Einde van de vakantie + terug naar school. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Einde van de vakantie + terug naar school. - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Einde van de vakantie + terug naar school.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

05 Februari 2009 | Australië, Broken Hill

Het zit erop..

Hallo iedereen,

De vakantie zit er op en ik ben al weer twee dagen terug op school. Ik ben totaal uitgeput en zeer moe maar het vroege opstaan moet ik weer even onder de knie krijgen. Maar eerst zal ik het einde van mijn vakantie in Adelaide beschrijven!

Vorige week woensdag ging ik vol goede moet om 6 uur mijn bedje uit om me klaar te maken voor mijn trip naar Adelaide, de big, Big Day Out trip! Om 7 uur stond ik op het bustation [verwacht niks groots] en 25 minuten later waren we aan het rijden! Alles ging goed en ongeveer 3 uur later hadden we ontbijt.. lunch.. iets in die richting! Ongeveer een uur nadat we hdoor hadden gereden hield de bus er mee op en stonden we stil naast de weg. 15 minuten later kregen we hem weer aan de praat en gingen we vol goede moet verder tot na ongeveer 30 minuten hij weer uit viel in een klein dorpsje waar we toen allemaal maar cola in de pub gingen drinken tot we 30 minuten later weer verder reden. Met al een vertraging van een uur gingen we weer door maar na een uur gaf hij weer op. En na 3 keer vijf meter te hebben gereden kon hij echt niet meer verder. Nergens van bewust waren we lekker aan het weg kletsen in de bus toen het na 12 minuten toch wel erg heet werd. Wij allemaal de bus uit waar het ook neit echt koud was. 50 graden in de bus, 46 buiten de bus. De heetste dag sinds 1855 en ik moet stranden in de middel of nowhere. Ik heb echt heel erg genoten van alles aangezien dit dus echt, an experience of a lifetime, is geweest! We hebben ongeveer een uur zonder water in de hitte gestaan todat iemand water en ijs voor ons haalde en 1 uur daarna kwam er eindelijk een niwue bus om ons op te halen. Een dubbel dekker waar het ook niet echt koud was. Je moet zien, toende bus uitviel viel de airco ook uit! Nou nadat wij dus een uurtje of wat in die bus hadden egzeten waren we dan eindelijk in Adelaide aangekomen, maar nog geen 15 minuten in Adelaide stopt die er ook mee. Nou uiteindelijk hebben we het toch gehaald in die bus en we waren ongeveer 3,5 te laat aangekomen. Leuk leuk!
Voor de rest was Adelaide bloedje heet, op donderdag wouden Bill en ik een beetje shoppen enzo maar het was gewoon te heet om buiten te lopen. We liepen lang het water maar na elke 20 meter wil je weer zitten en water drinken, 44 graden!
Vrijdag was DE dag, Big Day Out! We gingen naar Ben's vrienden voor een Big Day Out breakfast en liepen daarna met hun naar het festival terein! Het was 42 graden maar we hoorde dat er veel water zou zijn dus we gingen met een grote glimlach naar binnen! Ik met mijn watertas [je weet wel zo'n ding die je vult met water, op je rug doet en met een buisje en een tuitje aan het eind makkelijk kan drinken zonder ook maar je arm op te hoeven houden]! De dag zelfs was echt super leuk, dit is wat ik heb gezien: The Grates, The Ting Tings, The Black Kids, Cut Copy, Arctic Monkeys & Neil Young. Tussen door heb ik ook dingen gezien maar niet lang genoeg om te zeggen dat ik het echt heb gezien! The Black Kids waren echt een grote verassing! Vond het echt te gek! Het water zelf was heel goed geregeld, er waren mist tenten verspreid over het hele terein [zelfde waar de Adelaide show was]. ist tent is niet echt een tent maar een soort metalen stelseltje waar water uit sprayed als een soort mist en je kon je er heel lekker verkoelen! Voor de rest waren er gratis waterkranen overal en bij concerten sprayden ze water over het publiek, echt super lekker! Ik heb echt super van deze dag genoten met mijn Big Day Out hoedje. Wat me trouwens opviel is dat er heel weinig mensen met band t-shirts rondlopen.. Normaal zie je ze over op festivals!
De volgende dag was een late dag omdat we pas om 2 uur ons bed uit gingen. We lagen allemaal in Micheals woonkamer omdat daar de enige goede Airco was dus wij zaten lekker TV te kijken toen we toch maar uti bed gingen om te gaa neten in het Marion Shopping centre. Om 4 uur hadden we met ben bij de bowling baan afgesproken en toen hebben we met ze'n 4'en gebowld wat erg leuk was :D Natuurlijk was ik de grote verliezer maar dat maakte me niet uit! Ik kon gewoon geen strike gooien, er bleef er altijd eentje staan..
Op zondag was het tijd om terug naar Broken Hill te gaan. De terug reis ging goed met als enige nadeel dat we 50 kilometer uit Broken Hill zonder benzine stonden maar op de een of andere manier [misschien god] hadden we weer benzine en reden we 5 minuutjes te laat Broken Hill in!

Nu ben ik alweer terug op school en begin weer gewent te raken aan het typische Broken Hill leventje!

Ik heb mijn vorige blog een paar dagen geleden ge-update en ik ga nog een keer proberen foto's hierop te zetten!

Dikke kus vanuit Aussie land, Anna.

EDIT - ik heb er een paar foto's op gezet! Kijk bij foto's voor alle foto's die ik erop heb gezet [voor nu]

  • 05 Februari 2009 - 10:54

    Lisa:

    I like it :D
    De foto's en t verhal van t festival vond ik echt uber leuk, wou daar met jou zijn!

  • 05 Februari 2009 - 15:23

    Marcel En Gaatske:

    Veel succes en plezier weer op school ;).
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 48211

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: