Oh Oh - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Oh Oh - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Oh Oh

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Februari 2009 | Australië, Broken Hill

Nou ben ik toch bijna vergeten een blog te schrijven!

Zaterdag moesten we allemaal vroeg op aangezien het de begrafenis van mijn gastbroer en beck opa. Ik kende hem persoonlijk niet dus ben niet gegaan uit respect. Wij mijn broer gedropped bij beck en toen de kids mee terug genomen! De halve dag cricket met mijn neefje gespeeld in de hitte. Rond etenstijd werden de meiden, Katie en Abbi, op gehaald en bleef jaydene over! We gingen naar de videotheek en kwamen terug met Rush Hour 2 en Bend It Like Beckham [die had mijn gastmoeder gekocht]. Beide gekeken wat ik erg leuk vond aangezien ik beide films al eeuwen niet meer had gezien!
Zondag was een beetje een vage dag. Want, Oh Oh, mijn 'beugel' [lees: draadje achter je tanden die je na een slotjesbeugel krijgt' brak zowaar af, nou hij brak niet af maar de glue of wat het dan ook is was los geraakt en ploep hij zat los.. Die avond bij mijn broers en becks vader gegeten met de hele familie omdat ze nog in Broken Hill waren en dat was wel erg leuk geworden!
Maandag was helemaal super want ik had een afspraak bij de ortho kunnen maken voor dinsdag! Die avond weer bij mijn broers vader gegeten maar dit keer zonder hem maar met Beck en de kids. Erg gezellig en kleiner groepje! Iedereen zegt wel dat de ortho waar ik de volgende dag naartoe zou gaan wel de duurste heir is... oeps. Daarna ben ik Wall-E met de kids gaan kijken, erg leuke film!
Dinsdag ben i kmet mijn sport coaching class gaan golven wat ik echt super leuk vond! En ja, dan bedoel ik op de grote banen! In het begin waren kolbrun en ik echt heel sleecht maar we werden bij elke 'hole' beter en ik had gewonnen! dus mijn dag kon niet meer stuk! Daarna was het dan tijd om mijn beugeltje te laten fixen. Ik daar dus vol met goede moed naartoe hopend dat het niet al te duur wordt! Het was wel gaaf want ze hebben hier tvtjes in het plafond dus ik lekker tv kijken toen een vrouw van alles in mijn mond aan het duwen was! Toen ze klaar was kwam de tandarts nog binnen en controleerde alles even en checkte zelfs mijn tanden, geen gaatjes! Daarna zei hij dat hij me alleen zou chargen voor de tijd dus dat was al mooi meegenomen! Toen we aan het waachten waren om te betalen kwam de vrouw die mijn beugel gerepareerd had anar me toe en zei dat het gratis was! Ik was zo blij! Helemaal niks betaald dus! En ik maar bang zijn dat het duur zou worden! later in de avond nog met Emma uit frankijk gechat dus mijn dag was super!
Gister wa het Bocce tijd maar divisie twee is toch wel even erg hoog dus niet gewonnen! Ik wordt zo ziek van mensen die er geen lol in hebben dus maar een beetje die dingen gooien. Kom op lach mensen! Zo moeilijk is dat toch niet?! Daarna toen ik thuis kwam heb ik A.S Roma tegen Arsenal gekeken, ik tegen dat beeldscherm schreeuwen en mijn gastmoeder met een gezicht van gaat het wel okey met dat kind. Daarna was 27 dresses op tv dus dat vond ik wel leuk om te kijken en bleek uiteindelijk een erg leuke film te zijn!

Ik zal volgende week over vandaag vertellen maar ik wil wel dit zeggen! Teon Ash en ik door Argent Street [hoofdstraat] liepen was er een range rover. mooi glimmend, big, met een dode vogel op de voorkant, we hebbe neecht dubbel gelegen van het lachen, heb er zelfs een foto van gemaakt!

Nou nu duik ik lekker mijn bedje in!
Veel liefde en dikke kus vanuit Aussie-land, Anna.

  • 26 Februari 2009 - 12:41

    Peter:

    Heej Anna,

    wist niet dat jij zo'n voetbalfan was joh.. haha.. ik schreeuw ook tegen de TV.. maar niet alleen bij voetballen, maar vooral bij schaatsen...

    Zeg wat maken die kosten voor de tandarts eigenlijk uit? Ik neem aan dat je verzekerd bent...

    Ik ben net weer thuis in het koude NL... ben een weekje in Florida geweest om te fotograferen. Lekkere winters daarzo. 1 Mei begin in in San Francisco... dus ik ben bang dat ik je 'net' misloop hier...

    Let je wel ff op de vvk van de festivals... er komen echt veel vette bands deze zomer.

    Grz P

  • 26 Februari 2009 - 22:36

    Gaatske:

    Dat bocce moet je me toch eens echt uitleggen hoor als je terug bent ;). Wat super van de tandarts zeg. Hoef je hier niet te proberen :(.
    Jullie doen wel erg gave dingen he. Jij golfen, Madelon surfen. Wow dat hebben we hier niet op school. OOOOOOOOOO wat zullen jullie moeten wennen als jullie terug zijn :):):).
    Nog maar even niet aan denken he. Nog 4 maanden!!!
    Dikke kus en knuff XXXX

  • 27 Februari 2009 - 09:33

    Anna:

    Nee peter, ik ben er hier niet voor verzekerd! In Australie ben je niet verzekerd voor he tanden ;)

    Ja, het gaat zeker raar zijn Gaatske om terug te komen en alleen maar in de gymzaal te voetballen!

  • 02 Maart 2009 - 15:53

    Marieke:

    Haay Anna!
    nog steeds lekker bezig daaroo, down under?
    Nu je toch holiday hebt, waarom kom je dan niet ff naar amsterdam gevlogen, eet je zaterdag poffertjes bij mij thuis, en ga je weer terug naar Australia!
    Nederland lijdt al 2 maanden onder griep, buikgriep, koorts en heftige, terugkerende verkoudheid... Ik dus ook een hoofd vol snot. Maarrr, de vakantie is hier nu voorbij en we hebben nog 7 weken echt school voordat de herkansingsweek enzo begint. Iedereen was vandaag nog wel een beetje chill, en de leraren alweer extreem niet. Dus dat ging weer lekker.
    De lente komt ook alweer iets beter in zicht. veel narcissen en krokussen en noem maar op! We gaan hectische tijden tegemoet, maar gelukkig verlicht de frisse lente het nog een beetje.
    nou meid, ik ga me weer eens op synnapsen, refractaire periodes en saltatoire impulsgelijding richten. (lang leve ons fascinerende lichaam!)
    donderdag SE en ik heb nog een heel hoofdstuk te doen!
    toedels!
    lieve groeten, Marieke
    *we love you anna!* *en we denken ook nog veel aan je*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 48214

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: