Fort Courage - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Fort Courage - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Fort Courage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

16 Januari 2009 | Australië, Adelaide

And then the vacation begins.

Hello iedereen!

Het is dan toch echt tijd om weer een blog te schrijen want ik ben echt te druk geweest en heb totaal geen tijd kunnen vinden zo leuk had ik het!

Op vrijdag 26 december was het tijd om naar Fort Courage, caravan park, te vertrekken. We waren Broken Hill nog niet uit of er stonden twee piekduiven [whatever hun naam is, duiven met een pluk haar als een piek op hun hoofd] maar ze wouden niet weg vliegen dus reed mijn gastmoeder er prompt overheen. Ik en Line compleet in een duik naar het verenveld achter de auto kijkend. Mijn gastmoeder is shock met haar hand voor haar mont maar okey. We gingen aan het eind van de middag pas weg dus Line en ik hadden high school musical 1 en 2 op t.v. gezien. We kwamen rond 8 uur aan in Fort Courgae en moesten emteen onze caravan opzetten om, natuurlijk, later in te slapen. Wij allemaal flionk zweten in de hitte maar ja hoor, we kregen hem nog op ook! Daarna nog even lekker gezeten en naar bedje gegaan.
Zaterdag was het tijd om naar Mildura, de grootste stad 'tussen' Broken Hill en Adelaide in 30 minuutjes van Fort Courage om wat boodschapjes te doen [bier!!] en ik heb een heel leuke nieuwe portemonee gekocht waar ik nog steeds erg blij mee ben! Trouwens in Australie noemen ze een straat met winkels erin waar geen auto's doorheen rijden [zoals kalverstraat] een Mall, een shoppingmall dan he.. Line en ik hebben er met twee mensen van AFS een hele discussie over gehad woensdag. Gelunched bij wat anders dan, Mc Donalds en terug naar Fort Courga waar een ander gezin dei we kennen was aangekomen dus daar lol mee getrapt!
De komende twee dagen was het vooral rusten zwemmen en genieten van de zon. Een biertje hier en daar maar vooral veel water. Ze hadden trouwens konijnenvallen gezet en toen zeiden ze dat ze een wildekat hadden gevangen dus gingen Line en ik mee om te zien hoe die was enzo. Maar toen gingen ze hem vermoorden :| En en en.. dat ging niet helemaal smooth haha, ze hebben echt op dat beest in lopen slaan en het was niet zo heel sexy met ale achtergrond geluiden van het beest maar het was aan het eind toch nog best interassant om eerlijk te zijn!
Dinsdag kwamen Micheal en Bill aan [zie foto's] en brachten wat plezier in de brouwerij en al snel begonnen de kaart gamen en tranen over tuiten gelach! Na een uurtje of twee dat ze er waren begonnen we al met spelletjes en wat beter als Monopoly, ik verlies, hoe kan het ook anders, als eerst maar ik mocht wel helpen met Line!
Woensdag, de dag voor nieuwjaar gingen we met zijn vieren [Micehal, Bill, Line & ik] naar Mildura waar ik een uur van te voren te horen kreeg dat ik oorbellen zou krijgen, ik natuurlijk een beetje pissed maar wel gedaan, het was Line's kerstcadeau aan mij en uiteindelijk toch wel erg leuk! We haalde nog wat andere dingen qua eten en drinken en gingen terug om ons voor te bereiden op oud & nieuw. Om 6 uur zaten we met zijn vieren aan de yahtzee waar ik, natuurlijk, de eerste yahtzee gooien en nog wel op 1'en ook! Veel lol gehad en ons toch wel even zoet ermee gemaakt. Ze hadden kpnijn gevangen en Line en ik gingen kijken hoe ze het dier doode en mijn gastbroer deed het eerst maar hij was zo cruel dat we maar weg waren gelopen. Maar dus voor avond eten konijn gegeten. Nog best smakelijk eigenlijk maar eindige wel naast mijn bed in de nacht... Daarna begonnen we biertjes naar achter te gooien en heel veel plezier te hebben tot we, natuurlijk, een halve minuut voor 12 een discussie hadden over wiens horloge goed was, te verwachten natuurlijk maar niemand had naar mij geluisterd toen ik zei dat we dat beter konden plannen maar het hele park was al lekker aan het feesten toen we toch maar af gingen tellen en de sterretjes en party poppers de lucht in gingen, min een paar rotjes was dat het enige vuurwerk dat er was. Maar wat maakt het ook uit als je met een biertje op oud & nieuw in je korte broek en t-shirt staat en denkt, gods, het is toch eigenlijk best warm!
Donderdag wakker geworden in een geur van kots maar ik heb alles keurig gewassen en we hebben de hele dag gerelaxt en spelletjes gepspeeld. Tot 2 uur 's nachts Smart Ass gepseeld, een spel waar je, where am I, Who am I, what am I en hard ass vragen hebt, erg vermakelijk maar soms best pittig! Vooral als je speelt met mensen die veel weten! daarna nog een uurtje met Line gepraat voordat we toch echt mosten slapen om 4 uur later wakker te worden om mij naar het bustation te brengen. Eerst even snel de douche in springen maar het was echt uberkoud en totaal niet leuk.. Toen moesten we het busstation nog vinden maat dat was geen problem dus konden we snel inde suupermarkt nog een appel, banaan en flesje water kopen en toen..
Was het tijd om dag te zeggen en mijn reis met Stijn en Duncan te beginnen!

Dikke kus en veel liefde vanuit Australie!

Oh Oh, vergeet ik bijna het leukste nog, vissen!!!! We zijn met Ray gaan vissen en eht was echt heel gezellig enzo. De tweede keer gingen we met zonsondergang vissen en dat was wel even heel mooi!! Ja, ik vond het stiekem toch best leuk om te doen.

Ik ben nog iets vergeten en dat wil ik wel even met jullie delen want het is een vette blunder! We gingen zaterdag ook naar een warenhuis waar ze allemaal in en om het huis spullen verkochten, een lelijke Ikea zal ik maar zeggen, en toen stond er voor de deur een heel grote toolbox en een doos. Line en ik hadden vliegmeppers gekocht en gingen toen naar buiten en ik wou zitten dus ik dacht, ik ga lekker op die doos zitten.. ja.. maar nee, er zat dus niks in dus ik zakte er doorheen, en gods wat hebben we gelachen maar dat mens van de winkel dacht echt dat ik aan het doodgaan was ofzo want om de 2 seconden vroeg ze of eht wel ging maar ik lachte gewoon zo hard dat ik niet op kon staan, we waren echt aan het huilen van het lachen!

  • 16 Januari 2009 - 08:47

    Marcel En Gaatske.:

    En wederom hebben we weer zitten genieten van je verhaal. Haha jij moet schrijver worden.;)
    Het lijkt het wilde westen wel daar, eerst dode duiven dan een dode kat en tot slot nog een dood konijn. :(. haha.
    We kijken uit naar je vakantieverhaal met je broer en vriend. Je hebt al verteld dat het gaaf was dus kom maar op hihi.
    Dikke kus en knuff uit Den Haag XXX:)

  • 18 Januari 2009 - 11:21

    Madelon Postma:

    Hey!
    Jij hebt echt zo'n leuk oud&nieuw gehad zo te horen! Ik heb met m'n famillie in NL (niet dat dat niet leuk was hoor) geskyped. Pff wat een blunder was dat. Ik dacht oh tof ik ga met m'n nieuwe ouders het nieuw jaar in maar nee hoor ze moesten allemaal hun bed in om half 11 ofzo al pff. Dus ik wilde natuurlijk wel het nieuwe jaar inzien dus ik heb maar zitten skypen. Wat heel erg gezellig was maar niets wat ik had verwacht dat oud&nieuw zou zijn geweest. Oh ik heb wel vuurwerk gezien haha op TV en in het echt maar dat was al om half 10 ofzo dus dat telt niet echt vind ik vind je ook niet??? Lekker veel moorden heb jij gezien zeg haha hoop dat je niet meer gaat zien ;-)
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 48317

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: