Houden van - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Houden van - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Houden van

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

14 Augustus 2008 | Australië, Broken Hill

Heey iedereen in Nederland of waar anders op deze planeet, of erbuiten.

Ik wil als eerst even dit zeggen:
Je weet altijd in je hoofd dat familie een van de belangerijkste, nou, het belangerijkste is in je leven. Maar als je in je eentje aan de andere kant van de wereld zit, geen idee waar je nou eigenlijk bent, wie je eigenlijk bent, dan krijg je pas respect voor alles. Ik wist altijd al dat ik dol op mijn broers was en van niemand meer hou, misschien Berie dan, dan mijn ouders, maar hier heb ik pas door hoe veel ik van iedereen houd! En dat is niet dramatisch bedoeld juist positief. Om te weten dat ze er hoe dan ook voor je zijn, ook al zit je aan de andere kant van de wereld en voel je je kut.

Alles is zo anders hier, maar ook zo hetzelfde. De reclames zijn echt te grappig. Ze gebruiken nummers die idereen kent en zetten er dan hun eigen tekst onder, onderandere; wouldn't it be nice van The Beach Boys voor en reclame van Chocola, happy Together [I can see me loving nobody but smiths, for all my life] en Get a rythm van Johnny Cash gezongen door een paar 10 jarige meisjes, het is allemaal zo grappig.

Ik ben ook bijna gewend dat ze hier aan de andere kant van de weg rijden. En oh, auto's stoppen ook niet, behalve op zebrapaden natuurlijk, dus dat was echt vet wennen.
ik vind naar school lopen en terug echt heerlijk, ik krijg altijd zo'n gevoel als in de clip van the Verve waar hij die hele lange straat doorloopt. Nou zoiets heb ik dus ook. Ik loop gewoon een lange straat en ik ben op school! Ik geniet echt heel erg op school en ik doe mijn best om zo mogelijk te leren wat heel moelijk is omdat over 6 weken alle examens beginnen en ik alles moet inhalen van dit jaar. Al heb ik dat niet echt door in de lessen. Alleen voor muziek moet ik echt hard gaan werken, en wiskunde, de rest weet ik nog niet. De taal barriere is soms wel moeilijk, vooral bij wiskunde als ik niet eens weet hoe je de simpelste dingen meet zeggen. Ik doe erg mijn best om dat te leren!

Ik ben elke avond echt helemaal kapot. het andere nieuwe meisje snapte niet dat ze altijd zo moe is 's avonds maar je moet je de hele dag concentreren, ik slaap zo lekker 's avonds. Maar dat kan ook zijn omdat ik op Mouse Mouse lig!

Ik ben net met een groep mensen naar Mama Mia gegaan en het was echt een leuke film. Mam, die wil ik samen met jou nog een keer zien!! We zagen ook meteen een trailer voor een andere film waar we naartoe willen! Jeeh!

Stijn is veilig aangekomen in Australie en we hebben al twee keer langer dan 20 minuten gebeld! Zo leuk, allebei met ons Aussie nummertje. Ik vind het echt zo leuk!

Ik heb nog steeds mijn dipjes dat ik mensen mis. Vooral bij dingen als naar de film gaan, geen Oscar naast me, geen Bolognese chips, allemaal dat soort dingen.. Maar ik probeer van alles te genieten want voor ik en jullie het doorhebben zit ik weer thuis op de bank te genieten hoe mijn ouders Wii spelen.

Heel veel liefde vanuit Australie,
Anna.

  • 14 Augustus 2008 - 15:01

    Marieke:

    Hey lieve Anna!
    wat leuk dat het leuk is! Ik vind het wel allemaal heel herkenbaar, vooral de moeheid in het begin, en inderdaad ook het houden van maar dan op een andere manier. Hier gaat alles zijn gangetje, nog een paar daagjes en dan begint school hier ook. Ik heb er nog helemaal geen zin in..Mijn vakantie was heel leuk, alleen is de camera nu gejat bij imme en eva in het zuiden van Frankrijk, dus zitten de vakantiekiekjes terugkijken niet meer in... Helaas. Maar we hebben er veel plezier van gehad.
    Nou meis, geniet maar lekker van je weg naar school. Ik zat elke ochtend in angst op de fiets, omdat ik langs 3 rothonden moest, waar ik echt doodsbang voor was.. Dus denk maar, het had zomaar erger kunnen zijn. Haha!
    kus! Marieke

  • 14 Augustus 2008 - 16:03

    Bianca:

    Heey Anna,

    Ah, moeilijke momentjes kent iedereen hoor! Goed dat je van alles probeert te genieten maar soms mag het missen ook wel he. Heel veel succes op school enne, voor je het weet denk je in het engels ;)

    Succes en have fun!

    greetz,
    Bianca

  • 15 Augustus 2008 - 07:58

    Stijn:

    Hee zus!
    Ja ik vind het ook leuk om met je te bellen :D Maar wat goed zeg, hoe je er allemaal mee omgaat!!! En je schrijft het allemaal ook zo goed op. Zo eerlijk. Ik ben echt trots op je!
    Ik moet trouwens ook maar eens een waarbenjij.nu berichtje aanmaken ;)

    Spreek je snel! x

  • 16 Augustus 2008 - 10:16

    Andel:

    Waah sterkte schat, maar tot nu toe klinkt het allemaal nogsteeds.. tjah, FET:D Dit is tog wel ergens voor jou weggelegd, je gaat er ontzettend goed mee om!!! (Ik ben het helemaal eens met stijn!!)
    Zo voorkom je denk ik problemen, en houd je het fijner voor jezelf en blijft et fijner.. Waaah, kzou supergraag in een vakantie je verassen ofzo:P maar gaat een beetje moeilijk(A) Maar als je het mij vraagt lukt het wel met je vrienden daar, en met die andere uitwisselingsmensen:) Veel plezier en succes op school lieve Anna, ik denk aan je!:D Hier moet ik al ook weer bijna naar school, muh. eerst nog schoolspullen komen, schriften hebben miss voordelen:P Anyway, love you, have fun!!!:D Xxx yw.

  • 16 Augustus 2008 - 22:07

    SESAMPENNYWAFEL:

    HEEEEEEEEEEEJ ANNIIEEE :D
    Hoe is het daar dan, damn je bent echt gewoon ver weg man haha prettig gestoord. De foto's zijn echt fetch. Als ik dat zie wil ik ook daar heen :D. Ik wil alles weten haha, hoe is school & de mensen, heb je al vrienden ensoo ect. ect. haha, na meid ik ga weer, ik hoor van je xx. SESAMPENNYWAFEL

  • 17 Augustus 2008 - 17:51

    Marcel En Gaatske:

    Hoi Anna. Mooie foto's!! Ben je al een beetje aan de kou gewend?? We sturen jou net als naar Madelon ook warme gevoelens...voel je het al??
    Dikke kus en knuff van ons!!

  • 17 Augustus 2008 - 18:47

    Loes:

    he griet,
    wat een geweldige foto's. Leuk om te zien wat jij ziet, daar. Vooral de foto van de straat spreekt tot de verbeelding. Het is in ieder geval wel zonnig, al is het koud.
    De allerhartelijkste groeten van oma, die zich niet kan voorstellen dat je gastgezin je niet het allerleukste meisje ter wereld vindt!
    (en Marcel en Gaatske, hoe is het met Madelon? Kunnen we ook haar volgen?)
    liefs, mutti

  • 18 Augustus 2008 - 12:52

    Addy:

    Hee Ann!

    Echt leuk dat je het zo naar je zin hebt!

    Ik heb ook zo mijn dipjes dat ik iedereen mis. Maar dan sta ik de volgende dag op met een stralende lach en ga ik ervoor.
    Dat doe jij ook hoop ik.
    En natuurlijk genieten van elk moment! Dus jij ook bij Bushtrek enzoo.

    Ik wens je echt nog heel veel plezier. Ik zit er over na te denken om sommige friends op te zoeken. Die hier nu zitten.

    We komen elkaar nog wel tegen Anna!

    Dikke kus en heel veel sterkte!!

    Addy

  • 18 Augustus 2008 - 18:09

    Gina:

    Annaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
    Rete vet je verhaaltjes! Jammer men, dat ik geen ijs meer met je heb gegeten. Hoe ws je afscheidsparty btw? Was mevrouw bekkers dr nog? whahaha, of gewoon je tante, annemiek toch?
    in holland gaat het goed..op de xxxs redactie hebben we nogsteeds lol (vooral vandaag) maar django is nu officieel weg..das jammer. Verder was Marian naar Lowands, heeft dan ook uitgebrei verslag gedaan...en ik krijg als het goed is nog allemaal filmpjes van dr te zien.
    Morgen moet ik mn rooster ophalen en begin k aan mn eindexamen en GOD ik wil nog liever dood.
    Over 1.5 week is er weer uitmarkt..Moke gaat optreden...moet ik ze gaan chekken voor je?
    Verder was ik afgelopen week 2 keer op de parade...vet lachen..ga je daar wel eens heen? Er was een nieuwe show van Ellen ten Damme..en ik ga mayb met dr zingen als eindexamen-stunt..daar hadden we het heel even over -na de show- maar ze moet kijken of ze wel tijd heeft. Vettt!!
    Maargoed...ik blijf al je stukjes chekken,
    geniet, doe geen dingen die ik niet zou doen -naja,,das nvet zo heel veel:P-en doe je ding!

    SMackkkkk
    Ginabambina

    p.s. de redactie is 10x saaier zonder jou :(

  • 19 Augustus 2008 - 11:06

    Marcel En Gaatske:

    Hoi Anna. Zag dat je ma vraagt of ze Madelon kan volgen. Dus ik beantwoord de vraag maar even via jou site haha.
    Ja Natuurlijk kunnen jullie Madelon ook volgen.
    www.madelonintasmania.waarbenjij.nu
    Wat doen de meiden het goed he? Bel gerust eens om een bakkie te komen doen!!!!!!
    Liefs Marcel en Gaatske

  • 19 Augustus 2008 - 12:47

    Belle:

    anna! wat cooliejoelie allemaal. wat fijn dat je er zo goed mee omgaat allemaal:) maar je bent een powerbabe!:D dank je wel voor je fijne smsjes vanochtend. mijn mobiel maakt namelijk het irritantste piepgeluid ooit als ik een smsje krijg. en dat gaat dan 20 keer door ofzo. dus ik word wakker om kwart over 7, hoor echt zo piep piep piep. maar ik nog helemaal slaperig denk dat het mijjn wekker is. dus ik snapte niet waarom dat ding niet uitging, gooi hem weg, bedenk dan dat het mijn mobiel is! gelukkig was het een smsje van jou, als het van iemand anders was had ik diegene gesloopt;) dus wees maar blij dat je in australie zit;) ben zo benieuwd naar je brief! ik heb hem nog niet gekregen maar dat zal snel gebeuren hoop ik! morgen beginnen mijn lessen weer, ik heb morgen zo'n leuk rooster! nederlands, tussenuur, wiskunde. wat een goede eerste dag. dat betekent dat ik gelijk mijn hele wiskunde schrift vol kan lullen aan jou. misschien moet ik gewoon een apart schrift kopen wat mijn anna schrift wordt. en dan stuur ik het hele schrift naar je toe. hm. twijfel twijfel. nou ja dat bedenk ik nog wel. dikke smakkerds van je beste vriendin! voor je het weet eten we weer appeltaartijs met choco's!! yeah:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 48322

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: