Bocce - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Bocce - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Bocce

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Augustus 2008 | Australië, Broken Hill

Hey iedereen!

Bocce, wat is bocce, nee het is niet bokke het is botsi en word gespeeld al: Bocce, het is een soort Petang[ofzo] en gister was onze eerste wedstijd! Je speelt in een team met 3 mensen en moet proberen zo dichtmogelijk bij de witte bal te komen. Ieder persoon heeft 2 ballen. Ik ga niet in de regels maar zoals gezegd was gister onze eerste wedstrijd en Line en ik hadden het nog nooit gespeeld, gelukkig Anna wel. We zitten in een team van 5 mensen, en wisselen qua beurten omdat je maar met 3 mag spelen. Ons teams is: Megan, Anna, Line, Kolbrun en ik maar omdat Megan en Kolbrun niet konden gister waren we met zijn drieen. Het was heel leuk want we gingen tegen drie oude dames waarvan alle kleinkinderen op exchange zijn geweest of nu zijn! Ze waren heel aardig en we hebben gewoon heel veel lol gehad met zijn alle. We stonden voor met 4 - 0 tot hun 4 - 9 maakten maar door onze goede inzet hebben we met 12 - 9 gewonnen [de game stopt als je 12 punten hebt] we hebben echt rond gerend als idioten. En we konden ook niet verliezen want de verliezer moet drankjes kopen voor het andere team en wij hadden geen geld bij ons.
Maar genoeg over Bocce en mijn trots [ik maakte namelijk de winnende punten] opzij te zetten, hoe gaat het met Anna?

Goed kan ik zeggen al heb ik de laatste 3 nachten wat moeite met inslaap komen en mis ik thuis een beetje, ik weet dat ik in goede handen ben. Ik heb goed contact met Stijn en we bellen regelmatig, wat erg leuk is. En daardoor gaat mijn Nederlands langzamer achteruit.

Ik heb gemerkt dat ik op school wel heel erg mij best kan gaan doen maar ik heb teveel gemist om de komende 5 weken in te halen. Het zou wel mogelijk moeten zijn maar doordat alles nog zo nieuw is heb ik er gewoon de tijd niet voor. Ik maak steeds meer vrienden en ik probeer er allemaal zo veel mogelijk van te genieten.

Het is me opgevallen dat hier in Broken Hill alles draait om Fast-Food en daar bedoel ik niks negatiefs mee maar het is zowat het enige wat er is waar je 'even' naartoe kan. Niks gezonds. Ik heb echt een opgeblazen buik want we hadden een feestje want mijn nichtje en neefje wouden die graag geven dus kwamen er een paar mensen en we hebben echt zo veel gegeten. En ik heb vamiddag ook al Maccers gegeten. Oh ik wordt dik en voel me echt ongezond, en dat voelt vies.

Mijn moeder, haar beste vriendin, die twee kinderen host en haar dochter is 4 weken geleden terug gekomen, en nog een paar AFS vrijwilligers hebben hier een kamp opgezet genaamd: Bushtrek en omdat het elk jaar tegelijk met de safari viel hebben ze het dit jaar naar September verhuisd. Je gelooft het niet. Maar de safari heeft hem ook verhuisd. Als we voor zondag niet 7 mensen hebben geregeld gaat het hoogstwaarschijnlijk niet door en dat zou heel kut zijn want we hebben echt een geweldige dans voor de bonte avond en het blijkt het leukste kamp van Australie te zijn [als ik het commentaar van de kinderen die het gedaan hebben lees] gaat het niet door dan verschuiven ze het waarschijnlijk naar April maar dat is nog niet zeker.

Ik ben 2 keer naar de film geweest. En het was echt heel leuk . Mijn neefje is nu aan het lezen wat ik schrijf en hij spreekt het echt eng goed uit. De eerste keer zijn we naar Mama Mia gegaan zoals ik al had geschreven en zaterdag zijn we eerst naar Mama Mia gegaan en toen Taken, als je naar twee films gaat dan is de tweede de helft van de prijs. Taken was erg cool maar niet wat we verwachten.Ik kijk echt heel veel films hier omdat het andere gezin echt heel veel leuke films heeft en ik ze allemaal mag lenen binnenkort ga ik Juno lenen en hem 3 dagen achter elkaar kijken en kijken en, kijken!

Zondag was een AFS meeting en het was opzich wel leuk maar het was niet zo intressant voor ons studenten omdat het meer om plaatsen in de groep ging enzo. Maandag ben ik met iemand uit Finland cake gaan eten en omdat we toch al vol genoeg zaten hebben we ook nog fast-food gegeten oh en een half uur later heb ik nog lasange gegeten. Eng he? Voor de rest is er niet zo veel boeiends gebeurd deze week, oh jawel! Ik heb vandaag echt een heel leuk jurkjes gekocht voor maar $2,50, dat is 1,5 euro. Ik zet hem bij de foto's!

Ik ga nu eerst met mijn neefje PS2 spelen omdat ik het hem heb beloofd en dan ga ik even mijn Mama bellen om te kijken hoe zenuwachtig ze is voor morgen!

Liefde vanuit Australie, sorry dat het zo'n lang bericht is geworden, Kus, Anna.

PS: Morgen komt het meisje dat bij mijn gezin gaat wonen voor 10 maanden aan in Nederland en ik wens haar en mijn ouders heel veel plezier, geluk en liefde met elkaar toe. Omdat ik weet dat het een geweldig jaar gaat worden en ik hoop dat ik haar kan ontmoeten als ik terug kom!

PPS: Dikke Liz hou op met gek doen want ik wil niet dat je dood gaat, geil beest!

  • 21 Augustus 2008 - 12:18

    Marcel En Gaatske:

    Haha die Anna. Als je terug in Nederland bent moet je me toch eens komen voordoen hoe dat spel gaat. IK SNAP ER GEEN DONDER VAN hahaha. Fijn te lezen dat het nog steeds goed gaat. Ik heb net met Madelon gechat en ook die heeft niks anders dan leuke dingen te vertellen. Geweldig. Heb jij ook een vakantiegevoel? of is er bij jou wel het besef dat je nog effe moet blijven? Nou meissie heb veel plezier en we horen wel weer!!!
    dikke kus en knuff van ons XXX

  • 21 Augustus 2008 - 12:47

    Bianca:

    Hoi hoi Anna,

    Oeoeoeh eten eten eten.. dit heb ik vaker gehoord van exchangers! :P Nog meer gaan rondrennen dus om helemaal getraind te blijven ;) Mooi zeg dat je je wat begint te settelen daaro, enne lange berichten zijn altijd goed natuurlijk ;)

    greetz,
    Bianca

  • 21 Augustus 2008 - 15:28

    Trud:

    he gekke griet, je bent en blijft een geweldige meid! Wat een mooi verhaal weer. Ik kan het je gewoon horen vertellen. liefs

  • 21 Augustus 2008 - 16:25

    Siën:

    hoi lieve annoush!
    hahaha, ik snap helemaal niks van dat spel, maar klinkt iig wel heel erg melig:D
    het was hele erg melig, ik had even zo'n beeld voor me dat je terug komt als een vet dikke walrus met je nieuwe jurkje aan hahah dat lijkt me nou echt melig, alleen niet echt confi!
    maar dat jurkje is wel echt belachelijk goepkoop joh, kan je niet even een mega inkoop doen voor ons allemaal als souvenirtje;) haha

    k ben benieuwd naar je foto van je jurkje. is die foto trouwens met jouw erin of gewoon alleen het jurkje?

    ohja waar gaat die film "taken" ookal weer over en wassie leuk? met australisch accent enal;) hahha zou wel orgineel zijn.

    het normale leven is hier trouwens weer begonnen. we hebben trouwens nu op school les uren van 70 minuten en dat klinkt heel erg kut, maar na elk lesuur hebben we een pauze en de dagen vliegen voorbij en het is heel erg gezellig, ookal missen we wouter en jillian wel. vandaag had ik les tot tien voor half 6, dat was een vet lange dag, maar viel heel erg mee hoe lang het voelde, maar tja dat zeg ik nu, in het begin van het jaar met een frisse kijk op het leven;)
    het is nu weer wat lekkerder weer met zon en ik luister chille nummers van jack johnson en ben gelukkig, maar mis je wel. sorry ik kan er niet over ophouden. telkens lees ik je leuke berichtjes en dan denk ik, aah nu mist er toch wel echt iets. er mist nu gewoon een vriendin voor ene jaar uit me leven.
    aah hou je kop (zei ik tegen me zelf) ik bekijk het zo, jij hebt het geweldig en bent aan het genieten en wij gaan dat ook maar doen.
    oeh het word nu wel een heel lang berichtje. sorry hou gewoon van verhalen vertellen:D

    nou aussi, ga maar lekker chillen met je koala en je digeridoo in de achtertuin bij je chille zwembad. ohnee het is natuurlijk winter. nou dan chill je maar met een warme trui aan;):):p

    G'day made!!!(K)

  • 21 Augustus 2008 - 22:09

    Maart Te Paard:

    aha sport en je hebt ze nog gePWND ook wOot, respect en zo en als je denkt dat Arjen nog heel is als je terug komt think again, skatepark+Arjen+BMX= onbetaalbaar mooi.

  • 22 Augustus 2008 - 21:46

    Andel:

    :D (L) :D

  • 23 Augustus 2008 - 13:15

    Willem:

    Lizzy heeft een kaal plekje op haar bort anna! echt heel erg grappig! Ik had nog een filmpje van haar dat ze in haar kooitje zat, alleen wil die samsung gebeuren niet meer opengaan waardoor ik het niet op de computer kan zetten:( Ook had ik nog een foto van lizzy met haar kale plekje...

    Have Fun!!

  • 26 Augustus 2008 - 12:21

    Peter Den Hartog:

    Howdy Anna,

    ik ben inmiddels terug uit Montreal en Mongolie en na een eerste hectische week om te proberen mn toekomst zekerheid te geven EINDELIJK tijd om je blogs te lezen.

    TE GEK, dat het zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt... en dan nog wel in Broken Hill... of all places...

    Hoe kun je nou veel moeten leren voor muziek?? Ik neem aan dat JIJ diegene bent die daar muziekles komt geven... ben je al aan de digeridoo?? :P

    Cheers

    P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 48321

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: