Soccer in Cobar! - Reisverslag uit Cobar, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Soccer in Cobar! - Reisverslag uit Cobar, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Soccer in Cobar!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 April 2009 | Australië, Cobar

En wat een wedstrijd was het wel.

Hello iedereen.

Okey, sorry voor het wachten maar hier komt dan toch mijn verslag van deze week!

Vrijdag hadden we in schol de eerste twee uur spaghetti gekookt met mijn sport choaching class en het was echt zoooo lekker!! Jam! We hadden ook onze nieuwe car gekregen, Hyundai Tuscon [als je eht zo schrijft].

Zaterdag was St Pats! En om even te reageren op one of de reacties, het was dinsdag ook St Pats day hier, maar ze hebben altijd paard racen het eerste weekend erna ;)
Ik dus in de ochtend met een vriendin een 'fassionette' of what the hell het ook is gekocht om tijdens St Pats in mijn haar te doen [blijkt traditie te zijn, don't ask my why]. Daarna naar iemand anders huis gegaan en daar klaar gemaakt om naar de officiele St Pats te gaan. Wij allemaal met jurkjes en dingen in ons haar daar naar toe gegaan. En heet dat het was! Maar het was ook wel super leuk. Iedereen helemaal in mooi gekleed, de jongens van school in overhemde en de meisjes allemaal in jurkjes of rokjes met mooie dingeni n hun haar. De oudere mensen zagen er ook allemaal top uit met, natuurlijk, parelkettingen en everything! Het was superheet maar ik kwam een ander gezin van AFS tegen die mij, gelukkig, zonnebrand aan boden dat me echt gered heeft. Iedereen was zo rood na het eind van de dag en ik was erg blij dat het bij mee reuze mee viel! Na St Pats wat gaan eten met vrienden en toen op naar de afterparty! Ik was heel slim na het rondraaien met een vriend recht een bosje in gelopen die me niet zo vreindelijk ontvangde, gevolg, ik en blodje in mijn knie holte. Ja, ik blijf een slim mens he ;)

Om maar even de volgende dagen te skippen en recht in de voetbal trip te springen!

Woensdag was het dan eindelijk zo ver, de voetbal trip! Ik kende maar 2 ander meiden van ons team en van jongens kende ik er een paar. Het was nog allemaal vrij onwennig en raar maar na een tijdje kwamen we allemaal in het ritme en begreep ik dat de andere meiden al veel vaken met elkaar deze reis hadden gedaan. er waren [inclusief mij] 3 van year 12, 2 van year 11 en de rest was year 10, 8 en 7.
Donderdag was het dan toch echt tijd om te spelen. Om 6 uur moesten we al op na maar een paar uur slaap om ons klaar te maken voor onze eerste wedstrijd om 8.45. Vol goede moed gingen we de westrijd in en het klink t misschien raar maar in deze wedtrijd heb ik de meiden echt beter leren kennen maar hun mij ook. Het ging heel goed en we wonnen met 4-o waarik erg trot om was aangezien we nog nooit met elkaar gespeeld hadden. toen moesten we twee wedstrijden wachten, omdat we dus gewonnen hadden. En ik heb zo veel lol met de meiden gehad in die 2,5 uur. We hebbe necht aan de lopende band grappen lopen maken en elkaar beter leren kennen. Ze waren allemaal heel geintresseerd in waar ik vandaan kom en wat ik wel niet van de wereld heb gezien! Super leuk natuurlijk en ik kreeg ook echt een band met de meeste. De tweede wedtrijd draaiden erom; dit was de, erop of eronder wedstrijd die toch echt gewonnen moest worden. De zon stond nu hoog in de horizon en het was dan ook zeker over de 30 graden. Wat rennen voor mij erg moeilijk maakten. Maar ook voor de andere meiden. Het begon allemala een beetje zwakjes maar we begonnen onze draai al snel te vinden. Nu we elkaar goed of beter kende hing er een erg goede sfeer en heb ik ook uitermate genoten van deze wedstrijd. Het was erg pittig en we hebben ook verlenging moeten spelen. Wat we niet leuk vonden aagizien de hitte, maar gelukkig speelde we golden goal. We waren de hele tijd heel dichtbij maar wat ik wel moet melden; de doelen waren op handbal formaat dus geen grote voetbal doelen maar kleine handboel doeltjes wat het hele spel een stuk moeilijker maakte. uiteindelijk, naar veel proberen hebben we gewonnen. En blij dat we waren, we hebben gedanst gesprongen en vooral heel veel gelachen! De winst betekend dat we nog een ker weg gaan mar nu 4 uurtjes verdaar naar Dubbo om de volgende ronde te spelen, ik kijk er erg naar uit! De terug reis was ook helemaal te gek en we hebbe nheel veel lol in de bus getrapt! Ja, ik heb echt heel erg genoten deze reis.
Gister was ik mank als een bejaarden zonder rolator en mocht ik van de coach niet in schoenen naar school aangezien mijn bloedbaar op mijn linker grote teen. het was dan ook mufti day op school dus hoefde we niet in uniform. I kwas echt zo inde waar, kon echt niemand herkennen!

Wat ik nog even toe met voegen is dat we Cobar reverse town hebben genoemd omdat het in de wet staat dat ze achteruit in moeten parkeren. Erg apart.

Ik heb een top week gehad en kijk erg uit naar de volgende soccor trip!

Veel liefde en dikke kus uit Aussie-land, Anna.

  • 02 April 2009 - 11:57

    Stijn Hansen:

    Hee zus! Nou, ik ben benieuwd hoor ;)
    Is je wintertijd al ingegaan? En wordt het alweer wat kouder?
    Ik zag op het nieuws dat er weer overstromingen waren in NSW... Maar vast niet bij jou!
    Dikke x, je broeder!

  • 10 April 2009 - 10:22

    Andel:

    Wat een leuke foto, maar wat een nog fetter voetbaldingshit!:D Wat leuk, het klinkt echt als een superleuk team en ook als een ontzettend geweldige dag, very nice dat jullie door zijn YEEEEEEAH:D
    Ik ga ff bij je foto's kijken of er ook foto's van St. Patricksday zijn hihi, ik zie er nu iig al erg leuke tussen zitte meis:)
    Have fun overthere! Kuzzizeees & Hhugs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Na een jaar lang in Australië te hebben gewoond (2008 - 2009) is het tijd voor mij om een nieuw avontuur aan te gaan! Vanaf 20 februari 2014 zal ik een kleine 6 maanden in Kaapstad, Zuid-Afrika, wonen om daar stage te lopen bij een grafisch ontwerp bureau. Ik zal mijn best doen jullie via deze blog af en toe eens te laten weten hoe het gaat en of ik nog leef!

Actief sinds 11 Juni 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 48172

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 Augustus 2014

Kaapstad

31 Juli 2008 - 26 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: