Exams - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Exams - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Exams

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 September 2008 | Australië, Broken Hill

Ze zitten erop!

Hooi iedereen!

Dit was het dan, mijn examens, geen lessen gehad over de stof, geen voorbereidingstoetsen gedaan omdat ik zo vaak weg was, niet geleerd, en toch zjin we allemaal elke dag weer gaan zitten, en hebben we ons best gedaan. Want ja, je kan niet meer doen dan je best, toch?

Om vorige week even bij te vullen: Donderdag was mijn Oma [hier, niet in NL] jarig dus ben ik met Line [omdat ze bij mijn gastzus dus 'familie' woont] en wat andere mensen naar haar verjaardag gegaan wat erg gezellig was en het was niet bij haar thuis maar een of ander eet/dans/casino/weet ik veel wat en toen heeft mijn moeder hier 180 dollar gewonnen in het casino wat erg cool was! Al mocht ik er blijkbaar niet in want mijn moeders zus flipte helemaal toen ze me zag staan in het casino..
Op die dag viel ook mijn muziek examen maar die ging echt heelslecht, jammer genoeg, maar het was te veel en te moeilijk om in een paar weken te leren, jammer. Na onze examens zijn Kolbrun en ik nar Line gegaan die die dag in de RSPCA werkte, een dierenasiel en het was erg leuk om te zien waar ze werkt enzo!
Vrijdag was mijn food tech exam [waar ik 23% voor heb gekregen..nog best goed gezien ik de helft niet heb ingevuld!] Die avond zijn mijn gezin en Line's gezin naar de show gegaan en hebben we veel lol gehad, het was grappig om alle kinderen van school zonder uniform te zien enzo! De show is hetzelfde als de Adelaide Show maar dan 100 keer kleiner [foto's van de Adelaide Show komen online soon].
Zaterdag hebben we eindelijk ons lang verwachte film avond gehouden, vol trots liepen Line en ik de videotheek uit met: Wolfcreek en Saw 1, 2, 3 EN 4. Kan het nog beter?
Zondag was een AFS meeting waar ik echt heel erg ben verbrand, ik merkte net dat mijn vel los begint te komen dus dat meot ik er even vanaf halen enzo, niet echt charmant het? Maar daar was een meisje die in februari naar Nederland komt voor een jaar, hoe cool is dat? Kan ik eindelijk van alles vertellen over Nederland [kan anders ook maar toch] en iemand de taal leren, gaat zo leuk worden!
maandag was mij wiskunde examen wat voor mijn gevoel heel goed ging maar ik had maar 38% gehaald. Wat opzich nog okey was aangezien het gemiddelde 49% was! Het stormseizoen is [blijkbaar] begonnen en maandag was er echt hevige wind en regen, en het vage hier is, de lucht is oranjekleurig als het regent 'because of all the dirt' ik heb er foto's van en een filmpje dus dat komt allemaal snel op mijn blog! En mijn broer liet me allemaal coole dingen zien met de auto, like, waar het water komt enzo, klinkt saai, maar doe het maar eens in de midden van de woestijn!
Dinsdag was mijn laate exam, earth & Inviroment wat heel slecht ging maar ik heb een heel mooie tekening van A'dam gemaakt [Zo ver ik mooi kan tekenen] en ik ben er heel trots op dus kan niet wachten om dat terug te krijgen! Al heb ik mijn tekening van NL terug gekregen maar nee hoor, geen bonuspunt te herkken, wtf? Die avond ben ik naar het huis van de Behrs [andere gezin waar ik het de hele tijd over heb] gegaan omdat er een mini meet was voor bushtrek voor de vrijwilligers dus toen heb ik met hun lol gehad enzo!
Gister naar school geweest maar er was bijna geen year 11 te bekennen, dus het was gezellig maar neit druk! Die avond heben Kolbrun, Line en ik gewonnen met Bocce, 12 tegen 8, woho!! Oh en line en ik hebben onze tweede prik gehad, wat erg pijn deed maar nog een te gaan!!
Vandaag[donderdag] was het heel leuk op school want het was year 12 slave day, dat houdt in, een groep of persoon doet een voorstelling, dans, wat dan ook en dan word er gebied[hoe zeg je het?] en kan je ze kopen voor een dag en moeten ze van alles doen. En het was echt crazy want sommige werden gewoon voor 200 dollar verkocht, je hebt toch wel betere dingen te doen emt je geld? maar okey, het was echt heel grappig en vooral leuk omte zien wat ze ze lieten doen! Toen hebben we 3 uur niks gedaan en mochten we weg en Kolbrun, Emma en ik zijn naar de plaza geweest en hebben prutjes gedaan en gelunched, wat je hier altijd daar doet en dan is het altijd mc Donals of iets in die richting want er is niets gezonds..

Line is nu hier want mijn gastmoeder is in Mildura met Kim[behr] om kinderen op te halen voor Bushtrek en ze overnachten in Fourt Courage, en we hebben net een heel lekkere cake gebakken, nou we hopen dat die lekker is, en zijn hem aan het besprinkelen met het AFS logo enzo, echt super cool, ik hou van mijn creatieve ingevingen!

Het weer is hier echt heel lekker en je moet echt in je korte broek en T-shirt lopen om niet dood te gaan!

Morgen begint Bushtrek en ik heb er zoooooo'n zin in! Ik ga neit naar school want er is niets te doen behalve een year 12 afscheid ofzo, maar ik ken niemand daar dus dat maakt niet!
En ga me helemaal klaar maken, heb mijn tas nog geen eens gepakt, oeps.
Ik ben van Vrijdag tot zaterdag weg en dan komen er 12 kinderen hier slapen omdat hun trein pas de volgende dag gaat, echt leuk! Er is geen service dus ik zal geen bereik hebben, maar reageer vooral!

Ik denk dat ik mijn Bush Trek blog in tweeen ga delen omdat ik vast superveel heb te vertellen!

Heel veel plezier voor alle mensen die op safari gaan! En ook al mijn vrienden en oud klasgenoten die op de Kunstreis gaan, heel veel plezier, ik hou van jullie en mis jullie heaps!

Kus en liefde vanuit AUSTRALIE!!!!
Anna.

• 25 September 2008 - 13:57

Bianca:

heey heeyz...klinkt goed. hmm en die examens.. toch nog knap gedaan hoorz ;)
    het is trouwens geboden ipv gebied :P

greetz,
    bianca

• 25 September 2008 - 14:14

Mel:

Anna!! Ik word er verdomme helemaal vrolijk en ook een beetje jaloers op... hah veel plezier, heb jij niet nog wat geboden op die mensen? 5 dollar? Ciao!

• 25 September 2008 - 14:24

René:

Hoi Hoi

Wat leuk allemaal! Ik zou zo weer terug gaan naar Australië! Maar super dat je het zo naar je zin hebt en als je terug bent moeten we maar een keer meeten om over Australia te kletsen.

X. René

P.S. Volgens mij heb ik dezelfde zwembroek als die jij op je profielfoto hebt :P.

• 25 September 2008 - 16:20

Andel:

Wajooooh, waarom kunnen wij hier niet op mensen bieden.. hoe cool! En je examens:P ach, nog best okee tog:) wel jammer van music:( maaruhm, bushtrek..yeaaaah!!:D:D:D tlijkt hier eiglijk best saai in vergelijking met australia:P 12 mensen te logeren:O voor n trein.. chill;) Veel plezier en verheug me al op je Bushtrekverhalen!!:) Spreek je snelll liefs, knuffels kusjes xxx yw!

• 25 September 2008 - 17:04

Eva:

Hey An!
    ruim een uur geleden stonden we met z'n allen (Oscar, Sienna, Imme, Dieuwer en ik) zenuuwachtig te popelen op het schoolplein! maar die telefoon van oscar ging maar niet af... het was voor jou natuurlijk ook nog super vroeg op de ochtend (terwijl wij al weer rustig ademhaalden om van een school-vrije-(huiswerk)middag te genieten). Bizar!
    Hoop dat je Oscar nog gesproken hebt en dat wij je ook nog eens in real life te horen krijgen!
    dikke kus! (op z'n duits uitspreken ;))

p.s.
    Die Examens: BRRRR
    maar goed dat je het toch allemaal maar zo doet!

• 26 September 2008 - 02:40

Stijn:

Hee zus, ik kom bijna jouw kant op :D Of nou ja, jouw richting...
    Heel veel plezier op je Bushtrek!! Spreek je snel weer! X

PS Leuke profielfoto heb je!

• 26 September 2008 - 02:53

Stijn:

Wat een leuke foto's heb je er trouwens opgezet, had ik nog helemaal niet gezien!

• 26 September 2008 - 04:53

Anna:

Thanks broer!
    Ja, en ik ga nu weg, haha!
    Maar zwaai maar als je over broken Hill vliegt, ook al ben ik er niet!
    Ik zie je in 3 maanden :D Of 4..

Thanks voor de reacties iedereen, oh ja bianca, haha, stom. nee ik heb neit op die mesnen geboden, te veel geld, kan er wel betere dingen mee doen ;]
    ja rene dat moeten we zeker doen!
    Ja eva, oscar vertelde me dat, stom stom stom, ik bel binnenkort, okey!

KUS.