Kamp! - Reisverslag uit Bordertown, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Kamp! - Reisverslag uit Bordertown, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Kamp!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 September 2008 | Australië, Bordertown

Hello.

Okey hier gaan we dan, bereid je voor op een blog die erg lang gaat worden!

Op donderdag was het dan zo ver we gingen eindelijk op onze Orientatie kamp. Om 8 uur stonden Line, Kolbrun en ik op het station klaar om te vertrekken vol goede moed en zin in de komende 6 dagen! De trein reis ging voorspoedig en duurde ongeveer 7 uur. Na ongeveer 3 uur woestijn werd het groen en dat is het gebleven tot we terug kwamen! Eenmaal aangekomen in Adelaide werden we opgehaald op het station, hier ontmoeten ik Jacopo [Italie] en de vrouw waar we die avond zou gaan slapen, hier nam ik afscheid van de meiden en ging voor de komende 16 uur mijn eigen kant uit. We gingen met de auto haar zoon en hostdochter halen van school. Daar aangekomen hebben we met de mensen gepraat en Bettina[Oostenrijk] en ik hebben 3 uur lang liggen praten en vielen inslaap om half 3 's avonds om 4 uur later weer op te staan!
Vrijdag ochtend gingen we naar het busstation gegaan waar ik Line en Kolbrun weer zag en de andere twee hun ontmoeten. De busreis was erg mooi al had ik totaal niet het gevoel dat ik in Australie was, het was een mix van Zwitserland, Nederland, Italie en Frankrijk.. ofzo. Vier of 5 uur later kwamen we aan in Bordertown waar we werden opgewacht door twee AFS begeleiders en gingen we lunchen. Daar ontmoeten we Alex[afkorting van een lange Italiaanse naam] die alleen die dag kon blijven omdat ze een bruiloft van familie had de volgende dag, Taneli[Finland], Stephane[Frankrijk], Satomi[Japan] en een paar Returnees. Na onze lunch en Kolbruns mooie blunder met een tomatensaus pakje[ik leg het later uit met foto's] gingen we naar ons verblijf voor die nacht. Maar voordat we daar naartoe gingen lieten ze ons de enige witte kangaroos in de wereld zien en het waren mijn eerste kangaroos ever! De weg ernaartoe was echt heel mooi en ik ben verliefd geworden op Bordertown/Mundula ik hoop dat ik er nog een keer kom in mijn jaar! Toen we door Mundula reden zei de vrouw in de auto waar we in zaten 'Don't blink, you might miss it' en ik vond het echt geweldig! Eenmaal aangekomen begonnen onze eerste sessies, dat klinkt misschien heel saai maar het was echt superleuk en iedereen was heel aardig. Eten was er volop elke dag en elk moment van de dag, we mochten geen honger hebben. 'S avonds zijn we met zijn alle op de achterkant van een pick up gaan staan [maak je geen zorgen het was veilig] en zijn we op zoek gegaan naar konijnen en kangaroos, als we een konijn zagen moesten we ze proberen te vangen dus dapper als ik ben ga er helemaal voor en ren met volle snelheid in plek vol takken en stenen, dit heb ik, wonderbaarlijk overleefd alleen de terug reis naar de auto niet, toen ze het licht op iemand anders schenen zag ik niet meer waar ik liep en omdat Stephane achter me liep en ik niet zag waar ik liep viel ik voluit op mijn bek met de binnenkant van mijn hand op een steen. Die plek is heel dik en blauw geworden en deed echt ongelovelijk pijn, maar maak je geen zorgen het is niet gebroken en ging na de nachtrust al stukken beter! Daarna hebben we met zijn alle Pictonairy gespeeld maar dan dat je het moet uitbeelden, niet dat je het moet tekenen, het was echt heel leuk en we begonnen al echt een band met elkaar te krijgen!
Zaterdag begon weer vroeg en zou ook erg laat eindigen. We gingen eerst een schaap scheren en het was echt heel leuk, cool en leerzaam, gods ik heb sirieus zo veel geleerd dit weekend, voel echt of ik ben gegroeit! Na het schaapscheren vluchtig douche en eten zijn we naar onze Scrub gelopen waar we die avond in Zwags zouden overnachten [kijk de foto's voor de uitleg]. Daar aangekomen kregen we een uitleg hoe we in het wild onze behoeftes moeten doen en was er een wedstrijdje wie het eerst een marshallow boven zijn eingen gemaakte vuurtje had, ik niet wetende dat het geen langdurig vuurtje hoefte te zijn zat heel vakkundig hout te stapen en vuur te maken. Niet gewonnen maar wel had wel het mooiste vuur, en de meeste marshmallows! Die avond veel leuke activeiten gedaan met de mensen en toe half 3 bij het vuur gezeten en gepraat met iedereen wat echt superleuk was!
Zondag moesten werd ik gewekt rond half 10 en was een van de laatste, zonder ontbijt moest ik de ute[pick-up] op om weer terug te gaan, daar had ik ontbeten. Toen waren onze laatste activiteiten en was het afscheid tusen de 5 die uit Adelaide kwamen en de mensen daar wat wel raar was omdat we echt een band hadden gekregen, gelukkig komen er 2 op Bushtrek en zie ik ze waarscijnlijk in November meer! Na het afscheid zijn we naar onze volgende bestemming gereden; de Beach house! En ja het was zo cool als het klinkt, we hadden echt een geweldig uitzicht zoals je kunt zien op de foto's die ik later ga plaatsen! na even bijgekomen van de reis wat te hebben gegeten zijn we gaan slapen maar waren weer aan het kletsen tot laat in de avond.
Maandag zijn we weer vroeg opgestaan om te douche en onze reis naar de Adelaide Show te maken. Je moet het zien als een soort kermis met een van alles eraan geplakt, van dierenracen tot winkels tot food-tasteing stands. Het was echt heel leuk en hopelijk heb ik het een beetje goed kunne nvastleggen op camera, we hebben het er in ieder geval heel erg leuk gehad. Alleen niet toen Jacopo zijn bril had gebroken in de achtbaan, poor guy! We hebben er allemaal veel geld uitgegeven en ons lekker laten gaan. We bleven tot de afsluiten en dat was vuurwerk, onze reis eindigden echt met een harde Bang en het was echt een perfect eind van een perfect weekend!
Vandaag, dinsdag moesten we helaas weer terug maar, ik dacht, ik slaap in een Beach house, ik ga voorlopig geen strand of water mer zien, ik moet gebruik maken van de situatie dus, om 7 uur vanochtend stond ik op liep naar het strand en heb lekker gezwommen in de ijskoude zee, het was echt geweldig. Na voor de laatste keer mijn spullen te hebben gepakt was het tijd om het huis te verlaten hoe erg we er ook tegenop zaten want oh wat hebben we genoten! We hebben een uur en 15 minuten moeten wachten in de trein in Adelaide zonder er uit te kunnen en de reis liep ook neit erg soepel door allemaal techinische problemen maar na 1,5 a 2 uur vertraging zijn we toch veilig aangekomen in Broken Hill waar ik nu verdrietig achter de computer zit en iedereen mis..

Ik ben vast heel veel vergeten omdat ik zo moe ben van 6 nachten [ja sliep de nacht voor vertek ook niet echt rustig] weinig slaap dus verwacht updates en check mijn blog soms even of er iets veranderd is! Ga er maar vanuit dat er meer detail komt!

Donderdag ga ik weer weg en dat is waarschijnlijk tot en met maandag dus veel tijd in Broken Hill heb ik neit deze week. En blij dat ik ben met maar een dag school, morgen!

Ik ga nu lekker mijn bedje in duiken om morgen weer fris te beginnen.
Als ik klaar ben met updaten zal ik het zeggen maar ga er voorlopig maar van uit dat er nog heel veel leuke dingen bij komen! Was alleen bang dat ik morgen totaal geen tijd heb aangezien Bocce is en ik het vast vergeet ofzo!

Ik hou van jullie lieve mensen die dit lezen, groeten uit Australie,
Anna.

PS: Ik ga mijn best doen morgen de foto's erop te zetten als dat neit lukt moeten jullei wachten tot ik terug ben!

  • 09 September 2008 - 12:42

    Belle:

    ANNAAAAAAA! wat ontzettend cool allemaal, ik ben jaloers! klinkt alsof je heel wat slaap in te halen hebt:P maar ja, slapen kan altijd nog toch. en waar ga je dan donderdag weer heen? en hoe lang? oooooh ik wil ook allemaal wat jij nu meemaakt! gelukkig ga ik volgende week naar griekenland:) maar daar schrijf ik natuurlijk alles over in mijn volgende brie. eerst nog even uitzieken want ik ben sinds zaterdagavond aan het snotteren:( wel 23 balonnen in een kwartier opgeblazen, applaus applaus dank u. boris is namelijk 19(!!!!) geworden. ouwe lul. nou, doe lekker nog veel meer supercoolevettemegaonwijsgeile dingen zodat ik lekker afgeleid kan worden van mijn huiswerk!:D
    dikke snotterzoenen en heel veel liefde van je soulmate hiero:D

  • 09 September 2008 - 14:44

    Bianca:

    Oooh dat klinkt echt suuuper gaaf dat weekend! wauw..lkkr 's ochtends vroeg zwemmen in een ijskoude zee; das lekker wakker worden ;) :P Ben echt heeel benieuwd naar de foto's en de desbetreffende uitleg. Succes met al het uploaden ;)

    enne..catch some sleep :P

    greetz,
    Bianca

  • 09 September 2008 - 16:24

    Andel:

    1 woord: wauw! Echt, het klinkt SUPER:D ontzettend fijn dat je het dara zo leuk hebt -ghad-. SUPAAA:D:D:D kben nu eiglijk facking moe dus k schirjf ook niet veel maar kheb het wel allemaal gelezen en kga nu je foto's checken:D slaap lekekr:) en nog succes met school:P kusjeeee xxxx.

  • 09 September 2008 - 16:47

    Lisa:

    AAAh :| dat klinkt echt super geweldig! ben echt heeeel erg jaloers als ik over al die avonturen lees, ik wil zelf ook weer op pad! Ben heel blij voor je dat je al die leuke/lieve mensen ontmoet en dat je het gewoon zo naar je zin hebt :D!
    kus kus kus kus

  • 10 September 2008 - 02:37

    Stijn:

    Jeemig, wat veel leuke dingen heb jij gezien en gedaan zeg! En wat mooi dat je er ook van groeit! Ik heb afgelopen weekend ook voor het eerst een kangaroe gezien! En een koala, een emu, en een platypus...

    Had ik al verteld dat ik een erg leuk cadeautje voor je hebt gekocht??? ;)

    Groetjes, spreek je snel!

  • 10 September 2008 - 08:25

    Marcel En Gaatske:

    haha je zei al dat het een lang verhaal zou worden....nou inderdaad!!! Wat super zo'n week.
    Gaaf hoor dat jullie zoveel nieuwe vrienden maken!!! En dat je nu al hebt gezwommen in zee, dat is toch nu nog veel te koud?? haha
    Ik zal Madelon eens vragen of ze ook al in zee is geweest, ze woont aan het strand...hoe heerlijk!!!!
    We zijn natuurlijk net als de anderen benieuwd naar de volgende prachtige verhalen!!! veel plezier en geniet!!!
    Dikke kus en knuff uit Den Haag

  • 10 September 2008 - 17:25

    Belle:

    zeg, waar blijven die foto's?!:P heel veel plezier met waar je nu weer naartoe gaat!
    dikke kus!
    me:)

  • 11 September 2008 - 19:47

    Wouter:

    Waaaaaauw wat geweldig! 't Klinkt allemaal echt super vet en en en en wordt steeds jaloerser op je :D
    Ga je dit jaar vaak van dat soort uitstapjes doen? Hoop het wel voor je HAAAAAAHAA! *pruttel*

    Ik is je mevrouw!

    Kus

  • 12 September 2008 - 20:38

    Eva:

    Lieve Anna!
    Heb lang niets van me laten horen maar wel heel veel aan je gedacht hoor!
    Het klinkt allemaal geweldig daar en als het even wat minder geweldig lijkt schijn je je er geweldig doorheen te zetten :) Het is echt een plezier om je teksten te lezen en het geeft denk ik een behoorlijk goed beeld van jouw leven daar (iig zo goed dat ik je best eens een keer zou willen komen joinen!) Hoop dat je nog heel veel geniet en heel veel schrijft! Ik mis je wel op al die slaapfeestjes An!

    with love, Eva

  • 16 September 2008 - 11:59

    Peter:

    Heej Anna,

    veel cooler dan die conferentie die ik had in Kopenhagen. Was ook gezellig en mooi, maar t haalt het gewoon niet :P

    Volgende week is het Wombatsweek hierzo.

    Cheers

    P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 48328

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: