Fort Courage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Fort Courage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Fort Courage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 September 2008 | Australië, Sydney

G'day!

Vorige week donderdag was het dan eindelijk zo ver om weer weg te gaan, ja ik weet het, ik was twee dagen ervoor thuis gekomen van een week weg!
Na 's ochtends nog wat dingen te hebben gedaan en ontbijt van hungry jacks, don't worry, het waren pancakes, zijn ik mijn moeder, twee nichtjes [6 en 2] en mijn neefje [6] de auto in gestapt om te vertekken naar Fort Courage, een caravan park net uit Wentworth in de buurt van Mildura. Met ons net overgekochten caravan achter de auto aan begon onze zenuwslopende reis om de 1. de caravan heel daar te krijgen en 2. de kinderen rustig te houden. Met wat kleine dingetjes en een noodstop zijn we veilig en wel aangekomen. maar toen begon het pas, eerst moest de caretaker de caravan in reverse op zijn plaats rijden, dus ik een heel gesprek met die man voeren in de auto en natuurlijk komt Nederland en de 'tulips' aan bod! Nou okey de caravan staat dus, tijd om de annex [de tent die je voor je caravan spant, je weet wel wat ik bedoel!] laat het nou net zo zijn dat hij te groot is voor de caravan, met wat creative ingevingen en de hulp van een onbekende man hebben we hem[de caravan] zo ver gekregen en onze rustig avond kon beginnen!
Van het andere gezin waren alleen Ray [de vader] en de twee jongste kinderen mee[11 en 7]. Dus toen we lekker buiten aan het zitten waren had ik eindelijk weer een biertje, na 1,5 maand![nee ik ben geen alcholist!]
De dag erna begon allemaal rustig met een heerlijk toost en ei ontbijt en later op de dag kwamen de drie[denemarken, ijsland, returnee uit zuid-arika] meiden uit het ander gezin met hun moeder en later kwam mijn broer en een ander meisje, uit denemarken, die bij mijn zus woont [en de kinderen die mee waren zijn haar kidneren, die van mijn zus dan!] Toen de meiden aan waren gekomen zjn we naar de supermarkt gegaan met zijn alle om inkopen te doen en was het gezellig. Het weer was zo lekker! De hele dag in een T-shirt rondgelopen en een korte broek![wat we hebben gedaan tot maandag]
Zaterdag zijn we met de hele crew naar Mildura gegaan om te shoppen, het enige wat ik heb gekocht zijn slippers [ja, ik was mijn net aangekomen sandalen vergeten...oeps] en een heel leuke korte broek! Toen ik hem aan het passen was in een pashokje en ik hem aan Line[meisje uit Den.] liet zien ging ik terug naar mijn hokje, maar toen zat er opeens iemand in mijn hokje, ik dus aankloppen maar ze doet maar niet open en toen kwam haar moeder vragen waar ze was en ik dus een heel gesprek met haar moeder hebben en die zei dat het goed stond en ik vroeg of het niet te kort was maar ze zei dat het erg leuk stond dus ik heb hem maar gekocht, was er erg blij mee!
Zondag ben ik op de biscuit geweest, de biscuit is een rond ding dat je achter een boot kan plaatsen met 6 handvaten zodat er meerdere mensen op komen, dus dapper als ik was ben ik er met mijn nichtje op gegaan [want dan gaan ze langzaam] en Anna kwam er ook op! Anna en ik hebben ons echt kapot gelachen de hele tijd en ik heb haar in het water geduwd maar, zoals jullie weten, weeg ik niet zo veel, dus ik meost mijn hele lichaam erin gooien om haar eraf te gooien. Dat deed ik mede zodat ze me niet terug zou duwen en ik erin zou belanden en zij niet. Maar okey we eindigde dus beide in het water, wat erg grappig was. Na het zwemfestijn ging Megan, een van de meisjes,de boot rijden en ik ging mee, en het was echt heel leuk! Met Mama Mia op de achtergrond hebben we een heel stuk gevaren en het was zo mooi!
Volgens mij weet iedereen wel hoeveel fantasie ik heb en zo ben ik zondag avond op het idee gekomen hoe het zal zijn om 6 vingers te hebben, ik heb er de rest van het weekend niet over op gehouden...
Maandag zouden we eigenlijk terug gaan maar we hadden besloten nog een dagje langer te blijven, jammer genoeg was het weer kut dus we zijn alleen naar Mildura geweest. 'S avonds zijn we bij het vuur gaan zitten en hebben gekletst met de oudere mensen die daar vaker komen dus dat was erg leuk, hoe saai het ook klinkt!
Dinsdag was inpak dag want we gingen weer naar huis! Maar voordat het zo ver was hebben Kolbrun, Anna en ik nog de boot gereden maar Anna had een of andere conclusie dat ik heel slecht was dus ik ga heel normaal todat ze voorop de boot wou en toen ben ik gaan slingeren, jammer genoeg viel ze er neit in.. Ik heb zelfs de boot, perfect, ingeparkeerd! Ze waren er stil van! Ik moet wel zeggen, toen wij aan het varen waren zat Ray bij ons om op te letten, we waren niet alleen! Daarna moesten we het laatsten inpakken en was het tijd om de caravan daar achter te laten en naar huis te gaan! Eerst gingen we nog een uur spelen met de kinderen in de zandheuvels wat heel erg op duinen leken! Niks nieuws dus. Daarna een lekker simpel ijsje gegeten en zijn we onze reis naar huis begonnen!

Door mijn reis heb ik mijn twee engelse examens gemist, wat niet uit maakte want ik kende de stof toch niet maar gister en vandaag moesten we ons er toch aan wagen, en slecht dat het ging! Nog 2 te gaan, morgen Food Tech. en maandag Math! Gelukkig is volgende week vrijdag Bushtrek!!!

Sorry dat ik nog geen foto's heb geplaatst maar ik heb er echt geen tijd voor gehad en ik ben nu aan het uitzoeken welke ik meot plaatsen! Ik ben morgen toch vroeg klaar met mijn examen dus dan ga ik even uitzoeken welke foto's ik wil plaatsen en alles! Geen zorgen, ik ben het niet vergeten!

Voor de rest is er nu een soort Adelaide Show, maar dan 100 keer kleiner, in Broken Hill en daar ga ik morgen met mijn familie en mijn zus en haar kidneren en Line enzo naartoe! En misschien ga ik zaterdag met het andere gezin!

Oh om nog wat toe te voegen, het wordt hier moregen 30graden!
Veel liefde en knuffels vanuit Australie, Anna.

  • 18 September 2008 - 12:54

    Peter:

    Ja joh tuurlijk... 30 graden :P ....

    Leuk verhaal. Succes

  • 18 September 2008 - 12:57

    Marcel En Gaatske:

    haha wat een leuk verhaal weer Anna. Maar al die namen...wie bij wie hoort...ik ben het alweer kwijt hihi.
    Leuk je weer even gesproken te hebben op hyves. Erg gezellig altijd. Succes met je examens. En superveel plezier op bushtrek!!!
    Wat een heerlijke temperatuur :). We gaan maar naar Aussie op vakantie hahaha.
    Dikke kus en knuff van ons!!!

  • 18 September 2008 - 13:55

    Bianca:

    heeeeey Anna....

    supergaaf klinkt dat! Examens...ach das tog een eitje; wie weet wat voor gokwonder je hebt en hoeveel gezond verstand je wel niet hebt ;) Die andere dingen die je hebt gedaan klinken truowens veel leuker! :P :P

    En korte broeken..hmm klinkt goed... ik ben momenteel snotverkouden; tja de RRRRRRRRR zit weer in de maand bij ons wat niet altijd veel goeds betekent :P

    Geniet van de warmte daaro ;)

    greetz,
    Bianca

  • 18 September 2008 - 15:00

    Lisa:

    omg.. wil je alsjeblieft vanaf dit berichtje NIET meer schrijven over de temp. daar? voortaan kunnen we zelf wel bedenken als t warm is, tenzij je sschrijft dat t kutweer is :D maar vandaag scheen iig wel de zon hier!!
    T klinkt alsof je het weer is super leuk hebt gehad! ben heeeel blij voor je maar zoals ik al op facebok zei, mis ik je wel steeds meer :(
    kus!

  • 18 September 2008 - 21:14

    Andel:

    Te gek sgat! en idd.. die 30 graden, jezus:O:| lekker dann, bij ons wordt et kouder *bibberbibber* ennuhm die BUSHTRek... wajooooh je gaat al bijna...!!!!! JEEeeeejj. Maart klinkt egt -nogsteeds- super, er zijn daar geen niet-leuke mensen ofzo:P? Die moeder van dat kind in het pashokje, geweldig!:D
    Anyway, je krijgt een brief van miiiijjjj:) hoop dattie er niet al te langzaam over doett, spreek je snel xxxxxx oooooo xoxoxoxoxo, yw!

  • 20 September 2008 - 16:54

    Trud:

    Anna, je vaart een boot hoor! Het is weer een heerlijk verhaal, ik zie je er helemaal zitten.
    Hou van je.

  • 22 September 2008 - 09:25

    Eva, Yura En Siënna:

    Heeey mops,
    aaah we zijn jalours, 30 graden en allemaal leuke exotische gezellige tripjes, tsssss. kan je niet wat voor ons meenemen naar naderland;)????!!!
    ohja annoush, je moet noh wel de foto's erop zetten en de foto van jouw in het jurkje;) moet je wel doen hoor;)
    hier is het heel gezellig, veel feestjes in het weekend en door de weeks gek worden van de sunami huiswerk.... maar nog even doorbikkelen en over 16 daagjes gaan we al op het geweldige kunstreis!!!! we hebben er allemaal zo'n zin en en we horen allemaal leuke dingen om te doen en tips wat voorn koffie je moet bestellen in italië van Christine, heel lachwekkend!! het is nu officieel herfst:( we willen zomerrrr!! het is wel telkens lekker zonnige, maar de wind is wel erg koud. ohja wat lief trouwens dat je dat kado naar oscar had gestuurd:D maar we zijn benieuwd naar je leuke foto's en lijkt me leuk om te zien hoe het was bij de zee. zijn jullie nog opgevreten door aussi haaien?;)
    nou mops, we horen hopelijk weer snel van je en missen je heel erg!!!!
    kussies van je mates in holland;)
    XXX-jessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 48327

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: