Gewoon omdat het kan. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Gewoon omdat het kan. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Gewoon omdat het kan.

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

16 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

.. ja toch?

Hallo mooie mensen,

Het is was opeens weer vijf dagen moeten werken. Ik zit er wel een beetje doorheen na zo een lange week.

Vorig weekend ben ik heerlijk op stap geweest met een stel dames. Lekker drankje doen hier en dansje wagen daar. Ik moet nog steeds wennen dat het zo normaal is om naar 4/5 verschillende plekken te gaan op een avond. Misschien is het hier ook wat normaler omdat alles in een straat zit en je niet je fiets van duizend sloten moet ontdoen. Het beste was natuurlijk dat Nederland tweede is geworden bij het song festival. Sabine en ik hebben de punten telling zo goed mogelijk proberen te volgen (omdat de rest niet geloofde dat Nederland iets kan als het met het songfestival te maken heeft) dus wij stonden echt te stuiteren. Toen het eenmaal bleek dat we tweede waren heeft denk ik half Kaapstad dat ook geweten, trotse Hollanders dat we waren. Zoiets gebeurd ook niet vaak.

Op woensdag was er in de avond een voorstelling waar alle vrouwen van kantoor voor waren uitgenodigd. Ik had Isa mee gevraagd. Het was een one woman show en ik heb me kapot gelachen. Wij vonden het vooral gaaf dat we zo veel herkende en snapte van de toch wel Zuid-Afrikaanse humor. Geeft je toch het gevoel dat je goed aan het integreren bent! De vrouw die de voorstelling deed vertolkte verschillende karikaturen. Van wanhopige vrouw, die wilt trouwen en maar niet de ware kan vinden tot het punt dat ze naar India vertrekt om haar innerlijke ik te vinden weer terug komt voor de bruiloft van haar zusje en uiteindelijk de taart vermoord met een mes, tot een Italiaanse man gescheiden is en op zoek naar een jonkvrouw. Ze vertolkte alles zo goed. De vrouw naast mij heeft volgens mij ook wel genoten aangezien ze zowat alles herhaalde en voorover gebogen lag van het lachen!

Het weer is hier zo onvoorspelbaar als wat. Niet voor niks wordt Kaapstad de stad van de vier seizoenen per dag genoemd. Snap je, vier seizoenen, als in het weer, op een dag? Ik ga naar werk in de regen en loop het gebouw uit terwijl de zon schijnt en het warm is. Andersom is nog vervelender want dan ben je er niet op gekleed. Dit maakt plannen maken soms wat lastig omdat het vaak echt van het weer af hangt. De stad veranderd ook in het regen. De bergen verdwijnen in een gordijn van mist en de mensen gaan liever allemaal schuilen dan door de regen lopen. Dan voel je je als Europeaan toch een beetje gek. Wij hebben gewoon het geluk niet te smelten in de regen!

Op werk is er weer een verloofde bij. Dit zet de teller op 3 sinds ik hier ben. We hebben nu 4 verloofde op kantoor dus nu is het afwachten wie als eerste zijn of haar datum gaat prikken. Wat is het toch met mensen en verloven en allemaal nu en waarom gebeurd dit en ik snap het niet maar ik snap het ook weer wel maar vind het niet leuk maar wel voor hun.

He nou, ik vind het mooi zo.

Mooi zo.

Ciao,
Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 48180

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: