Houseboat!! - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Houseboat!! - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Houseboat!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 November 2008 | Australië, Broken Hill

G'day everybody!

Dus, houseboat zal u wel denken!
Ja, en het was een geweldig weekend, ik heb meer genoten dan je kan genieten ook al lag ik met een antiegelijk kater op het dek; ik genoot nog steeds!

Vrijdag ochtend was het dan eindelijk zo ver, de houseboat zal die dag beginnen. Om vroeg wakker te worden gemakt door Brock door ons allemaal met smsjes te bestoken kwamen we uit bed en maakte we ons klaar om te gaan. Dus zo klommen Line, Emma en ik op de achterbank om een paar uur later aan te komen in Mildura om de inkopen voor het weekend te doen. Nadat iedereen geld had ingechipt voor de spirits was het tijd om ons eigen alchohol te halen, Line en ik konden moeilijk kiezen maar toen we bij de kassa besloten dat het toch neit was wat het was, liep ik terug naar het koelvak en daar lag het, starend, alsof de zon scheen, een carton [24 flesjes] HEINEKEN!!!! Okey, nu denk je wel, shit man, je bent in Australie moet je niet Australisch bier drinken? Maar als je neit zeker bent of je het wel lekker vind, ga je voor het veilige en ben je een weekend in heaven! Moeha! Na onze inkopen en vele stubbiesholders kochten Line ik een een gay outfit voor de cocktailnight gingen we dan eindelijk naar de houseboat om alles in te laden! Een paar biertjes en supergezellige uren later lag ik alweer in bed klaar om de zaterdag in te gaan.

Zaterdag ochtend werd ik wakker gemaakt omdat iemand in mijn kont kneep, 'Ik heb geen kont' zei ik en voordat ik het weet waren er allemaal handen die in mijn kont kneep, ik draai me om en wat zie ik daar, vier mannen: Micheal, Darren, Brock & Ben stonden in mijn en Line's kleine kamertje, het was een tafareel op zichzelf, ik dnek niet dat ik ooit zo vrolijk wakker ben geworden. Ze gaven me hun verjaardagscadeautje dat een heel gafe drink mok is waar 'Best wishes for your 18th birthday' op staan. Ik had een grote glimlach op mijn gezicht! Elke dag zijn we gaan zwemmen en hebben we lol gehad, Micheal leerde ons het spel May I? en dat was echt super leuk om te spelen. daarna was het tijd om ons klaar te maken voor Cocktailnight/mijn verjaardagsfeest![denk hierbij aan veel shots] En ja, wat een feest dat het was, ik ga niet in detail, mede omdat ik me menig niet meer herinner, maar ook omdat ' What goes on the houseboat, stay's on the houseboat' en that's it :]

Zondag opgestaan met de ergste kater ooit en kotsgeur overal.. Tijdje blijven liggen maar toen we verder gingen varen ben ik uit bed gekomen. Na een uurtje voelde ik me nog steeds vreselijk en vroeg ik wat ik kon doen 'Sleep a bit' they said. Dus gign ik op het dek om in Brocks swag te slapen, dat is denk ik mijn beste beslissing van het weekend want ik voelde me stukken beter erna! Daarna zijn we weer lekker gaan zwemmen en hebben we May I? gespeeld! De tijd tikte voorbei en voorbei en pictureka maakte het erg laat, het was bijna 12 uur en daar lag ik dan, op Anna [en omdat mijn kamer nu erg stonk] en mijns bed met Ben aan de ene kant en Anna aan de andere, bij de coutndown waren ik en Anna handjes aan het vasthouden om bij 12 uur een grote grouphug met iedereen die op mijn sprong te doen. Ik denk dat het perfect was. Later op de avond zat ik met de meiden op hetzelfde bed Mama Mia te kijken en ik kon mijn verjaardag neit beter wensen.
Ondanks dat maandag de laatste dag was was iedereen vrolijk en bleef me knuffels geven. Na de laatste keer zwemmen moesten we toch opruimen en terug varen. Anna en ik liepen de hele ochtend rond met mijn camera om de laatste dingen vast te leggen en ook groep foto's met de meiden. Ik zla ze allemaal op mijn picasa zetten maar zoals jullie weten ben ik een beetje langzaam, oeps! daaran was het dan toch echt afscheid geblazen en dat was wel moeilijk! Na de reis terug aen we pizza met mijn familie hier en daarna kwamen een paar maanden over om hun verjaardags cadeautjes aan mijn te geven, een horloge met cupcakes on it[en de seconde wijzer is ook een cupcake] en een heel mooie armband met Australie dingen aan het en iets van broken hill, hoe noem je het, een bedelarmbandje? Het was goed dat ze daar waren want ik had hun steun hard nodig op dat moment ;]

Ik heb een geweldige verjaardag gehad die van zaterdagochtend tot dinsdag ochtend duurde. Why? Omdat ik zaterdag mijn eerste cadeautje op de houseboat kreeg en omdat dinsdag ochtend het 12 uur nacht's was in NL dus mijn verjaardag officieel over was.

Ik heb het erg moeilijk gehad zonder mijn familie hier maar ik heb een nieuwe familie hier, de 6 meiden die me altijd zullen steunen en die ik altijd zou steunen, mijn zussen. Ik ben dan ook erg verdrietig dat de helft bijna weg is.

Voor de rest wil ik zeggen dat ik school echt niet leuk vind, maar ja..
ik ben net terug van een andere familie die een baby kangaroo hebben om te verzorgen maar omdat die morgen weg gaat lieten ze Line en mij de kangaroos nog zien. Ze hadden ook kuikens en die warne zo lief, ik zal foto's onder deze blog plaatsen als Line ze me heeft gegeven!

Ik hou van jullie, veel liefde vanuit Australie, Anna.

PS: Heel erg bedankt voor alle verjaardagsreacties op sites, vond het erg leuk!

  • 20 November 2008 - 11:14

    Peter:

    Leuk te lezen dat je 18de verjaardag zo geslaagd was. Toch belangrijk...

    De komende dagen verwachten ze hier de eerste SNEEUW... :shock:. Volgende week ga ik op vakantie, maar dan naar echte sneeuw en ijs. Vertel wel als ik terug ben.

    Hang in there. Have fun. En alvast Merry Christmas

    (k) P

  • 20 November 2008 - 13:15

    Marcel En Gaatske:

    Wat fijn te lezen dat je verjaardag zo'n feest was. Niet te vaak dronken worden he nu je 18 bent. Denk aan de AFS regels ;). (Zegt een bezorgde moeder haha).
    We zijn benieuwd naar de foto's. Madelon heeft een makkelijker manier gevonden om de foto's erop te zetten want bij haar ging dat zo langzaam. Misschien heb je er wat aan. Moet je haar maar even vragen dan.
    En school...je hebt bijna vakantie toch??
    Dikke kus en knuff uit Den Haag XXX

  • 21 November 2008 - 15:11

    Andel:

    In 1 woord: geweldig!! Het klinkt egt ontzettend leuk, en wtf.. een verjaardag van meer dan 3 dagen!! En met zulke leuke mensen en zoveel drank:P Wat leuk voor je schat! En idd, helaas heeft Peter gelijk, ze verwachten sneeuw hierr.. OMG. Stom dat school stom is, maar gloof dat het hier niet veel beter is, opluchting tog? Trouwens wat fetcoolkeigaaf dat je kangaroo's en kuikens ongveer in je achtertuin hebt!
    Njah, hopleijk ist weer daar dus beter dan hier.. want ik ben verkouden en heb al bijna n week keelontsteking:P mjah hijs denk k al bijna over want t doet minder pijn maar kmoet alleen nog hoesten.. kheb alleen de hele week bijna niet kunnen praten, twas stil:( mjah, ze willen hier 43 coffeeshops gaan sluiten, mag jij er net in.. njah tis in 2009 ergens dus je moet opschieten hihi:P sorry kweet eiglijk niet waar ik dat ineens vandaan haalde maar okee(A) khoop snel weer wat van je te horen want k vind je blogs heel leuk Anna:D Liefs Xxxx Andel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 48315

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: