Home sweet Home. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Home sweet Home. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Home sweet Home.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

06 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

En toen waren we allemaal weer thuis.

Hello iedereen.

Nu zit ik hier, in Amsterdam, een week na terugkomst na te denken wat ik nu ga schrijven.

De tijd ging snel, super snel. Ik heb gelachen, gehuild, genoten en nog zo veel meer. De ervaringen zijn ontelbaar en de herinneringen zullen voor altijd in mijn gedachten geprint staan. En wat heb ik toch veel gedaan qua reizen en tripjes!

Ik mis mijn familie, heel erg. Ik mis het gevoel dat ik bij hun had en de geur van het huis. Mijn zussen, het was ons 3 meiden, tegen de rest van de wereld. En ik mis dat.

Maar nu ben ik terug en doe ik veel. Met vrienden, familie of gewoon de bank. Dan zit ik daar na te denken hoe het nou eigenlijk allemaal was. Ik kan me heel slecht concentreren en ik kan ook maar een ding doen nu. Als er muziek opstaat kan ik slecht lezen en gaat het allemaal wat langzamer. En als ik een beetje gedronken heb, dan gaat Nederlands erg moeilijk.

Maar wat maakt het allemaal uit. Geef het wat tijd en het komt allemaal goed, toch? Je raakt gewent aan dingen. Het gevoel van iemand missen, de geluiden van buiten en aan de rechterkant van dingen lopen. De drukte van de stad en winkels overal. En ik kan ook weer alles eten. Kroketten en al dat soort dingen. En dat doe ik dan ook volop.

Ik mis het, het gevoel en de omgeving maar ik heb het gedaan en mijn jaar zat erop. Ik verplaats verdriet met trots en dat het over is doet pijn maar wat ik heb gedaan is iets speciaals dus de pijn is helemaal niet erg.

En wat heb ik nu extra? Een tweede familie, een tweede thuis waar ik altijd welkom ben. Een nieuwe groep vrienden. Sommige spreek ik over een tijdje nooit meer andere spreek ik nog jaren. Ik heb een tweede moeder taal. En kennis ik heb zo veel meer kennis. Over de wereld, mensen,over verschillende culturen. Niks wil ik terug nemen want ook al doe je iets fout, van fouten moet je leren.

Dus ga je op exchange en lees je dit toevallig. Wees niet bang, en neem elk gevoel zoals die is. Het hoort er allemaal bij. Elk traantje is het waard en elke lach is het meer dan waard. Afscheid nemen is nooit leuk maar onthoud, afscheid nemen bestaat niet. 'It's never goodbye, it's just see ya later'. En als je weg gaat betekent het dat je terug kan komen en wie wilt dat niet.

Dus nu ga ik met een doel voor ogen Havo halen. Mijn eigen weg nemen. En als ik klaar ben ga ik weer op reis. Niet naar Australie, dat heb ik voor nu gezien. Maar ik kom terug en als ik dat doe. Laat ik het jullie allemaal weten.

Dank voor het lezen van mijn verhalen. Voor het volgen van al mijn avonturen want ik heb er veel mee gemaakt. Ik ben terug en ben veranderd maar dat maakt niet uit. Het is allemaal positief.

It's a funny thing coming home. It feels the same, smells the same and even looks the same. Then you realise what has changed, it's you.

:] Anna.

  • 06 Juli 2009 - 14:49

    Lisa:

    prachtig beschreven anna :D ik ben blij dat je er weer bent want wat heb ik je gemist..

  • 06 Juli 2009 - 19:59

    Gaatske:

    De laatste keer een reactie van mij. Ik heb je verhalen met veel plezier gelezen afgelopen 11 maanden. Nu ben je terug. Ik vond het fijn je op schiphol even een welkomsknuffel te hebben gegeven. En weet je wat ik ook fijn vind? Klinkt misschien vreemd maar dat je verdriet hebt. Anders was het niet oké geweest. Je zult je tweede familie nooit vergeten. Je zult ze van tijd tot tijd erg missen. Maar dat hoort ook zo. toch? Denk terug aan de fijne en gezellige tijd die je hebt gehad. Hou contact met je nieuwe vrienden en geniet nu van je ouders en broers.
    Ik hoop dat je snel eens langs komt in Den Haag. :).
    Maak maar een afspraak met Madelon.
    Nou meis fijne vakantie nog en see you!!!
    Dikke kus uit Den Haag XXX

  • 06 Juli 2009 - 21:21

    Bianca:

    Heeel mooi bericht. Mooie inspirerende laatste 2 zinnen.

    Ik ben blij dat je het leuk hebt gehad! Een jaar om nooit te vergeten!

    Succes weer met acclimatiseren.

    groetjes,
    Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 1633
Totaal aantal bezoekers 48171

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: