Kleiner dan je denkt. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Kleiner dan je denkt. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Kleiner dan je denkt.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 Augustus 2008 | Australië, Broken Hill

G'day Mates.

Ik heb nu geen tijd en zin [ik ben echt kapot] om te reageren op de vragen van mij andere weblog maar die zullen zo snel mogelijk beantwoord worden.

Ik ben net veilig aangekomen op Broken Hill Airport na twee keer vliegen vandaag.
Ik heb gister een heel leuke dag gehad in Melbourne alleen was het heel zwaar want ik heb in 3 dagen maar 4 uur slaap gehad en alles is helemaal door de war in mijn systeem. Vraag me ook de tijd maar niet want dan zeg ik vast iets heel scheefs. De mensen waar ik verbleef blijken uit Malaysie[hoe schrijf je het?] te komen en er kwamen 6 ander meiden slapen voor een paar nachten dus het was echt dikke lol en niet slapen! Gister avond zijn we met een groep van 15 mensen naar een soort mini vuurshow ergens in de stad gegaan. Erg funny. Ik was de enige blanken en zowat de langste en ik werd echt raar aangekeken maar ze waren zo lief allemaal. Ik had het koud en ik mocht iemands jas en iemands zwaal[alweer, hoe schrijf je dat?] en ze gingen me ijs aanbieden maar ik had het al koud genoeg.

Op Adelaide ben ik [onverwachts] opgehaald door een vrouw die 12 jaar geleden naar Zwolle is geweest voor een jaar. Het was echt leuk om er met haar over te praten dus de anderhalf uur wachten waren snel voorbei. In het vliegtuigje zelf [aan de linker kant van het gang pad 1 stoel aan de rechter kant 2, klein!] sprak ik met een vrouw over mijn hele avontuur en toen we geland waren vroeg een man aan de andere kant van het pad of k met AFS ' vlieg' zeg maar. Hij is 10 jaar geleden weg geweest met AFS. Leuk leuk :D
Ik kwam aan op een verdord stukje land en iedereen stond daar. Echt iets van 30 mensen, ik ben zowat alle namen al vergeten zo ver weg ben ik van alles.
Ik heb gehoord dat de meiden [ik ga met 7 andere internationale meiden naar school waarvan er 5 van de februari groep zijn] straks hebben afgesproken dus als ik een beetje ben uitgerust ga ik er misschien wel naartoe!

Ik moet morgen om kwart voor 9 op school zijn. Met een Jetlag en een weet ik veel wat van hier tot.. ergens dus dat gaat leuk worden. Wohow.

Ik heb vast nog heel veel meer te vertellen maar ik wilm ijn agstgezin een beetje leren kennen.

Dus mensen, reageer vol op en ik geef iedereen antwoord als ik weer online ben!

En Dikke liz, JE BENT GEIL!!!!
[foto's komen eraan.]
kus, Anna.

  • 03 Augustus 2008 - 12:50

    Siënna:

    Hey mops,
    wat leuk allemaal, klinkt echt gezellig:D hoe zijn je gastouders? en heb je al vis moeten eten;)
    vanacht was ik nog even op mijn i-pod muziek aan het luisteren en kwam toen een heel cool liedje tegen van jamiroquai wat me meteen aan jouw deed denken. je moet het anders even luisteren op youtube ofzo. Het heet didgin' out en het is hele chille muziek met digeredee doo (who the fack schrijf je dat haha:)) maar het nummer is zo gemaakt dat het een soort van lounge muziek is. heel chill:)eergister hebben wouter en ik je kadotje op gestuurd. het was gelukkig maar 3 euro in totaal om het te versturen i.p.v. 150 euro wat we op een site van tnt post zagen hahaha.
    ohja heb je al veel foto's gemaakt? ben benieuwd naar ze;)

    ik ga morgen op vakantie voor 10 dagen en als we terug komen moeten imme en ik meteen in de avond met de bus naar lowlands, dus ik kan pas weer je berichtjes lezen als de vakantie is afgelopen.

    nou lieverd genietse en wel naar het muziek luisteren he, want moet even horen wat je er van vind;)
    ohja je schrijf maleisië btw;) in het nederlands dan he;)
    ohja hoe is je weer daar, want hier was het de afgelopen dagen super lekker, rond de 25 graden, maar sinds gister avond regent het heel hard de hele tijd. jij hebt vast evel beter weer haha, of is het nog 's nachts best koud?

