Kou! - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Kou! - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Kou!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

07 Augustus 2008 | Australië, Broken Hill

Och crist het is zoo koud hier.

Maar eerst. Mijn eerste week zit erop!! En het is zwaar geweest dat kan ik je zeggen. Het duurt even voordat je door hebt dat je aan de andere kant van de wereld zit. Ik heb het nog steeds niet door.

Tot nu toe gaat alles goed met mijn gastgezin maar ze hebben wat problemen gehad met het meisje voor me zo mijn gastmoeder vind het soms een beetje moeilijk of eng omdat ze denkt dat ik ook zo wordt. Ook heb ik eindelijk het antwoordt waarom mijn gastbroer niet kan lezen en schrijven! Ergens lang geleden gingen mijn gastmoeder en broer naar de docter om te checken of die misschien verrote dingen en het blijkt dat 1 op de 5 jongens in Australie niet kan lezen of schrijven. Zo is het gewoon. Nu pakt hij wel makkelijke dingen op en hij leert het zichzelf. Maar het is nog steeds raar om te bedenken dat hij het niet kan.

School!
Hoe is school vragen jullie je vast af? Nou ik vind het heel leuk. Eerst even mijn vakken:
English, Maths, Earth[waar ik mee op excrusie ga], Music, Textiles, Food Tech.[ology]. We doen echt geen ene reet in de lessen en alle leraren zjin super chill [hoe iedereen gaat slagen is een raadsel voor mij ]Het is allemaal echt super makkelijk. Ik heb alles echt geleerd in de 8ste of 9de. Het enige probleem is de vertaling. Dat ik het antwoord wel weet maar de vertaling gewoon te moeilijk vind [denk hierbij aan muziek en stuff]. Ik heb vandaag mijn uniform onderdelen gehaald. Het enige wat we hoeven zijn truien waar op staat Broken Hill High Senior en ik heb ook een t-shirt gehaald voor de herinnering. Voor de rest hoef je alleen maar navy kleurige broeken. Dus dat is niet zo moeilijk. Al doet de halve school er niet aan. Grappig. Voor de rest is iedereen aardig tegen ons. We chillen hem vooral met alle exchange students wat tot nu toe erg leuk is. Dat ik uit Amsterdam komt is echt een bonus. Het enige wat mensen niet begrijpen is dat ik niet aan drugs doe :'] Ik moet het allemaal nog maar even aankijken. Eerst maar voor schut lopen in mijn uniform morgen :D Oh en elke ochtend hebbe nwe Roll Call en dan moet je 10 minuten in een duf lokaal zitten en dan kijken ze of je aanwezig bent? Alle lessen zijn 40 minuten en na elke 40 minuten gaat de bel. Een dag vliegt echt voorbij. En oh. We beginnen om 9 uur. Chill.

Over de kou. Het is echt freezing. Het is gewoon niet leuk meer. En dan denken jullie allemaal. Ze liegt. Het is Australie dus warm. Nou, HELL NO. Het is zoooo koud. Nog een maand en het is warm[er]!

Ik heb vandaag het boekje dat mijn vrienden voor me gemaakt hebben [dank je wel Wouter en Sienna] Ik vind hem echt helemaal geweldig! Heb nu een 'mis iedereen bui' erdoor maar ik vind hem echt helemaal te gek!!!!!

In September heb ik allemaal kampen, Zowel met school[nice nice, excursie] en met AFS. Beide eind Sep/Oct.

Stijn is ook al bijna op zijn weg naar Australie dus dat word fuuun! Neem echt wat warms mee want het is killing! Vooral in Canberra is het kut weer.

Ik denk dat ik jullie goed geupdate heb en laat het me weten als je wat wilt weten!
En ik wordt gek van de hond want hij haat me. Maar het is zo'n schatje. Net als mijn neefje!

Er staam foto's in mijn vorige blog en ik moet even de ander meisjes vragen voor foto's want ik heb ze nog niet! Sorry dat ik er geen intressant iets van heb kunnen maken maar ik ben behoorlijk uitgeput door alles [het engels teekt[wtf?] echt zijn tol] en ik heb gewoon geen inspiratie.

Ik ga even wat appeltaart eten.
Kus en groetjes, Anna.

  • 07 Augustus 2008 - 11:03

    Stijn:

    Hee zus!

    Zo, dat klinkt wel spannend allemaal zeg! Bedankt voor de tip, ik zal nog maar een extra trui meenemen dan! Ik koop daar wel een winterjas dan ;)
    Met hoeveel international students zit je nu in een klas? Wel chill dat het zo simpel is, maar zo zie je maar waar je nieuwe broer zijn brains vandaan heeft ;)

    Veel plezier en succes met alles!

  • 07 Augustus 2008 - 11:05

    Andel:

    SUper!!! Wat nou dat het niet interessant is, tis ontzettend interessant hoor! Wauw vind het ondanks de kou tog wel leuk klinken, en die school... hellooo, kan da ook niet ff zo in nederland. Wat n fet chille school heb jij schat! Tklinkt gezellig en kgloof dat je je er wel gaat vermaken xD maruhm met die vertalingen, houden je leraren daar rekeing mee:-p ?
    anyway, love ya en spreek je snel weer:D xxxxxx hugghugghugg Andel.

  • 07 Augustus 2008 - 11:38

    Stijn:

    Hee zus!

    Zo, dat klinkt wel spannend allemaal zeg! Bedankt voor de tip, ik zal nog maar een extra trui meenemen dan! Ik koop daar wel een winterjas dan ;)
    Met hoeveel international students zit je nu in een klas? Wel chill dat het zo simpel is, maar zo zie je maar waar je nieuwe broer zijn brains vandaan heeft ;)

    Veel plezier en succes met alles!

  • 07 Augustus 2008 - 18:07

    Belle:

    ANNA! natuurlijk wist ik dat een smsje was dat getekend werd met je beste vriendin van jou kwam! (al moest ik wel ff nadenken:P) ik zat daar echt zo: denk denk, wie kan dit zijn? ow ja, ANNA! duh. dus. wat fijn dat je het zo leuk hebt in australie! ik wil foto's van jou met je schooluniform:D hahahhahha.

    en met die hond wordt je nog wel vriendjes! ik heb vandaag ook weer lekker geblunder bij de ah, met het zuivel vullen heb ik maar liefst 6 pakken melk/ yoghurt kapot laten vallen ( 1 keer over mijn schoenenXD) en bij de kassa had ik bij iemand in plaats van een grapefruit een telefoonkaart van 10 euro van budgetphone aangeslagen. dus stephanie helemaal: o astrid is er niet meer en toen moesten stephanie en simone het oplossen:)) goed he. geef ik hun ook weer wat te doen toch:P hoe geweldig is je engels? het is trouwens nu lekker diep in de nacht bij jou denk ik. woehoew. ja ik heb gelijk. het is lekker kwart voor 3 bij jou. zozo dus jij ligt lekker te ronken. nou, hoor nog wel wat van je! je soulmate/sidekick/wederhelft/beste vriendin voor ever!

  • 07 Augustus 2008 - 18:09

    Je Beste Vriendin:

    wat noem jij trouwens verschrikkelijk koud? en dat klopt toch want het is nu zeg maar winter daar....

  • 08 Augustus 2008 - 11:03

    Bianca:

    heey Anna

    haha die temperatuur is wel ff wat anders dan ik gewend ben, ben net terug van vakantie en heb 2,5 week in 35 tot 40 graden geleefd en hier in NL is het ook niet echt koud :P Alleen wat regen :P

    have fun at school!

    greetz,
    Bianca

  • 08 Augustus 2008 - 13:03

    Dirk:

    Amsterdam is niet veel beter op dit moment, we hebben de laatste dagen veel onweer gehad en regen. "Fine fucking Dutch weather", en dan quoteer ik twee Britten die ik serveerde op het terras van de Ijkantine. Die regen is dus ergens wel chill, worden de straten schoongespoeld, en is alles wat meer "zen", denk ik. Maar veel plezier met leven tussen de Aussies!

    Houdoe!

  • 09 Augustus 2008 - 22:11

    Willem:

    Anna!

  • 10 Augustus 2008 - 11:44

    Gaatske En Marcel :

    Hoi Anna. Had jou gastgezin je niet gewaarschuwd dat het koud zou zijn? Haha Madelon belde gister en die had het ook koud. Maar ach over twee maandjes is het bij jullie zoooooo heet dat je smacht naar de winter!!!!:)
    Ga je ook op safari??
    XXXXXX

  • 10 Augustus 2008 - 16:33

    Arjan:

    ja ja winter daar he:P

    mijn tante uit Australië is met haar Australische man deze maand langs gekomen en had het ook al over het verschil:S
    maar Dirk heeft gelijk in Nederland is het niet veel beter denk ik... kou gevat midden in de zomer:P

    maar je hebt dus voor je uniform niet eens een tuttig rokje ofzo?:O

    heb je btw nog wat gehad aan dat boekje van me?

    succes en ciao,

    Arjan

  • 11 Augustus 2008 - 12:02

    Belle:

    anna! i am bored dus ik ga jou maar even een fijn lulverhaal vertellen:D
    het is nu alweer avond bij jou... hoe was het op school vandaag? hoe gaat het met je lekkere ding:O en met je brief aan mij? ik ben al al mijn freaky gedachtes aan het verzamelen zodat minimaal 5 kantjes wel gaat lukken. maar ik wacht vooral tot volgende week, als ik weer naar school ben en dus ook al mijn saaie lessen door moet komen met mijn schriften volkrabbelen aan jou en dat dan er uit scheuren en naar australie sturen! hehehe. hoeveel postzegels heb ik eigenlijk nodig voor australie?
    dikke smakkerds van je beste vriendinnetje

  • 18 Augustus 2008 - 18:39

    Sien:

    Zo een beetje late reactie maar ben net terug van france en lowlands:D
    wat fijn dat alles goed daar is:)
    en goed he van het boekje, wout en ik waren helemaal hapy dat ie zo goed gelukt was. we hebben er zulke melige foto's in gedaan, we lagen alleen maar helemaal dubbel tijdens het maken haha.
    ohja je had helemaal niet verteld dat willem ook op lowlands ging werken. imme en ik hebben het hele weekend heel gezellig en willem en arjen gewerkt, wat heel gezellig en melig was en hij heeft zelfs een huil foto van ons gemaakt voor je;) (imme en ik moesten uien snijden die zo heftig waren dat we daar stonden te huilen en toen kwam willen erbij staan en toen begon hij ook spontaan te huilen dus moesten we daar even een foto van maken.

    weetje ik heb gewoon nu het idee dat je gewoon op vakantie bent en je weer snel terug komt. ik had zelfs laatst allemaal dromen van dat we een heel groot dramatisch afscheidsfeestje voor je gaven, maar dat het net leek of je afscheid van je namen alsof we je nooit meer zouden terug zien, dus hier is mijn grote boodschap voor jouw:
    KOM WEL TERUG HE!!! niet daar blijven omdat het zo lekker koud is he. ohja imm, eef en ik hebben nog hele coole digeridoo's gezien in zuid frankrijk heel melig, ze waren belachelijk goedkoop, maar toen dachten we, aah anna heeft er genoeg al daar;)

    nou lieverd ik ga even je andere berichtje nog lezen en geniet-se daar!
    hou van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 48321

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: