Bushfires!! - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu Bushfires!! - Reisverslag uit Broken Hill, Australië van Anna Sinnige - WaarBenJij.nu

Bushfires!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

08 Februari 2009 | Australië, Broken Hill

Hey iedereen!

Ik weet dat het geen donderdag is maar ik vind dat deze blog even nodig is om iedereen up-te-daten met wat er gebeurd in Australie op het moment.

Jullie hebben het misschien allemaal op het nieuws gezien maar in de omgeving van Melbourne zijn er op het moment heel heftige bosbranden aan de gang. In 3 minuten verpreid het zich 20 km en het is niet leuk om te zien op tv. Tot nu toe zijn er 35 doden maar dat worden er zeker nog meer!

UPDATE - 65 doden en 700 huizen verwoest tot nu toe.

5000 kilometer verderop daarin tegen zijn heel heftige overstromingen. Straten staan onder het water en je kan er geen reet doen.

Het is heel apart om televisie te kijken en dan heel heftige branden te zien en dan twee minuten later zie je straten onder het water, in hetzelfde land nog wel!!

Ik ben op het moment erg blij om hier te wonen, waarom? Omdat hier geen bos is dat in de fik kan vliegen! De tempratuur gaat dalen de komende dagen maar zal aan het eind van de week weer omhoog gaan!

Voor de rest gaat alles goed hier en doe ik veel met vrienden!

Dikke kus en groeten uit vuur en water land!

• 08 Februari 2009 - 07:48

Bianca:

Jemig...dat is inderdaad wel vreemd zeg! gelukkig zit jij op een veilig plekje!

Sterkte in die oven daar!

groetjes,
    Bianca

• 08 Februari 2009 - 13:18

Eva:

HEY ANNA!

• 08 Februari 2009 - 18:10

Andel:

Heeey schat, sterkte en succes daar.. Ik denk aan je!:D kusjes

• 09 Februari 2009 - 14:24

Marcel En Gaatske:

Ja het is heel heftig wat er gebeurd daar. We volgen het hier in Nederland via het nieuws. Maar dat het op de ene plaats brandt en op de nadere plaats overstoomt is natuurlijk niet zo gek. Daar zitten zoveel kilometers tussen.
    Hopenlijk blijven jullie allemaal uit de kritieke zone's. Voorzichtig maar.
    Hoe is het terug op school?? ;)
    Dikke kus en knuff uit Den Haag. XXXXXXX