    dikke kussen en G'day Mate;)

  • 03 Augustus 2008 - 12:51

    Siënna:

    jesus is schrijf telkens wel echt focking lange stukjes hahahah:)

    lees-se !!!!:D

  • 03 Augustus 2008 - 13:11

    Belle:

    Anna! wat leuk dat je het zo leuk hebt in australie:) ik hoop echt dat je superveel lol daar gaat hebben! (dat heb je eigenlijk nu al, en anders heb je het gewoon in je eentje toch;)) wat kut dat je gelijk al naar school moet met je hele jetlag enzo. begint de school daar nu al?! nou ja, heel veel plezier met je gastgezin (hoeveel mensen zijn het?) en doe alles wat ik ook zou doen en nog meer! (al kan dat niet want ik zou alles doen he soulmate) nou, ik zie/hoor/voel/ruik/proef (of tewel: neem je waar (ik word slim hier:O)) als je weer je weblogje schrijft! en ik wil foto's zien! hoe staat het met je vishaat? en ga slapen!!! dna ben je eindelijk weer uitgerust! nou ja, dikke zoenen van je beste vriendin/soulmate/wederhelft!

  • 03 Augustus 2008 - 13:13

    Belle:

    volgens mij slaap je nu ook aangezien het 10 over 10 bij jou nu is en je vast doodop bent.. wat ben ik toch slim en opmerkzaam...

  • 03 Augustus 2008 - 13:25

    Andel:

    fetfetfet!! IK ga later langer reageren want moet nu weg maar tklinkt ontzettend leuk en iig positief en gwoon fun! M happy for you, en wat fet van al die mensen die AVF of nederland ofzo kennen enzo...
    kga egt over je foto's kwijlen later:P
    xxxxxx!

  • 03 Augustus 2008 - 14:35

    Anna:

    Ik heb eht geprobeerd Sienna maar het kan neit worden afgespeeld dus ik ga volgende keer even kijken hoe en wat. Hebben ze ook gezegd hoelang het onderweg is voordat het hier aan komt?

    En Ja Belle ik hoor nu te slapen maar het lukt niet en ik wordt echt gek hier. Lol is best moeilijk tot nu toe omdat alles zo hectisch is. Hopeljk wordt morgen de eerste rustige dag voor me.

  • 03 Augustus 2008 - 20:39

    Stijn:

    Hee Anna!

    Wat fijn weer wat te lezen van je reis! Jeetje, wat een hectiek allemaal zeg!! Zoals je het schrijft verbaasd het me nog dat je tijd hebt om dit berichtje te tikken :D Maar het klinkt allemaal wel superleuk, met overal aardige mensen! Ik ben héél erg benieuwd naar de eerste indrukken van je gastgezin en school. Vergeet niet overal van te genieten he ;)

    Gisteren was dus de Gayparade in Amsterdam, en dat was nog wel erg gezellig! Lekker naar de boten kijken, vrienden ontmoeten en biertjes drinken op straat (al regende het wel soms) en in drukke kroegen. Vandaag heb ik ook nog wat gevaren, heerlijk!

    Dikke kus,
    Stijn!

  • 04 Augustus 2008 - 13:35

    Stijn:

    Wat leuk die foto's! Die van Hong Kong Airport komen me bekend voor, en die van Melbourne spoedig ook ;)

  • 04 Augustus 2008 - 13:54

    Bianca:

    hmm... ik heb je meest recente post als eerste gelezen dus mijn vraag over de jetlag is een beetje onzinnig ;P

    het is btw sjaal of shawl in english als ik he goed heb ;P

    have fun daaro, leuk dat je met meer internationale meiden naar school gaat! en tja... nederlanders zijn zo ongeveer het langste volk ter wereld dus tja... ;)

    GREETZ,
    bianca

  • 04 Augustus 2008 - 21:15

    Willem:

    Heey An!!

    Hoe is het zusje?!? wat kan jij toch prachtig blogjes schrijven!! gewoon de mensen van het gastgezin over je heen laten komen! fuck hun, je bent er om te leren en niet om 24/7 met hun rond te hangen!

    Koop een diet coke en chill hem in het parkje met de zon op je toet! dan komt alles vanzelf wel goed!!!

    Dag Anna!!

  • 05 Augustus 2008 - 05:49

    Belle:

    hee beste vriendin,
    hoe was je eerste schooldag? ging het een beetje? niet door de lessen heen geslapen? ik ga vandaag terug naar amsterdam... maar het is heel stom want ik heb natuurlijk weer de grootste kaart die ik kon vinden volgeschreven voor jou, hebben ze hier geen postzegels voor australie!!! grom grom. ik vroeg zo aan de man die postzegels verkocht: do you also have stamps for australia? hij: no only europe, afrika and amerika. maar nu snap ik niet wat het verschil is, amerika is ongeveer evenver... nou ja, het komt er dus op neer dat ik je kaart pas in nederland post. hoe droog. niet geil. zo, genoeg gezeikt. dikke kus belle

  • 05 Augustus 2008 - 11:40

    Gaatske:

    Hoi Anna. Fijn even met je ge-chat te hebben. Het is goed te horen dat ook jij het naar je zin hebt. Maak er wat van meis. We houden je in de gaten via hyves en deze site. Dikke kus van Marcel en Gaatske XXX

  • 05 Augustus 2008 - 13:37

    Stijn:

    Oh en het is Maleisië! Ik kan het weten want ik ben er geweest ;)

  • 06 Augustus 2008 - 10:13

    Mieke:

    Hee Annannannannanas! :P
    Wat gaaf al die dingen die je daar meemaakt!
    Ik wil wel alle foto's zien hoor! :)
    Ik zou nu echt een gigantisch berichtje willen schrijven, maar zit nu in Aubenton (klein plaatsje met +/- 0 inwoners ten noorden van frankrijk) en moet zo weer aan het werk.. :P
    Heel veel plezier daar!
    Kusjes Mieke

    P.s.
    Verlies je mn liefheersbeestjes niet ? :) :P
    P.s.2
    Wat een stom berichten ding; had ik een heel berichtje geschreven, druk ik op "reactie plaatsen", zegt ie dat mn bericht niet geplaatst kan worden omdat ik mn naam was vergetn in te voeren.. was mn berichtje weg, kon ik opnieuw gaan schrijven en moet ik eigenlijk al weer aan het werk zijn :P

    Kusje vanuit klein verlaten dorpje!

  • 06 Augustus 2008 - 12:28

    Willem:

    Anna! Berie!


  • 06 Augustus 2008 - 14:37

    Wouter:

    JEEEETJE MEKREEETJE! :D
    Je bent dus gevlogen naar BH (HAHAHAAAAA, daar kom ik nu pas achter Broken Hill » BH :D:D:D) jeetje ik ben hyper!

    Ik wil wel foto's zien hoor van BH :D

  • 07 Augustus 2008 - 07:20

    Belle:

    dude, i'm getting married. en jij wordt het bruidsmeisje! yeah beste vriendinnnenpower. al wordt het wel een beetje druk. ik bedoel, joost, toer, divo en dan ook nog een vrachtwagenchaffeur die we niet kennen. poepoe. en dan ook nog bert als adoptievader. en astrid als adoptiemoeder. alleen weet astrid dat nog niet. mis je nu al! dikke zoenen van je beste vriendin

  • 13 Augustus 2008 - 21:05

    Marieke:

    Hey Anna!
    leuk om wat te lezen van je. Ik ben nu al een paar dagen terug uit Frankrijk maar nog steeds uitgeput... zucht.. Dat moezijn herken ik wel een beetje, ook van frankrijk. je wilt niet weten hoevaak mijn gastmoeder me heeft wakker moeten maken om te zeggen dat we gingen eten e.d.
    le grande filou is ook weer geariveerd hier, aangezien mijn zus naar lowlands gaat. Ik vind het wel gezellig want mijn moeder blijft nog tot maandag op vakantie, dus ben nu best alleen.
    Ik vind het echt heel leuk dat je dit alles doet. dit zijn echt van die kansen in het leven waar je echt veel aan hebt!
    lieve Anna, nog viel spaß daar! koeß Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 48325

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: