands dan weer kent is egt typisch!:D omg:P
    Njah, succes met het schreven van je volgende blog;) love yaaa kusjes liefs Andel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 48314

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: