The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

17 Januari 2009 | Australië, Melbourne

En toen begon het avontuur.

Hallo iedereen!

Om maar wat blogs in te halen schrijf ik vandaag het eerste deel over de vakantie met mijn broer en Duncan!

Ik werd dus bij de bus afgedropt op vrijdag half klaar om te gaan, het was zo leuk in Fort Courage dat ik geen zin had om te vertrekken maar aan de andere kant, ik zou mijn broer zien dus met een grote glimlach zwaaide ik ze uit.. en kreeg er 3 middelvingers voor terug, don't worry, ik heb ze al terug gekregen! In de bus ging de buschauffeur allemaal enge dingen zeggen dat als we onze appels enzo niet in zouden leveren als we in Victoria [state] zouden we een boete krijgen van hoger dan 500 doller.. :| Nou dat mens kwam binnen met een emmer en liep er ook zo weer uit, geen boete want ik had mijn appel en banaan al op! Nou nog even lunch gehad en teon kwam ik aan in Adelaide, ze hadden al gezegd dat ze iets later konden zijn dus ik ging lekker buiten in het zonnetje zitten aan gezien het 's ochtends zo koud was!

Toen kwam Duncan naar mij toe en Stijn ook, al keek die drol de andere kant op en daarna zag hij me nog geen eens maar alles is goedgekomen hoor!
We gingen even een overdekte markt in en toen was het tijd om in de auto te springen en onze eerste trip te maken. We eindige de eerste dag in de Barossa Valey waar het beroemde wijnmerk Jacobs Creek wordt gemaakt, DUS mensen, ben je in de Appie, check de wijnen, kijk of er Jacobs Creek is en doe een vreugde dansje voor mij! We bleven in een Caravan slapen en hebben veel bijgepraat foto's gekeken en een neiuwe Ugly Betty verslaving is dar ontstaan.. En oh, Duncan ontdekte mijn DS en wou hem ook neit meer terug geven..

Op zaterdag gingen we in de ochtend wijn proeven wat ik stiekem wel leuk vond maar het eerste mens waar we waren maakte me bang want zelf gooiden ze echt wijn naar achter.. :|
We gingen weer verder met onze reis die ons door Bordertown bracht. Als jullie een goed geheugen hebben, mijn orientatie kamp was in Bordertown dus liet ik ze de witte kangaroo's zien! Volgens mij vonden ze dat wel opwindend! Toen we een paar kilometer verder reden [en Duncan aangehouden was voor te hard rijden maar geen boete kreeg omdat we het toch niet zouden betalen volgens die man omdat we al terug in Nederland zouden zijn..] en van de hoofdweg afgingen kwamen we langs een veld met wel 100 kangaroos, ze waren echt overal en keken ons zowat allemaal aan. Ik dacht dat ze daar hoorde maar toen sprongen een paar over het hek, het was echt zo cool. Wauw, als je zoiets voor je zit wordt je er echt stil van! Het eind van de reis zou zich in Halls Cap bevinden maar daarvoor gingen we nog heel cool ergens een halve zonsondergang bezoeken omdat we toch niet inhet donker de berg af wouden rijden! We kwamen aan in een eco-friendly hostel en het was echt heel leuk en mooi! Wel dom dat ik er geen foto's van heb gemaakt want we vonden hte alledrie helemaal te gek! De volgende dag zouden we een dag in Halls Cap besteden en hebben we heel veel gelopen [vooral trappen ;)] en zijn we naar watervallen gelopen. Het mooiste was wel de laatste waar we vol goede moet naartoe gingen en toen we daar aankwamen was het echt een pisstraaltje, god dat was grappig! Mooie watervallen gezien!

De volgende dag zou een lange dag van in en uit de auto stappen zijn omdat op de, GREAT OCEAN ROAD waren! En potverdorie die is echt zo mooi! Tot nu toe het mooiste wat ik in Australie heb gezien! Al die rots formaties. We vonden nog net op het nippertje een hostel waar we konden overnachten en gingen de zonsondergang bij de [vertaald] Twaalf Apostellen kijken. Misschien hebben julie er ooit over gehoord maar het waren eerst 12 los staande rotsen maar 6 zijn er kapot gegaan waardoor er dus nog 6 overzijn! Het was echt heel mooi om de zonsondergang daar mee te maken en toen de zon onder was, kwamen de piguins uit het water en gingen we bewonderen hoe ze naar hun holletjes of wat ze dan ook hebben gingen, want ze gingen de hele tijd heen en terug om niet door een [KUT] meeuw aangevallen te worden! Maar het was wel heel leuk en lief en te zien! oh en 's avonds ging Duncan als een gek met mijn vliegenmepper beeste doden in onze kamer!

We gingen verder en bleven deze avond in een grote stad slapen. We gingen onderweg nog warervallen bezoeken en bij eentje waren Stijn en ik helemaal over de rotsen geklommen en zowat onder de waterval geklommen, dat was wel gaaf om te doen! Maar natuurlijk rent Stijn er als een steenbok overheen en ik sukkel er bangetjes maar wat achteraan! We hadden ook nog een wandeling van ik schat 1,5 - 2 uur gemaakt om nog meer mooie rots formaties te zien. Het was best koud die ochtend en er was mist maar dat maakte de zee wel heel mooi!

In mijn volgende blog zou ik Stijn en mijns surf avontuur vertrellen en hoe ik de grte steden vond!

Veel liefde vanuit Aussie, kus Anna.

En nog een ding, GEFELICITEERD PAPA!!!!!!!

  • 17 Januari 2009 - 02:00

    Willem:

    ow, wat leuk toch alemaal weer!

  • 17 Januari 2009 - 20:52

    Andel:

    Hey schat, wat klinkt dit ook weers superfet, kheb hiervoor ook Fort COurage gelezen:) maar ik reageer alleen hier:P wat zie je er trouwens sexy uit in een wetsuit:P hihi .. anyway, kan nie wachten op t vervolg, en de foto's:D very nice:D tis egt super!! Dikke knuffels e kusjes en bel gerust nog n keertje, was echt leuk om je stem weers te horen!!!:D xxxxxx yw!:)

  • 18 Januari 2009 - 08:52

    Lisa:

    ANNNAAAA klinkt echt extreem geweldig!!! Vooral het woord 'zon', dat ik regelmatig tegenkwam in je tekst...
    Blijf schrijven Mädchen van me!

  • 18 Januari 2009 - 11:56

    Peter:

    Heej Anna,

    VET reisje. ik ben helemaaaaal niet jaloers hoor.... pfff ;-)

    je hebt t al over terug zijn in NL. Wanneer kom je ook alweer terug? Hopelijk ben ik dan nog niet weg...

    Grz

    P

  • 23 Januari 2009 - 09:52

    Stijn:

    Nou, jij klauterde anders ook best vlot over de rotsen heen hoor ;) Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 48312

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: